Laihdutuksesta, onko kenelläkään käynyt näin?
Olen laihduttanut nyt kolme kuukautta. Ylipainoa 35 kg. Lisäsin liikuntaa, vähensin ja terveellistin syömistä jne. Ei tuloksia, paino putosi ensimmäisessä kahdessa ja puolessa kuukaudessa 2 kg. Jatkoin kuitenkin ja nyt viimeiset 2 vkoa paino pudonnut 6 kg.
Eli samalla metodilla paino ei ensin pudonnut ja nyt yhtäkkiä putoaa hurjaa vauhtia. Onko normaalia?
Mietin jo, onko meidän vaaka rikki, yhtään kevyemmältä en tunnu enkä näytä.
Kommentit (7)
Paino putoaa miten sattuu, ei tosiaankaan tasaisesti.
Itse aloitin elämäntaparemontin 1,5 vuotta sitten. Kaikenkaikkiaan paino oudonnut tänä aikana 14 kg, ja esim. viimeisten kolmen kk aikana pudotus ollut huimat 700 g. Välissäkin oli muutama kuukausi kun paino ei pudonnut. Ja vastaavasti ollut kausia jolloin pudotusta tullut enemmän.
Mutta, tällä menen loppuelämäni. Normaalipainon ylärajaan on enää 200 g, joten samapa tuo vaikkei putoaisi paino enää yhtään.
Olo on hyvä ja kunto kohonnut todella huomattavasti säännöllisen ja monipuolisen liikunnan vuoksi. Esim. leposyke laskenut 80 - > 60 ja jaksan jo punnertaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vähensit terveellistä syömistä?
Jos ei oo mitään järkevää sanottavaa, kannattaa olla hiljaa. "vähensin ja terveellistin" onko luetun ymmärtämisessä vikaa?
Mulla kävi toisin päin, ensimmäisillä viikoilla tippui hurjasti ja sitten ei enää tippunutkaan, motivaatio laski kuin lehmän häntä.
Ainakin näin vanhemmiten se tosiaa putoaa sillä tavalla, että ikäänkuin kerralla putoaa enemmän ja sitten taas paino junnaa pidemmän aikaa samassa, vaikka jatkaa terveellisiä elämäntapoja. Kunnes taas hups, lähteekin pari kiloa yht'äkkiä.
Malttamattomalle painonpudottajalle tietty vaikeaa, kun tulokset tulee viiveellä :-)
n53
Mistähän tuollainen voi johtua? Hormoneista?
Ap:lla ikää 47.
Vähensit terveellistä syömistä?