Helsingin kaupunki suosittelee kitkoja
Mutta eipä tämä ulkopaikkakuntalaisia työmatkalaisia kiinnosta, omaa ajokäytöstä ei olla valmiita muuttamaan mitenkään.
https://www.hel.fi/fi/kaupunkiymparisto-ja-liikenne/tee-vastuullinen-re…
Kommentit (46)
Polkupyörien pysäköinti pitäisi saada maksulliseski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Jos tulen muualta päin Suomea missä tarvitaan nastarenkaita, missä hesalaiset haluavat mun vaihtavan autooni kitkat ennen kaupunkiin tuloa?
Jos on noin vajaaälyinen, parempi ettet tule ollenkaan.
Mikä tuossa oli vajaaälyistä?
Itsellä ollut kitkat jo 10 vuotta ja hyvin pärjää kehä3: n sisäpuolella. Kerran jäin jumiin tuoreeseen lumikasaan mutta lapio on hyvä olla mukana varalta hiekkapussin kera.
Kitkoilla ajavat ovat parasta meikäläiselle, joka talvi työllistävät eniten. Terv.hinausauton kuljettaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kitkoista ei ole mitään hyötyä, kun lumi pakkautuu jääpolanteiksi esimerkiksi risteyksiin. Millä lähdet kitkoilla liikkeelle, kun ei ole mitään mihin ne ottaisivat kiinni? Kitkat toimii silloin, kun joko ei sada lunta ollenkaan tai sitten on tasaisesti lunta ja pakkasta koko talven.
Viimeiset 30 vuotta menty kitkoilla, eikä koskaan jääty mihinkään kiinni ja täällä etelässä asutaan missä tosiaan kelit vaihtelevat
Itse olen automekaanikko ja tehnyt rengasasentajan töitä. Voin sanoa että kitkoilla ja nastoilla on ero esimerkiksi jäällä, vaikka monet väittävät muuta. Jos on kuivat talvi kelit ja ei pahemmin jäätä niin kitkat ovat ihan hyvä valinta.
No minä olen jumalas
Harmittaa joka vuotuiset asfaltointihommat täällä kaupungissa, turhaa rahanmenoa. Aina tottunut korjaamaan ongelman aiheuttajan, ei ongelman jälkiä jatkuvasti. Ongelma vain pahentunut painavien sähköautojen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Kitkoista ei ole mitään hyötyä, kun lumi pakkautuu jääpolanteiksi esimerkiksi risteyksiin. Millä lähdet kitkoilla liikkeelle, kun ei ole mitään mihin ne ottaisivat kiinni? Kitkat toimii silloin, kun joko ei sada lunta ollenkaan tai sitten on tasaisesti lunta ja pakkasta koko talven.
Olen ajanut yli 20 vuotta kitkoilla takavetoisella Helsingissä. Kitkoissa on se hyvä, että niillä on enemmän hereillä ajoradan kunnosta ja sopeuttaa tilannenopeuden oikeaksi. Minulla on autossa muoviset luiskat, jotka voi laittaa alle, jos on paljon lunta ja jää jumiin. Hulluinta on, että ihmiset laittavat Helsingissä nastoja maastureihin. Täysin tarpeetonta. Helsingin kaupunki voisi hyvin kieltää nastarenkaat kokonaan. Kielto voisi tulla voimaan vaikka 5 vuotta päätöksestä, niin kaikki ehtivät käyttää vanhat nastat loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu hesoissa eikä koskaan poistu sieltä, on ainoa syy käyttää kitkoja. Muualla tarttee nastoja.
Ei pidä paikkaansa, älkää nyt suoltako tällaista p..aa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeiset 30 vuotta menty kitkoilla, eikä koskaan jääty mihinkään kiinni ja täällä etelässä asutaan missä tosiaan kelit vaihtelevat
Täällä kans ajetaan kitkoilla kaikki talvet. Risteyksissä pärjää hyvin kun osaa ajaa autollaan ja sen renkailla.
Vierailija kirjoitti:
Kitkoilla ajavat ovat parasta meikäläiselle, joka talvi työllistävät eniten. Terv.hinausauton kuljettaja
Tilastot kertovat ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastot kertovat ihan muuta.
Se ajaa semmoisella leluautolla.
Vierailija kirjoitti:
Okei. Jos tulen muualta päin Suomea missä tarvitaan nastarenkaita, missä hesalaiset haluavat mun vaihtavan autooni kitkat ennen kaupunkiin tuloa?
Ei niitä nastoja tarvita missään. Ihan hyvin olen Lapissakin pärjännyt kitkoilla. Ajotapa pitää sopeuttaa olosuhteisiin.
Ainakin nykyaikaisella neliveto maasturilla kitkoilla pärjää ihan loistavasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu hesoissa eikä koskaan poistu sieltä, on ainoa syy käyttää kitkoja. Muualla tarttee nastoja.
Ehkä tämä kertoo vain siitä, ettei muualla osata ajaa? Meren rannalla on pahimmat olosuhteet, kun on vuorotellen lunta, sulaa ja jäätä. Tämän kun yhdistää vielä kaupunkiolosuhteisiin ja vilkkaaseen liikenteeseen, niin ei voi kuin ihmetellä, miten muualla muka tarvitsisi nastoja.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ajanut kitkarenkailla? Ainakaan viimeiseen 10 vuoteen.
Isojen kaupunkien ulkopuolella ei osata näyttää edes vilkkua oikeaoppisesti liikenneympyröissä, joten onko ihme että ajamiseen tarvitaan nastarenkaat avuksi?
Vierailija kirjoitti:
Isojen kaupunkien ulkopuolella ei osata näyttää edes vilkkua oikeaoppisesti liikenneympyröissä, joten onko ihme että ajamiseen tarvitaan nastarenkaat avuksi?
No sitä ei kyllä osata missään.
Sähköbemarini painaa jotain 2300 kg. Kitkat sopii todella hyvin painavaan nelivetoon. Eikä tarvitse kuunnella nastojen rohinaa muuten todella hiljaisessa autossa.
Ajotaidoissa on vikaa jos ei nykyaikaisilla kitkarenkailla pärjää.
Johonkin vanhaan corollaan laittaisin kyllä nastat jo ihan turvallisuuden takia mutta johonkin painavaan sähköautoon kitkat.