Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän tällaisessa tilanteessa olisi pitänyt tehdä? Hermostuneita asiakkaita kassalla ja yksi tarvitsee ylimääräistä apua

Vierailija
05.10.2024 |

Olin siis kassavuorossa ruuhka-aikaan, ja kuten saattaa arvata, jono sen mukainen ja ihmiset kärttyisiä joutuessaan jonottamaan. Ja siinä sitten eräs asiakkaalta näytti jotenkin huonovointiselta ja jäi istumaan kassan läheiselle penkille, ja vaikutti siltä, että hän saattaisi tarvita apua. 

Ja minä en tiennyt mitä tehdä. Että menenkö auttamaan tätä huonovointisen näköistä henkilöä ja keskeytän työt kassalla (ja oletin, että minusta olisi annettu  jälkeenpäin todella paljon valituksia ja negatiivista palautetta odottamaan joutuneilta asiakkailta) vai jatkanko omien töideni tekoa ja toivon, että joku muu huomaa mennä tarjoamaan apua. Lisättäköön vielä, että koitin soittaa ja ilmoittaa asiasta, mutta kukaan ei vastannut puhelimeen.

Ja suoraan sanottuna en olisi edes tiennyt mitä olisin voinut tehdä, sillä en todellakaan osaa arvioida, että milloin joku nyt tarvitsee vain hetken hengähdystauon ja milloin ambulanssi on syytä kutsua paikalle. No, onneksi paikalle tuli nainen, joka mainitsi olevansa sairaanhoitaja, ja tämä huonovointinen henkilö sai häneltä apua.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli.

Asiakkaiden mielestä myyjän pitää hypätä voltteja, käyttää kassaa supernopeudella, antaa alennusta ilman valtuuksia, taikoa myyntiin kaikkea mitä vaan voi toivoa, jutella enemmän, jutella vähemmän, hymyillä, ei hymyillä, kantaa ostokset autoon ja myydä voitollinen arpa.

Teet niin tai näin, teet aina väärinpäin :) 

Vierailija
2/5 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus rauhallinen asiakas kaupassa, jossa muut asiakkaat olivat hermostuneita, minua ei hermostuttanut mikään - mieli oli tyyni kuin järven pinta. Muutama kiukutteli vähän siinä jonossa ja muualla. Ehkä pitäisi olla kaksi myyjää aina tai enemmän, koska yksi ei saa kaikkea hoidettua, töitä voi olla liikaa. Ja jos on pakettipisteet sitä enemmän voi tarvita toista. Osa asioi siis virastoajan ulkopuolella ja osa ajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ehkä pitäisi olla kaksi myyjää"

Henkilöstökulut ovat aina kaikkein suurimpia kulueriä kaupoissa.

Jos yksi pärjää yrittäjän mielestä, ei todellakaan tule toista.

Vierailija
4/5 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly hoitaa.

Persu

Vierailija
5/5 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ehkä pitäisi olla kaksi myyjää"

Henkilöstökulut ovat aina kaikkein suurimpia kulueriä kaupoissa.

Jos yksi pärjää yrittäjän mielestä, ei todellakaan tule toista.

Niin. Sitten se kuorma on myyjällä ja jollakin asiakkaalla, kaikki se mitä kaupassa tapahtuu. Ehkä se voi olla nuorelle myyjälle liikaa. Ellei ole rauhallisempi lahjatavaraputiikki. Mutta nyt siis puhutaan ehkä vilkkaasta kaupasta vaikka ruokakauppa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi