Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos käteinen poistuu, niin mitä käytetään maksamiseen häiriötilanteissa?

Vierailija
06.10.2024 |

On riski siirtyä pelkkiin sähköisiin maksuvälineisiin.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lidlissa-laaja-hairio-vain-kateinen…

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suikkari, anaali, lörppä pillu.

Miehillä hankalempaa, mutta onneksi nykyäön enempi lgbtl pervoja.

Vierailija
22/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU ajaa käteisen jatkumisen puolesta, joten ei siis hätää.

Käteisen käyttöä demonisoidaan jatkuvasti. Muistutetaan miten kallista sen käsittely on ja ettei käteistä käytä kuin rikolliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko venäjällä käteinen loppumassa?

Vierailija
24/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen maksaminen lopetetaan kokonaan ja lopullisesti. Raha on maailman turhin keksintö.

Vierailija
25/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Venäjä tähän liittyy?

Vierailija
26/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Venäjä tähän liittyy?

Mandarineja saavat perunoista, kikherneistö 1:1

Vierailija
27/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirakolikoita ja bittikolikoita

Vierailija
28/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nahkalompsaa.

Joo, koska oravan nahkaa ei saa käyttää😩

Vierailija
29/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobilebay ei tosiaankaan ole koko kansan maksutapa. Olen päivittäin tekemisissä seniorikansalaisten kanssa eikä läheskään kaikilla ole älypuhelinta. Peruspuhelimenkin käyttö alkaa olla ylivoimaista kun näkövaikeudet ja krooninen käsien vapina vievät toimintakyvyn. Ikäihmisten ongelmat digimaailmassa on lakaistu jonnekin näkymättömiin ja heitä on paljon. Aina toitotetaan, että omaiset auttavat. Ei kaikilla sellaisia enää ole tai eivät ole luotettavia. Sikäli surullista, että monella on vielä paljon kykyjä jäljelllä, mutta ei sellaisia, joiden avulla voisi hoitaa raha-asioita tai selviytyisi vaikeaksi tehdystä soittamisesta terveyskeskukseen. Käteisen rahan avulla on edes jotakin hallintaa jäljellä. Sillä osaa maksaa kaupassa tai sitä voi antaa ostoslistan kanssa luotettavalle henkilölle tarvittavan määrän kaupassa käyntiin. Kassakuitista voi jälkeenpäin tarkistaa, onko kaikki mennyt oikein. Kummallista tämä kampanjointi käteistä vastaan. Maksakoon jokainen halukas vaikka avaimenperällään. Käteinen on toiminut satoja vuosia, tietenkin se pitää säilyttää yhtenä maksutapana muiden joukossa. Pari kertaa olen osunut markettiin hetkellä, jolloin mobiili- ja korttimaksaminen ei ole toiminut. Kassoilla ja neuvonnassa oli pitkät jonot. Väki suunnisti lähimmälle käteisautomaatilla. Marketin ovelle kaupan työntekijä kertoi tilanteesta ja moni kääntyi pois. 

Vierailija
30/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisetä luovutaan nopeastikkin, koska sillä ei voi kontrolloida ihmisiä.Diki-I

Vierailija
32/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä mummoilla vaikeaa. 

PS

MUISTAKAA AINA MASKI

Vierailija
33/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

käteistä

Vierailija
34/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mobilebay ei tosiaankaan ole koko kansan maksutapa. Olen päivittäin tekemisissä seniorikansalaisten kanssa eikä läheskään kaikilla ole älypuhelinta. Peruspuhelimenkin käyttö alkaa olla ylivoimaista kun näkövaikeudet ja krooninen käsien vapina vievät toimintakyvyn. Ikäihmisten ongelmat digimaailmassa on lakaistu jonnekin näkymättömiin ja heitä on paljon. Aina toitotetaan, että omaiset auttavat. Ei kaikilla sellaisia enää ole tai eivät ole luotettavia. Sikäli surullista, että monella on vielä paljon kykyjä jäljelllä, mutta ei sellaisia, joiden avulla voisi hoitaa raha-asioita tai selviytyisi vaikeaksi tehdystä soittamisesta terveyskeskukseen. Käteisen rahan avulla on edes jotakin hallintaa jäljellä. Sillä osaa maksaa kaupassa tai sitä voi antaa ostoslistan kanssa luotettavalle henkilölle tarvittavan määrän kaupassa käyntiin. Kassakuitista voi jälkeenpäin tarkistaa, onko kaikki mennyt oikein. Kummallista tämä kampanjointi käteistä vastaan.

Ok, boomer. Itse käyn joka ikinen päivä kaupassa ja viimeiset 30 vuotta olen maksanut vain korteilla, nykyään Applepayllä. 

Vierailija
35/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hölmö kysymys.  Iso maa on jo ongelman ratkaissut.  Tietenkin maksetaan mandariineilla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/64a54fe2-f8b9-40d8-935c-66ff42e373cf

Vierailija
36/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sillä digitaalisella käteisellä mitä mainostivat? Höhöhö

Vierailija
37/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persettä. Sillä olen maksanut aina.

T N32

Vierailija
38/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ruokaostokset on aina 200 euroa ja en halua kantaa niin paljon käteistä mukana. Toki Prisman automaatista voi hakea käteistä. Toivoisin kuitenkin että käteinen kävisi mutta enhän minä sitä päätä.

Vierailija
39/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö sä sitä vasta aloit miettiä?

Vierailija
40/100 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mobilebay ei tosiaankaan ole koko kansan maksutapa. Olen päivittäin tekemisissä seniorikansalaisten kanssa eikä läheskään kaikilla ole älypuhelinta. Peruspuhelimenkin käyttö alkaa olla ylivoimaista kun näkövaikeudet ja krooninen käsien vapina vievät toimintakyvyn. Ikäihmisten ongelmat digimaailmassa on lakaistu jonnekin näkymättömiin ja heitä on paljon. Aina toitotetaan, että omaiset auttavat. Ei kaikilla sellaisia enää ole tai eivät ole luotettavia. Sikäli surullista, että monella on vielä paljon kykyjä jäljelllä, mutta ei sellaisia, joiden avulla voisi hoitaa raha-asioita tai selviytyisi vaikeaksi tehdystä soittamisesta terveyskeskukseen. Käteisen rahan avulla on edes jotakin hallintaa jäljellä. Sillä osaa maksaa kaupassa tai sitä voi antaa ostoslistan kanssa luotettavalle henkilölle tarvittavan määrän kaupassa käyntiin. Kassakuitista voi jälkeenpäin tarkistaa, onko kaikki mennyt oikein. Kummallista tämä kampanjointi käteistä vastaan.

Olen 60-vuotias ja käytän sujuvasti kännykkää. Paljon appeja ja mobilepay. Yritän pysyä kärryillä. Ikäväkseni tunnen monia jotka tässä mun iässä ovat pihalla. Eivät edes opettele. Tiedän että puhut vanhemmista ihmisistä mutta minun ikäinen jo kangistunut kaikkeen uuteen kun on kyky oppia vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi