Miksi toyotalla tai lexuksella ei ole kunnollisia sähköautoja?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Toyota oli maailman yhtenä merkittävimmistä autonvalmistajista ylivarovainen, ei uskaltanut lähteä sähköautokisaan ja veikkasi väärä hevosta kun oletti heidän automaattihybridien valtaavan markkinat. Hieman samaa kuin Nokialla taannoin matkapuhelinten kanssa.
Kun totuus selvisi, niin pahasti muiden vauhdista myöhästynyt Toyota toi markkinoille yhden sähköautoraakileen, mutta edes yhtään vakavastiotettavaa lataushybridia merkillä ei vieläkään ole. Toimivasta sähköautosta nyt puhumattakaan.
Noita RAV4-plugareita alkanut näkyä aika paljon. Mikä siitä tekee ei-vakavastiotettavan?
Ovat vähän takamatkalla kun hirttäytyivät aluksi vetyyn eikä se ole vieläkään oikei nottanut tuulta siipiensä alle. Uhohan on kova kyllä että Toyon solid state-sähkikset tulee "ihan just", katsotaan miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Toyota oli maailman yhtenä merkittävimmistä autonvalmistajista ylivarovainen, ei uskaltanut lähteä sähköautokisaan ja veikkasi väärä hevosta kun oletti heidän automaattihybridien valtaavan markkinat. Hieman samaa kuin Nokialla taannoin matkapuhelinten kanssa.
Kun totuus selvisi, niin pahasti muiden vauhdista myöhästynyt Toyota toi markkinoille yhden sähköautoraakileen, mutta edes yhtään vakavastiotettavaa lataushybridia merkillä ei vieläkään ole. Toimivasta sähköautosta nyt puhumattakaan.
Toyota itse asiassa veikkasi ihan oikeaa hevosta. Minä julkean epäillä että 5-10 vuoden päästä sähköautojen valmistus on lopetettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota oli maailman yhtenä merkittävimmistä autonvalmistajista ylivarovainen, ei uskaltanut lähteä sähköautokisaan ja veikkasi väärä hevosta kun oletti heidän automaattihybridien valtaavan markkinat. Hieman samaa kuin Nokialla taannoin matkapuhelinten kanssa.
Kun totuus selvisi, niin pahasti muiden vauhdista myöhästynyt Toyota toi markkinoille yhden sähköautoraakileen, mutta edes yhtään vakavastiotettavaa lataushybridia merkillä ei vieläkään ole. Toimivasta sähköautosta nyt puhumattakaan.
Toyota itse asiassa veikkasi ihan oikeaa hevosta. Minä julkean epäillä että 5-10 vuoden päästä sähköautojen valmistus on lopetettu.
On vedyllä vielä pieni mahdollisuus, tosin sittenkin on mahdollista että se jää vain välivaiheeksi siksi aikaa että saadaan nykyistä parempia akkuja. Toki jos keksitään joku konsti millä saadaan ilmaista energiaa loputtomasti eikä huono hyötysuhde ole enää ongelma niin sittenhän vety on kyllä mainio.
Sähköautokauppa on selvästi hidastunut, joten Toyota ei ole menettänyt vielä peliä. Hybridit tekevät hyvin kauppansa ja toukokuussa Toyota ilmoitti tehneensä kaikkien aikojen ennätystuloksen 30 miljardia euroa. Sähköauttojen tiellä on suurena esteenä infran puute. Mahdollisuus kotona lataamiseen on oltava paljon useammalla ennen kuin sähköautot todella yleistyvät.
Mulla 20 vuotta vanha avensis, ja siinä olevat sähköt toimii vallan mainiosti. Muuta en kaipaa. 🚙
Vierailija kirjoitti:
Sähköautokauppa on selvästi hidastunut, joten Toyota ei ole menettänyt vielä peliä. Hybridit tekevät hyvin kauppansa ja toukokuussa Toyota ilmoitti tehneensä kaikkien aikojen ennätystuloksen 30 miljardia euroa. Sähköauttojen tiellä on suurena esteenä infran puute. Mahdollisuus kotona lataamiseen on oltava paljon useammalla ennen kuin sähköautot todella yleistyvät.
Ei kai se peliä menettänyt ole kun lapioi valtavasti rahaa (kymmeniä miljardeja vuosittain) sähköauto- ja akkutekniikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ovat vähän takamatkalla kun hirttäytyivät aluksi vetyyn eikä se ole vieläkään oikei nottanut tuulta siipiensä alle. Uhohan on kova kyllä että Toyon solid state-sähkikset tulee "ihan just", katsotaan miten käy.
Kai se pitää jotain yrittää lupailla, ettei sijoittajat karkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota oli maailman yhtenä merkittävimmistä autonvalmistajista ylivarovainen, ei uskaltanut lähteä sähköautokisaan ja veikkasi väärä hevosta kun oletti heidän automaattihybridien valtaavan markkinat. Hieman samaa kuin Nokialla taannoin matkapuhelinten kanssa.
Kun totuus selvisi, niin pahasti muiden vauhdista myöhästynyt Toyota toi markkinoille yhden sähköautoraakileen, mutta edes yhtään vakavastiotettavaa lataushybridia merkillä ei vieläkään ole. Toimivasta sähköautosta nyt puhumattakaan.
Toyota itse asiassa veikkasi ihan oikeaa hevosta. Minä julkean epäillä että 5-10 vuoden päästä sähköautojen valmistus on lopetettu.
On vedyllä vielä pieni mahdollisuus, tosin sittenkin on mahdollista että se jää vain välivaiheeksi siksi aikaa että saadaan nykyistä parempia akkuja. Toki jos keksitä
Nykyisissä akuissa ole muuta vikaa kun hinta. Sekin varmasti tulee kohtuu nopeasti laskemaan.
Koska ne ei ole laittaneet kaikkia muniaan täyssähkö-koriin ja kehittävät edelleen myös mm. polttomoottoria.
Koska toyotan hybridijärjestelmä on niin hyvä. Molemmissa merkeissä sama itselataava hybridijärjestelmä jolla miljoonan kilometrin takuu kun huollot merkkiliikkeessä. Oma lexus vie noin 5l/100km bensaa on todella miellyttävä ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota oli maailman yhtenä merkittävimmistä autonvalmistajista ylivarovainen, ei uskaltanut lähteä sähköautokisaan ja veikkasi väärä hevosta kun oletti heidän automaattihybridien valtaavan markkinat. Hieman samaa kuin Nokialla taannoin matkapuhelinten kanssa.
Kun totuus selvisi, niin pahasti muiden vauhdista myöhästynyt Toyota toi markkinoille yhden sähköautoraakileen, mutta edes yhtään vakavastiotettavaa lataushybridia merkillä ei vieläkään ole. Toimivasta sähköautosta nyt puhumattakaan.
Noita RAV4-plugareita alkanut näkyä aika paljon. Mikä siitä tekee ei-vakavastiotettavan?
Rav4-plugari on itse asiassa sieltä fiksuimmasta plugarien sarjassa. Sen kulutus nimittäin pysyy aisoissa myös virran loputtua.
"Nykyisissä akuissa ole muuta vikaa kun hinta. Sekin varmasti tulee kohtuu nopeasti laskemaan."
Tämän akkusukupolven ongelmia hinnan lisäksi on edelleen energiatiheys, latausnopeus ja jossain määrin myös (palo)turvallisuus. Kaikkiin noihin on toki ratkaisut jo näköpiirissä )(ei enää vain labrassa vaan tällä hetkellä tehdään jo töitä kaupallistamisen ja massatuotannon eteen). Seuraavan sukupolven akku on puolet nykyistä halvempi ja kevyempi, kantamaa on silti 500--1000km (vs. nykyinen 300-600km) ja alle kymmenessä minuutissa saa 80% kapasiteetista ladattua. Sen jälkeen vedyyle ja synteettisille polttoaineille on käyttöä enää vain joissakin erityistarkoituksissa.
Vierailija kirjoitti:
Toyota oli maailman yhtenä merkittävimmistä autonvalmistajista ylivarovainen, ei uskaltanut lähteä sähköautokisaan ja veikkasi väärä hevosta kun oletti heidän automaattihybridien valtaavan markkinat. Hieman samaa kuin Nokialla taannoin matkapuhelinten kanssa.
Kun totuus selvisi, niin pahasti muiden vauhdista myöhästynyt Toyota toi markkinoille yhden sähköautoraakileen, mutta edes yhtään vakavastiotettavaa lataushybridia merkillä ei vieläkään ole. Toimivasta sähköautosta nyt puhumattakaan.
Prius on loistava
Vierailija kirjoitti:
Toyotalla on parhaat hybridit.
On, omaa luokkaansa
Toyota oli maailman yhtenä merkittävimmistä autonvalmistajista ylivarovainen, ei uskaltanut lähteä sähköautokisaan ja veikkasi väärä hevosta kun oletti heidän automaattihybridien valtaavan markkinat. Hieman samaa kuin Nokialla taannoin matkapuhelinten kanssa.
Kun totuus selvisi, niin pahasti muiden vauhdista myöhästynyt Toyota toi markkinoille yhden sähköautoraakileen, mutta edes yhtään vakavastiotettavaa lataushybridia merkillä ei vieläkään ole. Toimivasta sähköautosta nyt puhumattakaan.