Helsingin kaupunki suosittelee kitkoja
Mutta eipä tämä ulkopaikkakuntalaisia työmatkalaisia kiinnosta, omaa ajokäytöstä ei olla valmiita muuttamaan mitenkään.
https://www.hel.fi/fi/kaupunkiymparisto-ja-liikenne/tee-vastuullinen-re…
Kommentit (46)
Minä ajan nastarenkailla,koska minä haluan.
Jos siellä ulkopaikkakunnalla nastat toimii paremmin?
Tämän takia kannatan tietullia ulkopaikkakuntalaisille. Nastarenkailla ajeleville tullit tuplana, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kitkoista ei ole mitään hyötyä, kun lumi pakkautuu jääpolanteiksi esimerkiksi risteyksiin. Millä lähdet kitkoilla liikkeelle, kun ei ole mitään mihin ne ottaisivat kiinni? Kitkat toimii silloin, kun joko ei sada lunta ollenkaan tai sitten on tasaisesti lunta ja pakkasta koko talven.
Viimeiset 30 vuotta menty kitkoilla, eikä koskaan jääty mihinkään kiinni ja täällä etelässä asutaan missä tosiaan kelit vaihtelevat
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia kannatan tietullia ulkopaikkakuntalaisille. Nastarenkailla ajeleville tullit tuplana, kiitos.
Keskusta ei ole jo ennestään tarpeeksi näivettynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kitkoista ei ole mitään hyötyä, kun lumi pakkautuu jääpolanteiksi esimerkiksi risteyksiin. Millä lähdet kitkoilla liikkeelle, kun ei ole mitään mihin ne ottaisivat kiinni? Kitkat toimii silloin, kun joko ei sada lunta ollenkaan tai sitten on tasaisesti lunta ja pakkasta koko talven.
Viimeiset 30 vuotta menty kitkoilla, eikä koskaan jääty mihinkään kiinni ja täällä etelässä asutaan missä tosiaan kelit vaihtelevat
Itse olen automekaanikko ja tehnyt rengasasentajan töitä. Voin sanoa että kitkoilla ja nastoilla on ero esimerkiksi jäällä, vaikka monet väittävät muuta. Jos on kuivat talvi kelit ja ei pahemmin jäätä niin kitkat ovat ihan hyvä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusta ei ole jo ennestään tarpeeksi näivettynyt?
Käyn keskustassa päivittäin, enkä ymmärrä puheita näivettymisestä. Kahvilat ja ravintolat usein niin täynnä, että saa jonottaa.
Katsos kun keskustaan osaa monet saapua ilman autoa. Jopa iäkäs äitini osaa käyttää liityntäparkkia ja jatkaa matkaa junalla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ne on ainakin minulla toiminut jo monta vuotta pk-seudulla.
Aivan turhaa selittää ettei kitkoilla pärjää Suomessa. Meitä kitkojen käyttäjiä on kuitenkin yli 20% ja me emme loista onnettomuustilastoissa suhteessa käyttäjämäärään. Ympäri maailmaa ajetaan lumisissa olosuhteissa kesä- tai kitkarenkailla ja pärjätään kuitenkin. Tässä on pelkästään kyse haluttomuudesta muuttaa tottumuksiaan.
Jos ei osaa ajaa, nastat ovat välttämättömät. Tällaisilla ihmisillä ei pitäisi lähtökohtaisesti olla mitään asiaa kehä III:n sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen automekaanikko ja tehnyt rengasasentajan töitä. Voin sanoa että kitkoilla ja nastoilla on ero esimerkiksi jäällä, vaikka monet väittävät muuta. Jos on kuivat talvi kelit ja ei pahemmin jäätä niin kitkat ovat ihan hyvä valinta.
No minä olen jumalasta seuraava ja aina tiennyt etteivät nastat ja kitkat ole yhdenvertaisia talvikeleillä, ei siihen tarvitse olla Einstein. Kyse on ajotavan muutoksesta, johon porukat eivät ole valmiit. Sen sijaan, että luottaa sokeasti pitoon, pitääkin aina varautua ettei pitoa olekaan.
Minusta on ihan perusteltua ajaa nastarenkailla jos kokeen sen olevan turvalisempaa kuin kitkoilla, mutta ainakin PK-seudulla pitäisi autoilijoiden ymmärtää että nastoilla ajaminen niiden laissa sallitun käyttöajan ulkopuolella eli 1. huhtikuuta - 1. marraskuuta välisenä aikana on erittäin kyseenalaista koska ne rikkoo kadut ja aiheuttaa hengistystiesairauksia.
Maaseudulla ajakoot nastoila vaikka koko vuojen mutta stadissa, olkaa hyvät noudattakaa laillisia käyttöaikoja!
Okei. Jos tulen muualta päin Suomea missä tarvitaan nastarenkaita, missä hesalaiset haluavat mun vaihtavan autooni kitkat ennen kaupunkiin tuloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen jumalasta seuraava ja aina tiennyt etteivät nastat ja kitk
Älä nyt keuhkoo hyvä ihminen. Mitä ne nastat on sulle tehnyt kun noin kauheasti niitä vihaat?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa ajaa, nastat ovat välttämättömät. Tällaisilla ihmisillä ei pitäisi lähtökohtaisesti olla mitään asiaa kehä III:n sisälle.
Olet helvetin nuija ihmiseksi,ja kyllä,asun stadissa ja ajelen nastarenkailla.
Stadeissa ei tartte edes autoa vaan siellä pärjää myös sähkölelurakkineella kuten myös kitkoilla. Toista on siellä missä ihmiset asuvat.
Nastat ovat ainoa vaihtoehto jäisessä mäessa. Kitkat liukuvat kuin kesärenkaat.
Painavat sähköautot tulisi kieltää koska ne kuluttavat eniten asvalttia.
Vierailija kirjoitti:
Okei. Jos tulen muualta päin Suomea missä tarvitaan nastarenkaita, missä hesalaiset haluavat mun vaihtavan autooni kitkat ennen kaupunkiin tuloa?
Jos on noin vajaaälyinen, parempi ettet tule ollenkaan.