Ruotsin kuningatar Silvia 80v haluaisi siirtyä pois hovista, mutta ei voi niin kauan kuin miehensä kuningas Kaarle Kustaa on vallassa.
Kuningas vaikuttaa todella nuorekkaalta ja meneväiseltä.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei valtaa jo luovuteta jälkeläiselle? Noi aina on viimeiseen saakka vallan kahvassa.
Koska Victorialla ja Danielilla on vielä pienet lapset. Kuningas haluaa antaa heille vielä aikaa elää laosiperheenä, jossa vanhemmilla on aikaa lapsilleen. Jos Victoriasta tulisi kuningatar, se muuttuisi.
Ei lapset kovin pieniä ole. Victoria edustaa muutenkin paljon jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei valtaa jo luovuteta jälkeläiselle? Noi aina on viimeiseen saakka vallan kahvassa.
Koska Victorialla ja Danielilla on vielä pienet lapset. Kuningas haluaa antaa heille vielä aikaa elää laosiperheenä, jossa vanhemmilla on aikaa lapsilleen. Jos Victoriasta tulisi kuningatar, se muuttuisi.
Ei lapset kovin pieniä ole. Victoria edustaa muutenkin paljon jo nyt.
Victoria on elokuusta alkaen ollut upseerikoulutuksessa ja tekee sen aikana vain vähän työtehtäviä.
Nainen, mieti hetken ennenku alat jakaa tavaraasi monarkeille, ihan riippumatta siitä oletko pyrkimässä vaimoksi vai jalkavaimoksi.
Miksei muka voi? Senkus lopettaa edustamisen ja siinähän se sitten on. Kalle edustakoot yksinään. Kyllä kaikki tuon ratkaisun ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että Kalle Kustaa on itse se tulppa. Haluaa olla itse kuningas loppuun asti ja on kiukkuinen siitä kun poikansa ei päässyt jatkamaan.
Jotenkaan Kallen ja tyttärensä Victorian välit ei tästä syystä näytä kaikkein lämpimimmiltä. Kun edustivat jossain kahdestaan, tunnelmat ja ilmeet oli jäätäviä. Muistan nähneeni kuvia.
Täytyy muistaa, että kun kuningas ja perillinen ovat paikalla, on kyseessä jokin tärkeä ja virallisempi tilaisuus. Molemmat taitavat olla hyvin velvollisuudentuntoisia, mutta eivät erityisen sosiaalisesti lahjakkaita tai nopeaälyisiä. Vaikka varsinkin Victoria on hyvin pidetty ja lämmin ihminen, niin kun molemmat joutuvat vähän pinnistelemään pärjätäkseen, syntyy jäykkä ja pidättynyt vaikutelma.
Kuninkaalla oli hyvin etäiset välit äitiinsä, eikä hän koskaan tuntenut isäänsä, siitä tuskin sai kummoisia eväitä omaan vanhemmuuteen. Victoria taas on kasvanut maailmassa, jossa hyvä vanhemmuus, jota omien lasten kanssa haluaa toteuttaa, on ihan muuta kuin yhteinen illallinen silloin kun vanhemmat sattuvat olemaan kotona. Minkä varmasti moni muu Victorian (ja minun) ikäpolvesta tunnistaa. Välit eivät ole huonot, mutta vaikka ymmärtääkin erilaiset lähtökohdat, niin läheisyys ei ole sellasita mitä olisi voinut toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä voisi jo siirtää vallan Victorialle ja mennä nauttimaan eläkepäivistä. Mikähän estäisi asiassa?
En ymmärrä. Onko jonkin sortin itsepäisyyttä, vai mistä on kyse?
Hollannin ex-kuningatar Beatrix teki fiksusti, kun hän siirsi vallan pojalleen ja miniälleen toistakymmentä vuotta sitten.
Ei, vaan kuningas Kaarle Kustaa on sanonut monta kertaa, että Bernadottet eivät luovu kruunusta ja vain Jumala tietää, milloin hänen työnsä kuninkaana päättyy - eli milloin hän kuolee.