Kannustavin/positiivisin kommentti, jonka lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?
Vähän positiivista kaiken negailun keskelle. Itselleni lääkäri sanoi, että olen hienosti onnistunut muuttamaan elämäntapojani, vaikka itse en uskonut itseeni yhtään ja painoakaan ei ollut silloin lähtenyt kuin muutama kilo (sen jälkeen jo enemmän, ehkä osin kiitos tuon kommentin).
On niitä hyviäkin ammattilaisia, kuten tuo kohdalleni osunut ihana naislääkäri.
N52
Kommentit (56)
Olet ammattitaitoinen hoitaja, sinulle on ottajia muuallakin. Älä sairastuta itseäsi työpaikan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Olet ammattitaitoinen hoitaja, sinulle on ottajia muuallakin. Älä sairastuta itseäsi työpaikan vuoksi.
Mitä horiset?
Muistan ikuisesti kun äiti sairastui parantumattomasti ja jouduin varaamaan yksityislääkärille ajan, kun työterveyteen ei päässyt. Sattui olemaan sama firma jonka kautta työterveys oli ja ensimmäinen asia jonka lääkäri mulle sanoi oli että muutti käynnin työterveysvastaanotoksi, et todellakaan maksa mitään.
Sisätautilääkäri sanoi, että olen varsin virkeä ja liikun reippaasti huolimatta siitä, että hb oli 68 ja ferritiini 2. Reumalääkäri kehui käsiäni kauniiksi (!).
Vierailija kirjoitti:
Muistan ikuisesti kun äiti sairastui parantumattomasti ja jouduin varaamaan yksityislääkärille ajan, kun työterveyteen ei päässyt. Sattui olemaan sama firma jonka kautta työterveys oli ja ensimmäinen asia jonka lääkäri mulle sanoi oli että muutti käynnin työterveysvastaanotoksi, et todellakaan maksa mitään.
<3
Vierailija kirjoitti:
Sisätautilääkäri sanoi, että olen varsin virkeä ja liikun reippaasti huolimatta siitä, että hb oli 68 ja ferritiini 2. Reumalääkäri kehui käsiäni kauniiksi (!).
Varastorautahan tyhjenee ensin ja vasta sen jälkeen alkaa hemoglobiini laskea. Kun ferritiiniarvo laskee noin 30:een, rautavarastot ovat tyhjät.
Naislääkäri tutki penistäni ja sain lievän erektio, johon lääkäri tokaisi että sullapa on ihanan paksu muna.
Kyllä. Olen nyt päättänyt 12vuoden pompottelun jälkeen,leikata selkäsi kuntoon.
Ysiluokan terveydentarkastuksessa terkkari koetti kivekset ja sanoi varmaan puoliksi ajattelematta että "no nehän on jo miehen mitoissa".
Tuli kuningasolo tuosta ja masturboin kotona kuvitellen tätä terkkaria miten hän kehuu munani kokoa.
Ööö mietin... Ei ikinä mitään positiivista ole sanoneet. :D
"Ei meistä kukaan nuoremmaksi muutu." Näin sanoi minulle keskivertoa parempi terveyskeskuslääkäri kun olin n. 45v.
Joskus ihan pieni tavallinen lause oikeassa kohdassa voi olla merkittävä. Minulla on vaikeahoitoinen pitkäaikaissairaus ja elämäntilanne oli myös puolison vaikean sairauden takia hankala. Tunsin itseni yksinäiseksi ja avuttomaksi. Yliopistosairaalan erikoislääkäri totesi kontrollikäynnin jälkeen "Täällä me ollaan jos jotain tulee". Tuosta on vuosia mutta jotenkin se osui oikeaan kohtaan ja on auttanut jaksamaan vaikka tosiasiassa tietenkään erikoisalan poli yliopistosairaalassa ei ole se paikka jonne soitetaan tai mennään kun on vaikeaa. Ihana valhe mutta lohdullinen ajatus että joku on jossain.
Sain diagnoosin paksusuolen syövästä ja lääkäri sanoi että hoidot ovat parantuneet huomattavasti ja tämä on nyt vain yksi riesa sinun elämässäsi. Se oli toki paljon luvattu mutta tuli kuitenkin tunne että tämä on hoidettavissa niin kuin olikin.
et tule ikinä sairastumaan sydän-ja verisuonitauteihin, näin sanottiin yli 20v sitten, nyt olen 73 ja ei ole noita näkynyt
vuosi huonolla hoidolla ollut suolistosairaus ja uusi erikoislääkäri sanoi että se hoituu, niin hoituikin. Ei ole vaivannut sen jölkeen kun 2vkoa sairaalassa olin ja lääkkeet kohdalleen. Aiemmin annettiin vain pieniä annoksia kortisonia jolla ei mitään vaikutusta vuosikausia.
