Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastikeellinen työttömyyskorvaus on orjatyötä

Vierailija
06.10.2024 |

Vastikeellinen työttömyyskorvaus on orjatyötä. Siksi siihen ei vielä ole mikään hallitus uskaltanut siirtyä. Saa nähdä uskaltaako Kokoomus. 

Jos tekee työtä siitä pitää saada palkkaa. Eli silloin siihen kuuluu työsuhde.  Pakkotyö ilman työsuhdetta on orjuutta.

Kommentit (169)

Vierailija
61/169 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyöttömille voisi osoittaa parakkimajoituksen ja siellä jokainen osallistuisi jollain tavalla. Jotkut voisivat hoitaa soppatykin, jotkut pyykkihuollon jne.

Itse olen pitkäaikaistyötön ja en ole koskaan hakenut tuki rahoja!

Mulla on kaikkea mitä sulla ei.

Rahaa, sijoituksia, okt 420m2, sähköauto, iso moottorivene ja ennen kaikkea aikaa nauttia elämästä.

Kukaan ei kyykytä minua!!!

Ai sulla on sähköauto, otan osaa!

Vierailija
62/169 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mitään orjatyötä olisi. Saisit palkkaa TES:n mukaan ja minimissään nykyisen työttömyyskorvauksen. Pienemmälläkin tuntipalkalla riittäisi hyvin, että tekee peruspäivärahaa vastaavan määrän töitä ja se tarkoittaisi noin 60 h/kk töitä. Kukaan ei eläisi työttömyystuilla vaan omalla palkallaan. Mikä tässä on ongelma? Eihän se orjuuttamista ole, jos teet hieman osa-aikatyötä ja saat siitä sen saman, jonka ennen sai vaikka peruspäivärahana. 

Sehän olisi parasta mahdollista sosiaalipolitiikkaa, ettei kenenkään tarvisi nöyryyttävästi kerjätä tukia vaan jokaisella olisi mahdollisuus elättää itsensä. Edes minimitasolla, ellei muuta. Eikä kukaan odota, että tekisit 160h/kk töitä saadaksesi vaikka sen 800 Euroa vaan palkka vastaisi tehtyjä tunteja. 

Lähde sille, että tarkoituksena olisi maksaa palkkaa TES:n mukaan???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/169 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvataan rahallinen tuki tarjoamalla ilmainen majoitus, ruoka ja muut pakolliset.

Vierailija
64/169 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee työtä,  saa palkkaa. Jos ei tee, ei saa palkkaa. 

Jatkossa olisikin näin: jos on työpaikka saa palkkaa. Jos ei ole työpaikkaa niin saa tukityöpaikan kunnalta tai valtiolta. Tällaisista työpaikoista saisi nykyisen tuen suuruista palkkaa. Jos ei ota vastaan tukityöpaikkaa niin ei saa valtiolta rahaa vaan maksaa elämisen itse. Jokainen siis kävisi töissä, omasta kyvyistä ja aktiivisuudesta riippuu se onko se työpaikka vai tukityöpaikka. Tukityöpaikoissa työ ei olisi täysipäiväistä joten palkka on "normaali" suhteessa työaikaan. Miten tämä systeemi olisi epäreilu, sen takia ettei voisi enää vain maata kotona yhteiskunnan rahoilla? Tämä systeemi pitäisi kaikki työttömät työelämän syrjässä kiinni niin että kynnys lähteä oikeisiin töihin madaltaisi.

Sinäkö tuon lystin maksat? Hätäaputyöt aikanaan lopetettiin kun se oli liian kallista.

Vierailija
65/169 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen vastikkeellinen systeemi vois olla työttömille että pitää mennä salille. Jokaisesta penkkipunnerruksesta jne. maksetaan 1€. Jokaisesta juostusta kilometristä 1€. Sitten mennään kirjastoon. Jokaisesta luetusta kirjasta maksetaan 50€. Tässä pitäisi olla joku testi ettei voi huijata.

Vierailija
66/169 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvataan rahallinen tuki tarjoamalla ilmainen majoitus, ruoka ja muut pakolliset.

Eli orjan asema. 

Miten voi olla että niin monet ihmiset eivät ymmärrä yksinkertaista eroa. 

Vierailija
67/169 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellanen vastikkeellinen systeemi vois olla työttömille että pitää mennä salille. Jokaisesta penkkipunnerruksesta jne. maksetaan 1€. Jokaisesta juostusta kilometristä 1€. Sitten mennään kirjastoon. Jokaisesta luetusta kirjasta maksetaan 50€. Tässä pitäisi olla joku testi ettei voi huijata.

Uuden ammatin opiskeleminen ja koulutus olisi parempi velvoite eikä sitä voi pitää orjuutena. 

Tähän on suuressa määrin menty jo.

Vierailija
68/169 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyöttömille voisi osoittaa parakkimajoituksen ja siellä jokainen osallistuisi jollain tavalla. Jotkut voisivat hoitaa soppatykin, jotkut pyykkihuollon jne.

Mikä sulla on hätänä? 

