Kohta 2 vuotta salitreeniä takana: käden koko kasvanut huomattavasti
Olen käynyt parisen vuotta salilla ja saanut mukavasti voimaa lisää. Vedän maasta jo yli sata kiloa ja jaksaminen on huimasti parempaa kuin ennen.
Olen kuitenkin huomannut muutamia epätoivottuja vaikutuksia, jonka takia aion ehkä jättää raskaimmat harjoitukset jatkossa pois. Yksi on se, että raskaiden painojen nostelu on kasvattanut mun käden kokoa. Kämmen on selvästi leventynyt ja sormet tulleet ikään kuin jäntevimmiksi. Sormukset, jotka mahtui ennen keskisormeen, mahtuu nyt nimettömään.
Kuulostaa hölmöltä, mutta mun mielestä mun kädet oli ennen tosi sirot ja naiselliset. Nyt jotenkin rotevammat. Ja siis sormetkin on paksummat, varsinkin nivelten kohdasta. Kai tuo käy järkeen, että käsi vahvistuu raskaissa hommissa, mutta en tullut jotenkin ajatelleeksi asiaa ennen treenaamista.
Toinen asia on reisilihasten ja olkapäiden koko. En tiedä tuleeko mulle liian helposti lihasta, mutta takit kiristää hartioista ja farkut reisistä. En haluaisi uusia koko vaatekaappia, enkä halua myöskään näyttää rotevalta. Silti tykkään tästä fiiliksestä mikä treenistä tulee. Sellainen vahva ja energinen olo.
Muita naisia, jotka kamppailee asian kanssa? Oon miettinyt, että onko muhun iskostunut nuoresta jo joku ihmeellinen käsitys, että naisen pitää olla pieni ja siro vai mistä tämä kumpuaa? Ärsyttää tämäkin. Miksei voi vaan olla iloinen, että kroppa pystyy näin hienoihin juttuihin?