Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kellään on varaa yhtään mihinkään?

Vierailija
05.10.2024 |

Esim. Matkailuun edes kotimaassa. 

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla. Takuueläkkeellä siis. T: Antti

Vierailija
22/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa kun käy töissä saatana! 😡

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisalla on varaa...on teslat ja luksusmatkat..

Vierailija
24/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sofia Belorfilla on varaa. Matkustelee luksushotellista toiseen. 

Tottakai on varaa,  jos joku muu maksaa.  Normaali toimintamalli sofioilla ja vasemmalla.

Vierailija
25/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväpalkkaisilla on. Niitä vaan ei Suomesta kauheasti enää löydy.

Verotuksen ansiosta ei kellään ole enää kivaa.

T: Tuntematon 

Minä ja kaikki työkaverini ansaitsemme noin 6000€/kk, josta jää käteen noin 4000€/kk. Lisäksi 1000€/kk pääomatuloja, kun olen koko aikuiselämäni säästänyt ja sijoittanut. 

Vierestä kun seuraa vaikka työkavereita, niin ajetaan uudella autolla, syödään ulkona ja tuhlataan muutenkin. Samalla valitetaan, kun rahat ei mukamas riitä elämiseen. Minusta niillä on vääristynyt käsitys siitä, mitä normaaliin elämään kuuluu.

Vierailija
26/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme akateeminen vela-pariskunta asiantuntijatehtävissä ja kyllä meillä on varaa käydä viikonloppulomilla 1-2 kertaa kuukaudessa. Kesäisin sitten pidempi reissu Eurooppaan. Toisaalta meillä ei ole autoa, lapsia tai muita rahareikiä.

Vierailija
27/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tilastokeskuksen kokeellisen tulorekisterin palkat ja palkkiot -tilaston mukaan helmikuussa 2024 palkka- ja palkkiotulojen mediaani oli 3 199 euroa. Alin neljännes palkka- ja palkkiotuloja saaneista sai 2 271 euroa tai vähemmän. Ylin neljännes palkka- ja palkkiotuloja saaneista sai 4 420 euroa tai enemmän."

Moni on asuntolainansa maksanut, joten kyllähän noilla tuloilla on varaa matkustaa jopa ulkomailla.

Noista lukemista maksetaan vielä ryöstöverot.

Miten aloittajan ja muiden makoilevien stallareiden elämä muuten saataisiin kustannettua?

Mulla on työpaikka.

Ap

Vierailija
28/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin rahat riittävät, opintolaina maksettu ja asuntolainan kanssa pärjää hyvin. Ja nyt kun valtion talous on jo hienoisessa nousussa, tilanne senkun paranee. Ruvetaan katsomaan seuraavaksi auton vaihtoa! 

Vierailija
29/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat ap? Kotimaanmatkailin koko kesän. Hotelleissa, ravintoloissa jne.

Vierailija
30/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tällä palstalla usein matalapalkka-ammatiksi ja paskaduuniksi haukuttu työ ja mullakin jää tonni kuussa säästöön, niin veikkaan että hyvin riittää muillakin.

Meillä ei edes ole töitä mutta säästöön jää ihan mukavasti. Automatkailua Virossa enää tulee harrastettua muutama kerta vuodessa. Itänaapurissa käydessä jäi lähes voitolle kun tankkas, osti röökit ja alkot, ruuat ym. Joskus käytiin ainakin kerran kuussa muualla. Nyt harvemmin ja pidempiä matkoja. Suomessa matkailu on paljon kalliimpaa, olisi hyvä olla tuttuja joiden luona yöpyä. Muutama tunti nukkumiseen hotellissa on aika tyyristä meillä.

Vierailija
31/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväpalkkaisilla on. Niitä vaan ei Suomesta kauheasti enää löydy.

Verotuksen ansiosta ei kellään ole enää kivaa.

T: Tuntematon 

Mitä tarkoitetaan hyvällä palkalla? Minulle se tarkoittaa 8.000-15.000 euron kuukausipalkkaa. 

Vierailija
32/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat ap? Kotimaanmatkailin koko kesän. Hotelleissa, ravintoloissa jne.

Sitä että mulla menis vähintään koko kuukauden ruokarahat yhteen hotellilomaan. 

Ap

Vierailija
33/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa ja varaa, valintojen maailma. Ei kai sitä rahaa jää jos mussutat joka päivä karkkia ja juot limua.

Vierailija
34/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan aina mitoitettu pakolliset menot niin että pienempituloinen pärjää yksin tai pärjätään 2 ansiosidonnaisella. Siihen ne ei niin pakolliset päälle ja silti jää puolet yli. Valintoja.

Vierailija
35/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi kyllä varaa mutten keksi enää mitään mihin sitä käyttää. Matkailuakaan ei jaksa määräänsä enempää, ranta on samanlainen Thaimaassa ja Portugalissa enkä enää edes tiedä mitä siellä tekisin kun olen keski-ikäinen.

M48

Vierailija
36/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa ja varaa, valintojen maailma. Ei kai sitä rahaa jää jos mussutat joka päivä karkkia ja juot limua.

Karkkia mussutan ehkä kerran kuukaudessa pikkupussin ja limua en juo koskaan.

Ap

Vierailija
37/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se näy jo miten porukalla ei nimenomaan ole varaa? Raksa-ala kaatuu kun kellään ole varaa ostaa uusia asuntoja. Jyväskylän keskustassa on muuten komeesti pimeenä se ruma uusi 16 kerroksinen tornitalo. 9 asunnossa näin valot. Voi tehdä tiukkaa Pohjolalle tuokin mökki. Ravintola-ala kaatuu, Plantagen meni konkkaan, Gigantteja kaatuu, Lidlin piti nostaa -30% laput -20%, kun normihintaisena mene kaupaksi, niin jos noista jäisi nyt edes jotain katetta.

Ehkä se lidli ei sitten ihan muista syistä ollutkaan niin kannattava bisnes Suomessa? 

Rakennusalankin hiipuminen oli ennustettavissa jo kauan sitten. Paitsi tietenkin työttömälle vassarille, jolle kaikki tulee yllätyksenä 

Vierailija
38/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi kyllä varaa mutten keksi enää mitään mihin sitä käyttää. Matkailuakaan ei jaksa määräänsä enempää, ranta on samanlainen Thaimaassa ja Portugalissa enkä enää edes tiedä mitä siellä tekisin kun olen keski-ikäinen.

M48

Lähde jonnekkin muualle. Saksaan tai britteihin? Sinne vähän pubiin heittämään läppää paikallisten kanssa.

Vierailija
39/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä enää oikein olekaan. Hyvätuloinen pariskunta ollaan, nykyään kun vuosia opiskeltiin työn ohessa pois duunariammateista. Haluttiin uusi omakotitalo. 2019 alettiin rakentaan ja valmista ei ole vieläkään, kun kustannukset karkasi korona-aikana. Nyt lainaa lyhennetäänkin peräti 2500 euroa kuussa. Autot toki 15v ja 19v ikäiset. Ulkomailla käytiin viimeksi ennen lapsia (3 lasta). Ei tilailla pitsää eikä mitään, vaan nyt syödään perusruokaa ja maksellaan taloa. Kun kaikki hinnat koko ajan keulii, ei mihinkään ylimääräiseen ole varaa.

Juurihan Gigantin yksi taustayhtiökin konkkasi, kun ei ihmiset osta. Verkkokauppa.comin myyntikin sakannut pahasti. Ravintoloita menee konkkaan. Katsokaa konkurssit.com. Melkoinen määrä konkkia. Nyt vasta alkanut rytisemään. Ikävää, mutta totta.

Ei meillä kellään ole nyt varaa. Tuloverot nousee nyt keskituloisilla yli 3% ja se kiristää meitä lisää. Ei tää hyvältä näytä, mutta on sitä ennenkin köyhinä eletty. Nyt vaan sattuu, kun menettää jo saavutetun elintason. Meillä on tää talo myynnissä, mutta ei tällaista kukaan tällä hetkellä pysty ostamaan. 

Ehkä meidän pitäisi laittaa Suomessa säästöliekki päälle julkisten varojen käytössä ja kustantaa vain aivan minini. 

Itse en ainakaan sen jälkeen enää rehki, kun tämä vankila saadaan myytyä. Ei ole mitään järkeä tehdä 50h työviikkoa, kun ei ole varaa asua uudessa omakotitalossa. Voin ihan hyvin ottaa jonkin helpon duunarityön, jossa ei ole vastuuta ja yöllä herättävää stressiä. 

Vierailija
40/62 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sofia Belorfilla on varaa. Matkustelee luksushotellista toiseen. 

Ammattinsahan on kovin iäkäs. Ammatinvalintakysymys siis tämäkin.