Mitä ehdotuksessa on vialla? Jos ei onnistu työllistymään, niin kyllä jotain täytyy tehdä elatuksen eteen.

Vaan kun ei ole toimintakykyä.

Vierailija
69/169 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mieltä olin ennen, mutta nyt kun yläkerrassa asuu nuorten juoppoletka, olen tullut toisiin ajatuksiin. Tiedän milloin korvaukset on maksussa tilille, möykkäävät muutaman päivän putkeen. Hyvä olisi näilläkin olla päivittäin tekemistä eikä pelkkää turhaantumista ja joutilaisuutta. Eivät jaksaisi joka ilta möykätä kun olisi viikon työrasitus alla. 

Työttömyys ei ole yksilön vika. Se on valtion vika ja uusi normaali. 

Työtöntä ei voi enää syyllistää työttömyydestä. 

Vierailija
70/169 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuden ammatin opiskeleminen ja koulutus olisi parempi velvoite eikä sitä voi pitää orjuutena. 

Tähän on suuressa määrin menty jo.

Taidetaan vieläkin pikemminkin useissa tapauksissa estää

Vierailija
71/169 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitushan suunnittelee vastikkeellista toimeentulotukea, ei työttömyyskorvausta.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/professori-hammastyi-hallitusohjelm…

Vierailija
72/169 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ken ei työtä tee ei pidä leipääkään syödä.

Jää siis monta muutakin vaihtoehtoa mitä syödä. 

Vierailija
73/169 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön tekee työtä joka päivä. Työttömän työtä on työnhaku. Jos sen tekee kunnolla niin se on kokopäiväistä työtä. 

Suurin osa työttömistä haluaa töihin ja tekee kaikkensa työpaikan löytääkseen. Tekee kohdistettuja hakemuksia, kehittää osaamistaan (työkkäriltä salaa usein ja pakosta) ja niin edelleen. Se ettei työpaikko ole ei ole työttömän vika. Se ettei työnantajat palkkaa viiskymppisiä tai kuuskymppisiä ei sekään ole työttömän vika. Puhutan kuitenkin koulutetusta ja pitkän työuran tehneestä, ikänsä veroja maksaneesta, väestöstä. 

Työttömyyskorvaus on häviävän pieni korvaus jatkuvasta huonommuuden ja tarpeettomuuden tunteesta.

Vierailija
74/169 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mieltä olin ennen, mutta nyt kun yläkerrassa asuu nuorten juoppoletka, olen tullut toisiin ajatuksiin. Tiedän milloin korvaukset on maksussa tilille, möykkäävät muutaman päivän putkeen. Hyvä olisi näilläkin olla päivittäin tekemistä eikä pelkkää turhaantumista ja joutilaisuutta. Eivät jaksaisi joka ilta möykätä kun olisi viikon työrasitus alla. 

Työttömyys ei ole yksilön vika. Se on valtion vika ja uusi normaali. 

Työtöntä ei voi enää syyllistää työttömyydestä. 

No ei kyllä valtion vika ole, jotain rajaa nyt tohon torveiluun. Kyllä tässä voi katsoa globaalia tilannetta mikä vaikuttaa aika suurelti krokaan työttömyyteen. Samoin kuin korona-ajan surkeat valtionjohdolliset päätökset ja päättämättömyydet sekä, jälleen kerran, globaalit kerrannaisvaikutukset.

Vierailija
75/169 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai rahan eteen pitää tehdä töitä. 

Katsoo vaan että tuntimäärä/kuukaudessa maksettava etuus kohtaa järkevästi.

Itse olen linjannut että siinä 8€ molemmin puolin per tunti on hyvä. 

Täysiä viikkoja tietenkään ei kannata tehdä.

-Kylmät kädet Ry.

Vierailija
76/169 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää siis monta muutakin vaihtoehtoa mitä syödä. 

Leivässä. Muutenki liikaa hiilihydraatteja.

-Kylmät kädet Ry.

Vierailija
77/169 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät töihin. Mikään ei estä työttömiä menemään vaikka osa-aikatöihin. M28

Oletko itse kokeillut? Ei osa-aikatöillä elä. 

Vierailija
78/169 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistuen valmistelu aloitettiin viime hallituksen aikana ja kyllä vaiheittain lakkautetaan/sulautetaan yhteen tukia, joista sitten tulee se yleistuki joka on paljon paljon pienempi kuin nykyiset tuet. Siihen kuuluu omista vanhemmista huolehtiminen jne.

Vierailija
79/169 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät töihin. Mikään ei estä työttömiä menemään vaikka osa-aikatöihin. M28

Oletko itse kokeillut? Ei osa-aikatöillä elä. 

Ei ole mikään pakko elää. Mutta töitä pitää tehdä.

Vierailija
80/169 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastikkeellinen työttömyyskorvaus on orjatyötä ja verotus on varastamista.

Toki tätä orjatyötä ei ole pakko tehdä, ei hae työttömyyskorvausta. Samoin kuin verojakaan ei ole pakko maksaa, ei vaan osta mitään, eikä käy töissä.