Osaako joku selittää, miksi muuttuvat nopeusrajoitukset muuttuvat aina alaspäin?
Eikä koskaan ylöspäin. aamuruuhkissa kukaan ei jaksa enää noudattaa noita, tielaitos on ihan vitsi.
Kommentit (12)
Eli nyt on joku 10kmh vai onko jo miinuksella
Sitä kutsutaan syksyksi. Sitten keväällä tulee taas kesänopeudet.
Vierailija kirjoitti:
Eli nyt on joku 10kmh vai onko jo miinuksella
Niin siis jos nopeusrajoituksen vakio on 80km/h niin se muuttuva nopeuson aina 60km/h eikä 100km/h.
Osaan. Ihmiset ajavat liikaa ylinopeutta.
Jos ei noudata rajoituksia, ei tartte sinne tielle ollenkaan mennä.
Ehkäpä se alempi onkin normaalirajoitus ja ylempi on muuttuvarajoitus... Asian voi ajatella ihan kummin päin vaan.
Kaikille autoteille voisi asettaa 20 km/h nopeusrajoituksen.
Varovaisuus ja turvallisuus ovat Suomessa vapautta tärkeämpiä arvoja. Taisi alkaa jo 1970-luvulla näkyä tieliikenteessä tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nyt on joku 10kmh vai onko jo miinuksella
Niin siis jos nopeusrajoituksen vakio on 80km/h niin se muuttuva nopeuson aina 60km/h eikä 100km/h.
Vakio on tien optiminopeus eli nopeus mille tie on rakennettu eikä siitä tietenkään nosteta.
Tiet huononee vaivihkaa. Niiden rakentaminen halpenee. Hinta tietysti vain kallistuu.
Jos ne muuttuisivat ylöspäin ja jotain sattuisi, ihmiset syyttäisivät heti niitä jotka nostivat nopeusrajoituksia. Toinen syy on ympäristö, hiljempaa ajaminen on yleensä ympäristöystävällisempää.
Häh? Onko isoilta teiltä vain yksisuuntainen liikenne kaupunkiin eikä moottoritie ikinä ala? Ap jäi jurnuttamaan kehä kolmosen sisäpuolelle.