Aikoinaan yläasteella terveystarkastuksessa terveydenhoitaja kehui, että minulla on kauniit olkapäät. Siitä tuli hyvä mieli ja se kohotti ihmeellisesti itsetuntoa, joka oli silloin muuten melko olematon.
Laihdutin vaikeasta ylipainosta normaalipainoon. Kun ennen projektin alkua kohtasin painoni vaaalla lääkärissä ja olin järkyttynyt kuinka korkea se onkaan, lääkäri ei alkanut saarnata tai antaa laihdutusohjeita. Hän taisi lukea tilannetta että nyt tuli sellainen herätys että se riitti. Olin kiitollinen, ettei hän lisännyt häpeää/ahdistusta siinä tilanteessa.
Homman ollessa vielä kesken kävin eri lääkärillä muulla asialla, paino piti tietää lääkettä varten.
Nähdessään painoni, lääkäri alkoi huolestuneena kysellä, mitä syön jne kun paino pudonnut niin nopeasti. Syömishäiriöisenä lämmitti, että lääkäri oli oikeasti kiinnostunut myös keinoista ja siitä, onko minulla henkisesti kaikki hyvin. Kantaan kirjasi Nyt jo hyvä 80kg vaikka olin vielä 10kg ylipainon puolella.
Koin että tässä minut kohdattiin ihmisenä eikä tuijotettu pelkkää vaakaa.
No, myöhemmin taas eri asialla eri lääkärissä. Lääkäri kysyi: mitä sä painat, 50kg vai? Kun oikea luku oli 65kg. Tämä lämmitti taas syömishäiriöisen mieltä, ehkei kovin terveellä tavalla. Kaikki mieleenpainuvimmat, positiiviset tilanteet näyttävät siis liittyvän painoon! Negatiivisia on niin monta lapsesta asti saman asian ympärillä, että kaikki aihepiiriin/vaakaan liittyvä aiheuttaa lähes pakokauhun. Siksi varmaan tilanteetkin jää pysyvästi mieleen.
Laihdutin vaikeasta ylipainosta normaalipainoon. Kun ennen projektin alkua kohtasin painoni vaaalla lääkärissä ja olin järkyttynyt kuinka korkea se onkaan, lääkäri ei alkanut saarnata tai antaa laihdutusohjeita. Hän taisi lukea tilannetta että nyt tuli sellainen herätys että se riitti. Olin kiitollinen, ettei hän lisännyt häpeää/ahdistusta siinä tilanteessa.
Homman ollessa vielä kesken kävin eri lääkärillä muulla asialla, paino piti tietää lääkettä varten.
Nähdessään painoni, lääkäri alkoi huolestuneena kysellä, mitä syön jne kun paino pudonnut niin nopeasti. Syömishäiriöisenä lämmitti, että lääkäri oli oikeasti kiinnostunut myös keinoista ja siitä, onko minulla henkisesti kaikki hyvin. Kantaan kirjasi Nyt jo hyvä 80kg vaikka olin vielä 10kg ylipainon puolella.
Koin että tässä minut kohdattiin ihmisenä eikä tuijotettu pelkkää vaakaa.
No, myöhemmin taas eri asialla eri lääkärissä. Lääkäri kysyi: mitä sä painat, 50kg vai? Kun oikea luku oli 65kg. Tämä lämmitti taas syömishäiriöisen mieltä, ehkei kovin terveellä tavalla. Kaikki mieleenpainuvimmat, positiiviset tilanteet näyttävät siis liittyvän painoon! Negatiivisia on niin monta lapsesta asti saman asian ympärillä, että kaikki aihepiiriin/vaakaan liittyvä aiheuttaa lähes pakokauhun. Siksi varmaan tilanteetkin jää pysyvästi mieleen.
<3. Miten voit nyt?
Niin? Ei ollut väliä, vaikka vuosin verta ja nesteitä kuukausikaupalla. Verenvuoto oli laitettu varmistamatta kuukautisten syyksi. Että niin. Ihme, että olen ylipäätään hengissä.