Onko pikakahvissa järkeä?
Oon viime aikoina yrittänyt löytää hyvän pikakahvin, mutta kaikki mitä oon maistanut on lähinnä maistunut pahvilta tai kemikaaleilta. Onko olemassa jotain oikeasti hyvän makuista pikakahvia?
Kommentit (544)
Nescafe Brasero ei ole kitkerää.
Pinta on vain pintaa... Et voi koskaan täysin tietää mitä sen kaiken pintakiillon alla muhii.
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä ole juotavaksi. Kelpaa ehkä mausteeksi jälkiruokiin ja leivonnaisiin. Oikeasti ihmettelen, miten joku voi juoda pikakahvia, onko heidän makuaistinsa jotenkin alikehittynyt? Pikakahvi maistuu pitkään pannussa kärynneelle parkkihappokahville, jos nyt yleensä edes kahville
Miten joku voi juoda perinteistä suomalaista suodatinkahvia?
Vierailija kirjoitti:
Nescafe Brasero ei ole kitkerää.
On se, mutta sen kuuluukin olla kitkerää.
Hiphopin juuret löytyvät Jamaikalta.
Pikakahvi on ollut mielestäni aina helpommin lähestyttävä kuin oikea kahvi. Jo lapsena pikakahvi tuntui lähemmäs kaakaolta, kun taas oikea kahvi tuntui omituisen makuiselta - en edes muista kuinka vähitellen opin ja siirryin kaakaosta ja teestä kahvin juojaksi. Aikuisena tuntuisi enää oudolta juoda aina vain kaakaota, mutta on mm. kuuluisa moottoripyörämies Riku Routo joka kertoo haastatteluissa juovansa vain kaakaota :)
Pikakahvia kun ottaa purkillisen mitä merkkiä tahansa, voi olla varma että makuun ei pety, ja voi ottaa huoletta sen halvimmankin vaihtoehdon, eroa halvimman ja kalleimman pikakahvin välillä ei mielestäni sanottavasti ole (tietysti joku on eri mieltä).
Pikakahvia saa kohtuullisen edullisesti kofeiinittomana ja aikomus on ollut siirtyä kofeiinittomaan, mutta aina laiskuuttaan tulee juotua tavallista kahvia väliin ja kaupassa on tullut otettua tavallista kahvia mukaan, mutta nyt voi olla vähän eri tilanne kun kofeiiniton pikakahvi maksaa 100 grammaa 5,2 euroa ja vastaava määrä 500 grammaa yleisesti hyväksyttyä Kulta Katriinaa tai Juhla Mokkaa n. 10 euroa.
Kuka hullu täällä taas vastailee mitä sattuu?
Jokaisella on omat surunsa polvilleen.
Kyllä se perus juhlamokan voittaa, mutta aika mauttomiahan pikakahvit on mutta toisaalta helppoja juotavia. Aika usein niitä on, jos en jaksa tehdä aeropressillä "oikeaa" kahvia ja töissä menee kofeiinitonta pikakahvia ehkä litra päivässä.
En muuten varmastikaan mene huomenna töihin!
Minusta olisi ihan hauska kokemus.
mistä ovat peräisin nämä hörhöt
Olen aikaisemmin juomut Nescafeta, mutta löysin K-kaupasta Pirkka-pikakahvin ja se maistuu paremmalta mun suussani. Kilohinnassakin on huomattava ero. Sitä nyt. Pikakahvia saa juuri oikean määrän, ei tule hukkaa. Mukillisen keittäminen normikahvikeittimellä on turhaa tuhtaamista.
Olen huomannut, että jos juo vuositolkulla samaa kahvia tai pikakahvia, niin ne alkaa jossain vaiheessa maistumaan .. pahalta. Nyt koitan muistaa vaihtaa merkkiä aina välillä, ettei tule johonkin kahviin/pikakahviin totaalinen kyllästyminen.
Ihmisellä on monta kättä mutta ei koskaan tarpeeksi.