Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudessa työpaikassa oudosti käyttäytyviä työkavereita

Vierailija
07.10.2024 |

Vai onko kaikkialla tällaista? Pari viikkoa uudessa paikassa.

1) Olin laittanut asiakkaan antaman kukkakimpun pöydälle yleisiin tiloihin. Pian eräs laitoshuoltaja toi tiuskien kukat työpisteelleni "Ei näitä voi laittaa tuonne! Pirkko on allerginen enkä minä voi sietää näitä!" Kysyin ystävällisesti, pitääkö minun viedä biojäte erikseen jonnekin kun minulle ei ole näytetty. "En tiedä mutta ne muistuttavat minua poikani kuolemasta!" Ja lähti korvat sauhuten pois. Vein kukat keittiön biojätteeseen. Varmaan väärin.

2) Tapahtui virhe, jossa oli monta osallista. Paikkasin toisen työntekijän tekemättä jättämän jutun, joka ei kuuluisi vastuualueeseeni. Mitään kamalaa ei seurannut.

Eri henkilö tuli vihaisena paasaamaan: "kävitkö siellä juuri? Varmista aina, että..." Sanoin, että tiedän, saanko selittää mitä tapahtui. Kerroin, että teimme toisen työntekijän homman kun tämä häipyi paikalta. Hän huusi: "kuka se oli?!" ja kun yritin selittää lisää, miten tapahtumat menivät ja kenen vastuulla se oli, paasaaja lähti kävelemään käytävää kun vielä puhuin. Yritin mennä perään, mutta hän kiihdytti vauhtia. Kun hän tuli takaisin, hän puhui puhelimessa ja ohjeisti "laita ruoka uuniin, olen tunnin päästä kotona". Puhelun loputtua meni puhumaan toiselle työntekijälle ja ilmoitti lähtevänsä pian kotiin. Ei enää vilkaissutkaan minua eikä sanonut pitäisikö minun korjata tilanne jotenkin.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä missään töissä ole. 

Vierailija
2/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) "Olitko unohtanut poikasi kuoleman?"

2) paasaaja ei välittänyt oikeasti. Älä sinäkään siis välitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltainen työpaikka?

Vierailija
4/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat ovat pitkälti aikuisten päivähoitopaikkoja. Muuta vastausta ei tule.

Vierailija
5/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nykyään on tuollaista ihan joka puolella. Yritän itse pysyä pois tieltä ja ihmettelen huuli pyöreänä miten asiat menevät.

Vierailija
6/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltainen työpaikka?

On kyllä. Molemmat ovat menopaussin ohittaneita naisia.

Vierailija
7/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, Tervetuloa taloon!

T: Pirkko ja Leena

Vierailija
8/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Nyt pari vuotta uudessa työpaikassa ja edelleen ihmettelen tempauksia mitä täällä tapahtuu.

Vierailija
9/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt tietää allergiat ja perhehistoriat.

Vierailija
10/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdassa 1 teit virheen kun veit kukkia yleisiin tiloihin. Lisäksi aloit vielä vittuilemaan laitoshuoltajalla typerällä kysymykselläsi. Laitoshuoltajan käyttäytyminen ei ollut outoa, pojan kuolema vaan järkytti edelleen.

Kohdassa 2: Tiedoksesi jos, joku lähtee kävelemään poispäin sinusta, ei häntä kiinnosta mitä höpiset ja jos hän ei asiaan enää palaa on asia kunnossa, eikä sinun tarvitse mitään korjailla.

Vierailija
11/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdassa 1 teit virheen kun veit kukkia yleisiin tiloihin. Lisäksi aloit vielä vittuilemaan laitoshuoltajalla typerällä kysymykselläsi. Laitoshuoltajan käyttäytyminen ei ollut outoa, pojan kuolema vaan järkytti edelleen.

Kohdassa 2: Tiedoksesi jos, joku lähtee kävelemään poispäin sinusta, ei häntä kiinnosta mitä höpiset ja jos hän ei asiaan enää palaa on asia kunnossa, eikä sinun tarvitse mitään korjailla.

1 jos veisi kukat mukanaan kotiin, syytettäisi varkaudesta. Jos laittaa kukat yleisjätteeseen, siitäkin valitetaan ja allergisoi ja muistuttaa ne sieltäkin käsin.

2 voisi sanoa "asia kunnossa" eikä lähteä kesken lauseen.

Vierailija
12/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltainen työpaikka?

On kyllä. Molemmat ovat menopaussin ohittaneita naisia.

Itse sen ikäisenä nauraen seurasin muiden ikäisteni draamailua. Minä olin hyväntuulinen ja sekös sai toiset raivon valtaan. Suunnilleen sylkivät silmille.

Vierailija
13/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tuskin ajattelevat sinua juuri nyt. Älä sinäkään ajattele heitä.

Vierailija
14/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan kuolema on nyt sinun syytä.

Vierailija
15/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta jos joku saa syyn kiukutella yleisiin tiloihin laitetuista kukista vain siksi että ne muistuttavat läheisen kuolemasta ei sellaisen kiukuttelijan pidä olla missään töissä. Jos minä riehuisin ennen aikojaan kuolleiden läheisteni vuoksi, ja heitä myös riittää on surukseni sanottava, niin kokisin olevani todella itsekäs ja tyhmä.Sittenhän sitä pitäisi suuttua, jos joku kuuntelisi musiikkia josta saan muistoja tai joku mainitsisi jonkun jolla on sama nimi kuin kuolleella läheiselläni jnejne. JOnkun kuolema ei ole kaikkien suru ja työpaikalla on asiallisuus tärkeää. Henkilökohtaisia asioitaan ei kaadeta jokaisen niskaan.

Vierailija
16/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta menoa 

Vierailija
17/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala?

Vierailija
18/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta jos joku saa syyn kiukutella yleisiin tiloihin laitetuista kukista vain siksi että ne muistuttavat läheisen kuolemasta ei sellaisen kiukuttelijan pidä olla missään töissä. Jos minä riehuisin ennen aikojaan kuolleiden läheisteni vuoksi, ja heitä myös riittää on surukseni sanottava, niin kokisin olevani todella itsekäs ja tyhmä.Sittenhän sitä pitäisi suuttua, jos joku kuuntelisi musiikkia josta saan muistoja tai joku mainitsisi jonk

Hän kiukutteli vasta kun ap oli vittuillut roskis kysymyksellä. Allergia oli ensisijainen syy miksi kukkia ei yleisiin tiloihin saanut tuoda ja parhaiten tämä jää mieleen iskemällä kukat pöytään.

Vierailija
19/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus. Sinä sai kukkia, joku myrttynaama kiusaaja ei. Siispä myrtyn pitää feikata allergia ja toisen joku kuolemajuttu.

Vierailija
20/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltainen työpaikka?

Palkkaat akkoja niin työpaikalla on just tällasta ja keskitytään kaikkeen ihan muuhun kuin työntekoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi