Miten kellään on varaa yhtään mihinkään?
Kommentit (62)
Olen akateeminen. Teen mielelläni sote-alan sijaisuuksia 3-4 te liksalla. Maksimissaan 6 kk pituisia. Loput ajat liiton rahoilla yms. työttömyysajan lainaturvilla.
Sukupolveni ei tule koskaan vanhuuseläkkeitä saamaan, joten se on elettävä tasan tässä ja nyt.
Ex-kansanedustajien sopeutuminen on kyllä taattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä matkustelussa oikein kiehtoo? Rasittavaa se on ja kotona on paljon kivempaa. Kyllä minulla ainaskin on varaa monenlaiseen. Eilen just ostin hienon Dyson 15 imurin ja nyt rupeen kokeilemaan sitä. Jonkun statussymboolimatkustus ei kiinnosta tippaakaan.
Vaihtelu virkistää ja on aina mukava nähdä erilaisia paikkoja kotikulmien ulkopuolelta. Kyllä se aina ainakin imuroinnin voittaa.
Taidat olla jotenkin vajaa. En kai nyt joka päivä koko päivää imuroi. Minun kotikulmilla on niin paljon erilaista nähtävää ettei tartte tehdä kuin päivän reissu autolla ja illalla pääsee taas omaan sänkyynsä maate, ei tarvitse pakata matkalaukkuja ja jonotella lentoasemilla. Asun näet Arezzon lähellä, Roomaan pääsee junalla tunissa jos haluaa. Nuorempana vielä kiinnosti kun ei ollut niitä iljettäviä turvatarkastuksia ja lentoasemillakin oli palvelua, nyt saat tehdä itte kaikki ja maksaa vielä lisämaksuja kaikesta ja palvelu on täysi nolla. Mene sinäkin Kiinan muurille kävelemään, siellä oli hienoa. Minä jatkan imurointia talossani.
Minulla on varaa. Lähden talvella rukalle viikoksi laskettelemaan. Olin viime talvellakin, maksoi vain 1800 koko reissu. Olen työtön mutta olen pikkuhommia pimeesti tehnyt tässä koko kesän taas.
Olen ihan perusduunari, silti olisi rahaa reissussa käydä
Elämällä pienillä menoilla vaatimattomasti. En tarvitse teslaa, jolla jumittaa ruuhkassa muiden kanssa tai muutakaan turhaa kulutuskrääsää, jolla esittää olevansa "hyvätuloinen" (ja samalla olla korvia myöten veloissa). Mieltä lämmittää enemmän oma velattomuus ja nettopalkasta vähintään puolet sijoituksiin meno. Ei ahdista ollenkaan.
Minä syön viikolla vaatimattomasti. Viikonloppuna jotain parempaa. Näin olen tehnyt aina.
Vapaa-aikana teen käsitöitä, soitan, piirrän ja iltaisin saunon pitkään. Näin olen tehnyt aina.
Rahaa on aina jäänyt säästöön. Näin jää nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön viikolla vaatimattomasti. Viikonloppuna jotain parempaa. Näin olen tehnyt aina.
Vapaa-aikana teen käsitöitä, soitan, piirrän ja iltaisin saunon pitkään. Näin olen tehnyt aina.
Nuo aiemmin mainitsemasi ovat asioita, joista pidän ja nautin.
Aiemmin matkustin paljon, mutta nykyään nautin enemmän vaelluksista.
Aina se säästynyt raha on tullut siitä, että oma onnellisuus arkielämässä ei ole ollut rahasta kiinni.
Yhä harvemmalla on varaa mihinkään sillä köyhdyttämisen agenda etenee, great reset, se on ollut käynnissä 2020-2024.
Suomalaisten talous ja ostovoima tuhoutuivat 2020-2023 Marin ex viisikko hallinnon aikana kun kaikkien tuotteiden ja palveluiden hinnat ja katteet nousivat kymmeniä ja satoja prosentteja ja tämän valehdeltiin johtuvan 8% inflaatiosta minkä jokainen tajuaa olleen valtavan valheen... ja esimerkkinä sähköyhtiöiden annettiin nostaa sähkösopimusten hintoja 2022 5c/kwh tasolta jopa 50c/kwh tasolle ja tämähän oli suorastaan rikollista toimintaa (tämä vastaa 1000% inflaatiota mitä käytetään ainoastaan banaanivaltioissa ja sellainen Suomestakin tuli 2022)... ja hallinto kaiken lisäksi rakensi vielä sähkön tukimallin rikkaalle eliitille suurella alarajalla ja suurella ylärajalla jotta tuki ei auttaisi tavallisia ihmisiä lainkaan... ja keskusliikkeiden kartellit tekivät aivan vastaavaa rahastusta ilman mitään rajoituksia ja tuotteiden hinnat nousivat 20% -100%... ja polttoaineen hinnan annettiin nousta 2020 1.28 eur/l hinnasta 2022 2.60 eur/l tasolle.
Kolme kartellia hallitsee nyt Suomea edellä mainittujen asioiden johdosta: sähköyhtiöt, keskusliikkeet, polttoaineen jakelijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo aiemmin mainitsemasi ovat asioita, joista pidän ja nautin.
Aiemmin matkustin paljon, mutta nykyään nautin enemmän vaelluksista.
Aina se säästynyt raha on tullut siitä, että oma onnellisuus arkielämässä ei ole ollut rahasta kiinni.
mainitsemani*
Vierailija kirjoitti:
Ja jos sillä jollekin on merkitystä, niin olen akateeminen nainen, joka valmistuu kohta toiseen tutkintoon.
Samoista asioista nautin silti. Syksyä odotan, koska metsässä on niin kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Olemme akateeminen vela-pariskunta asiantuntijatehtävissä ja kyllä meillä on varaa käydä viikonloppulomilla 1-2 kertaa kuukaudessa. Kesäisin sitten pidempi reissu Eurooppaan. Toisaalta meillä ei ole autoa, lapsia tai muita rahareikiä.
Näitä on paljon.
Kansa ei myöskään uusiudu.
Olen yksinelävä nainen, työttömäksi jäänyt yt-neuvotteluissa. Ikää jo 50. Olen pihi, tilillä 40.000€. En uskalla kuluttaa mitään, koska töihin en pääse enää ja pelkään vanhuutta, miten pärjään, kun ei ole omaisia auttamassa. Yritän kerätä lääkeannoksen, jolla henki lähtee, kun vielä olen voimissani ottamaan sen.
No mitä hittoa ei mulla ole ollut suomessa "varaa" matkailla ikinä.
Kesämökin vuokrien hinnoilla käy pari kertaa ulkomailla vuodessa.
Tulot kuukaudessa 4200 e, ns. pakolliset menot 1200 e. Kyllä tuosta riittää matkusteluunkin.
Vierailija kirjoitti:
On varaa kun käy töissä saatana! 😡
Ei ole varaa vaikka käy töissä.
En ymmärrä miksi hallitus kiristää koko ajan yksityisten ihmisten taloutta koska se heikentää ihmisten ostovoimaa joka sitten johtaa tavaroiden ja palveluiden kysynnän vähenemiseen jolloin kauppaliikkeiden ja palveluiden tuottajien myynti tyrehtyy ja toiminta vaikeutuu usein jopa niin ettei yritytoiminnan jatkaminen enää ole järkevää tai edes mahdollista ja siinä sitten saattaa jäädä vaille työtä sekä yrittäjä ja hänen työntekijänsä. Jos Suomen talous pitää saada nousuun niin eikö se vaatisi sitä, että raha kiertää ja ihmisillä on ostovoimaa ja yritykset pysyvät elinvoimaisina ja pystyvät myös palkkaamaan työvoimaa vai olenko tässä asiassa täysin väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Sofia Belorfilla on varaa. Matkustelee luksushotellista toiseen.
Huo raamalla saa rahaa
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi hallitus kiristää koko ajan yksityisten ihmisten taloutta koska se heikentää ihmisten ostovoimaa joka sitten johtaa tavaroiden ja palveluiden kysynnän vähenemiseen jolloin kauppaliikkeiden ja palveluiden tuottajien myynti tyrehtyy ja toiminta vaikeutuu usein jopa niin ettei yritytoiminnan jatkaminen enää ole järkevää tai edes mahdollista ja siinä sitten saattaa jäädä vaille työtä sekä yrittäjä ja hänen työntekijänsä. Jos Suomen talous pitää saada nousuun niin eikö se vaatisi sitä, että raha kiertää ja ihmisillä on ostovoimaa ja yritykset pysyvät elinvoimaisina ja pystyvät myös palkkaamaan työvoimaa vai olenko tässä asiassa täysin väärässä?
Koska poliitikot ei ole kansan vaan yritysten ja agendan puolella. Mahdollistaa riiston. Kaikki poliitikot. Vaikka hallitus vaihtuu ja kansa äänestää mikään ei muutu. Ostovoima poistuu, kaikki kallistuu, maahan saapuu jatkuvana virtana minkään häiritsemättä joka vuosi 70 000 muuttajaa kilpailemaan samoista duuneista asunnoista sosiaalituista terveydenhoidosta.
Me eletään puolisoni kanssa vaatimattomasti normiarjessa ja laitetaan rahaa säästöön joka kuukausi. Toki meillä on sellaiset tulot, että pakollisten menojen jälkeen jää säästön jonkin verran.
Ei osteta uutta kuin tarpeeseen ja ollaan onnellisia. Harrastetaan yhdessä ruuanlaittoa, ulkoillaan, käydään lähialueella edullisissa kohteissa.
Kerran vuodessa vuokrataan mökki viikoksi tai pariksi. Ulkomailla ei lentäen olla käyty yhdessä kertaakaan tämän 8 vuoden yhteiselon aikana. Nuorempana tuli reissattua ihan liikaa ja tarpeeksi ja kyllä tuo ilmastonmuutoskin on itselle sen aiheuttanut, etten edes enää halua lentomatkustella.
Kampaajalla en käy, mulla on pitkät hiukset, jotka on helppo itse tasoittaa. Värjäämisestä luovuin kokonaan, koska koin sen aivan turhana.
Toki ollaan tällasia pienistä asioista ja arjesta nauttivia. Aina kun ollaan oltu parikin päivää reissussa pois kotoa niin huokaistaan vaan helpotuksesta, kun on ihana vaan olla kotona.
Rahaa kun ei hassaa joka päivä ja kuukausi ja laittaa säästöön niin ei pienet yllättävät tilanteet vedä koko taloutta kuralle.
Eiks olekin tylsää? Tylsän täydellistä meille!