Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ei siivoa, lapsenlapset yökylään?

Vierailija
06.10.2024 |

Moi!

Anoppi ei ole pyyhkinyt keittiön pintoja tai vessaa useaan vuoteen. Mieheni mielestä ylireagoin, eikä siellänyt niin likaista ole. Pinnat ovat täynnä vanhaa kuivunutta ruokaa ym. Anoppi haluaa lapsenlapsen yökylään, mutta mielestäni ihan perus siisteys olisi tärkeää. Puolison mielestä likaisuus ei ole nyt "niin paha". 

Kysymys: Ylireagoinko? Onko mielestänne OK viedä lapsi paikkaan, jossa ei perussiivota?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi varmasti hyvä, mutta asumme 1,5h ajomatkan päässä. Minulla ei ole mahdollisuutta päästä sinne siivoilemaan...

Eihän tuo ole kun reilu 100km. Muita tekosyitä?

Hmm? Olisi yksinkertaista käydä vaikka auttelemassa, jos asuisi lähellä. Nyt minulla on perhe ja oma koti myös, josta pidän huolta. Työt, oman kodin siivous, ruoanlaitto, oma harrastus...

Jos haluaisit niin voisit vaikkapa joku aamu ajaa sinne, siivota ja ajaa takaisin. Mikä tässä on hankalaa?

Vierailija
22/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan anoppi haluaisi vuoden vanhan yökylään?  Kyllä nyt on taas vanhempien tarve eikä anopi .

Meillä halusi jo vauvana. Anoppi halusi auttaa ja hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko anoppi liikuntarajoitteinen?Kädet tai jalat ei enää toimi. Kannattaako tilata siivousapua, nykyään kaikki käyttää niitä.

Anoppi ei ole liikuntarajoitteinen ja on työelämässä. Itse koen, että hän ei jaksa vain siivota eikä välitä liasta.

En minäkään jaksa vain siivota, haluan välillä kuljeskella netissä, retkeillä, lukea, ommella, katsoa elokuvia jne.

Vai tarkoititko, että anoppi ei vain jaksa siivota, silloin lauseen merkitys muuttuu.

Vierailija
24/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu miniälle, mutta poika voisi käydä siivoamassa äitinsä luona. Tai ostaa siivouspalvelua äidilleen. 

Vierailija
25/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse tarjoutunut siivousavuksi anopille, niin voisit päästää lapsesi yökylään. Jos vaikka viikon antaisit apuasi, niin johan paikat olisivat siistit.

Anoppilan siivous ei kuulu miniälle.

Tottakai kuuluu, jos on perhettään rakastava ja haluaa, että kaikilla on asiat hyvin.

Ei kuulu, ellei siitä ole yhteisesti sovittu. Ei anoppikaan voi tulla miniänsä kotiin hääräämään.

Vierailija
26/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiehtoo, miten tiedät, ettei anoppi ole pyyhkinyt keittiön pintoja yli vuoteen. Oletan, että olette kuitenkin käyneet siellä tarkistamassa, että likaista on? Mutta et millään voi siivota vessaa siellä käydessäsi, vaan levität muovisuojia ympäriinsä, jotta et saastu?

Todennäköisesti anoppi ei halua lapsenlapsia kylään, hän tekee ns. velvollisuuspyynnön. Kun sinä kieltäydyt, anoppi huokaisee ilosta: tästä eteenpäin et voi koskaan syyttää, että ei ollut lastenhoitoapua. Kyllä oli, sinä et ottanut sitä vastaan.

Vierailija
27/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan saa mitään vastauksia kysymykseeni. Saan vain syyllistämistä siitä, miksi minä en mene sinne siivoamaan. Luen myöhemmin kommentteja mutta en enää vastaile.

Vierailija
28/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä ohi, mutta.. Kyllä mä käyn auttelemassa anoppia ja äitiä. Matkaa on 75 kilsaa ja julkisilla kuljetaan. Lapset on mukana siis.

Mies lähtee duunimatkalle, niin me mennään mummoloihin. Mummot touhuu lasten kanssa tai lähtee kylille näyttelemään niitä.   Mä siivoan. Ei ole pakkoa, mutta tykkään. Äidillä teen ruuatkin, kun äiti on surkea kokki.

Nyt tultiin anoppilaan koko porukka, kun laitetaan pihaa talviteloille. Lounaan jälkeen anoppi lähti muksujen kanssa puistoon. Mä imuroin, pyyhin lattiat ja mies pesi veskit. Pinnat otin aamupalan jälkeen, kun tiskasin.

Musta on kiva tehä kotitöitä, kun saa omassa rauhassa tehdä.

Lapset 3 ja 5 vuotiaat.

Vierailija
29/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu miniälle, mutta poika voisi käydä siivoamassa äitinsä luona. Tai ostaa siivouspalvelua äidilleen. 

Kiitos tästä kommentista. Hyvä idea.

Vierailija
30/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lapsesi voi ilahduttaa mummoaan ja pyyhkiä ne pölyt ja pinnat?

Lapset ovat 1 ja 5 v.

Laskisitko sittenkään näin pieniä anopillesi jos kotinsa olisi siivottu ? Käykö anoppi muuten täysillä ?

Vierailija
31/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan anoppi haluaisi vuoden vanhan yökylään?  Kyllä nyt on taas vanhempien tarve eikä anopi .

Kyllä meillä on mummut halunneet. 

Vierailija
32/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä jaottelua. Ihan kuin ei edes haluttais olla samaa perhettä. Sorry, jos poika kelpas niin anoppikin kuuluu pakettiin.

Vierailija
33/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse tarjoutunut siivousavuksi anopille, niin voisit päästää lapsesi yökylään. Jos vaikka viikon antaisit apuasi, niin johan paikat olisivat siistit.

Kai se miehen tehtävä enemmän on kun äitinsä kyseessä 

Eri

Vierailija
34/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä halusi jo vauvana. Anoppi halusi auttaa ja hyvä niin.

Oliko teillä sairautta vai mikä jos jo vauva pitää saada yöksi pois jaloistaan?659

Vierailija
35/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on mummut halunneet. 

Mummut kai pitäneet teitäkin lapsina ettette jaksa vastuuta.

Vierailija
36/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeitä kommentteja täällä. Minä en päästäisi lapsia yökylään likaiseen paikkaan. Ja en ole ylihygieeninen mutta onhan se jo terveysriski jos keittiötä ja vessaa ei siivota.

Vierailija
37/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaan kohdalla menisin sen mukaan että tykkäisikö/haluaisiko lapsi itse käydä yökylässä? Jos lapsi itse tykkää, niin hänen ikäisensä ei ole enää mitenkään helposti rikkimenevä.

1-vuotiaan kohdalla lähtisin siitä että hän on niin nuori että hänellä ei ole vielä tarvetta käydä yökylässä. Plus kun hän on sen ikäinen että laittaa suuhunsa kaiken mahdollisen, niin hänen kanssaan olisin paljon tarkempi että hänen ympäristönsä pitäisi olla puhdas. Häntä en vielä päästäisi yökylään.

Vierailija
38/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lapset selviä hengissä. Heillä voi olla jopa ihan kivaa, kun ei ole niin tarkkaa. *Good Moms Have Sticky Floors, Dirty Ovens & Happy Kids*

Vierailija
39/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi noin pieniä lapsia noin kauas , vaikka olisi siivottu. Voi olla, ettei lapsi pärjääkään yötä pois ja joudut hakemaan yöllä kotiin.

Vierailija
40/67 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kas anoppia, on viimein löytänyt tavan millä välttää vapaan kasvatuksen saaneiden termiittien vierailut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi