Oletko käynyt yksityisellä hammaslääkärillä? Paljonko maksoi?
Minä kävin tänä vuonna. Se oli vain tarkastus, ja hinta oli reilun satasen.
Kommentit (43)
Julkiselle pääsee joskus nopeasti, joskus ei. Riippuu vähän onko viikonloppu yms
Tänä vuonna on mennyt paljon yksityiselle, ensin tarkastus ja pikkukuva, sitten vaativa hampaanpoisto ja vielä hammaskiven poisto suuhygienistillä, yhteensä n. 560 €.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja kustantanut. N. 120€.
Ei kustantanut huonon työn korjausta julkisella.
Minun hampaita on hoitanut sama naislääkäri julkisella kuin yksityiselläkin jossa tekee lisätienestiä.
Huomattavasti hienommin poraa triplahinnalla yksityisellä ollessaan.
Tarkastusajan saa meillä julkiselle n. puolen vuoden päähän. Kivuista kyllä pääsee nopeasti, mutta jos kipuja ei ole, saa reiän paikkaustakin odottaa tarkastuksen jälkeen monta kuukautta. Samoin suuhygienistillä käyntiin oli monen kuukauden odotus. Tämä kokemus mun puolisolla viime ja tältä vuodelta.
Mehiläisestä uutisoitiin, että niiden hinnat on alkaen....
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Mehiläinen ryhtyi vuoden 2024 alusta alkaen ilmoittamaan sivuillaan vain käyntien alkaen-hinnat, kun ennen sivuilta löytyi tietynpituisen lääkärivastaanoton minimi- ja maksimihinta.
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/hallitus-nosti-kela-korvauksia-terve…
Vierailija kirjoitti:
Moni LUULEE että julkiselle ei pääse vailla todellisuus on toinen. No eipä haittaa että ne menee yksityiselle, joilla ylimääräistä rahaa on.
opettajat pääse julkiselle, kun on pakko olla töissä tai pääsee, ottamalla palkatonta vapaata siksi ajaksi, joten suoraan voi mennä sinne yksityisellekin
Vierailija kirjoitti:
menen ensi tiistaina keraamisen paikan laitattamaan 1200e hintaan, mutta onpa sitten ikuinen paikka tärkeään takahampaaseen
Paikka voi olla ikuinen, mutta hammas sen alla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Jätin väliin tänä vuonna vaikka minulla on työpaikan lääkäri Terveystalo. Sieltä tuli ainakin 4 muistutusta että pitää mennä tarkastukseen. Viimeinen oli että SINUN TÄYTYY varat aika. En varaa. Nauttikaa hallituksen kautta meidän rahoista.
Ensi vuonna tulen taas ja sitten ETTE ota kahta röntgen kuvaa kuten joka vuosi yritätte "kun on vähän epäselvä kohta tuossa että onko reikä vai ei"
Et siis ilmeisesti halua että hampaasi hoidetaan kuntoon. Mikäpä siinä. Vapaa maa.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko oikeasti edes kokeilleet kuinka nopeasti pääsisitte julkiselle? Esim. jos reikä aiheuttaa kipua, niiden pitää antaa aika. Olen saanut ajan usein samalle tai seuraavalle päivälle ja aina viimeistään muutaman päivän sisällä. Hinta murto-osa yksityisestä.
Joo, olen kokeillut. Alaikäiselle lapselle olisin tarvinnut aikaa, kun yhtä hammasta vihloi koko ajan, siis myös silloin, kun ei syönyt tai juonut mitään. Ajan olisi saanut 3kk päähän. Mentiin sitten yksityiselle, ajan sai samalle päivälle.
Kallista lystiä. Ensin tarkastus 30min maksaa 150€ ja sitten laitetaan suuhygienistille hammaskivenpoistoon 150€ ja sieltä vielä ehkä takaisin hammaslääkärille tarkastukseen. Ennnen varasit hammaslääkäriltä tunnin ajan jolloin hammaslääkäri tarkisti suun ja itse putsasi hammaskivet ja se maksoi 150€.
Vierailija kirjoitti:
Mehiläisellä jokainen hammaslääkäri saa itse määrätä taksansa.
Olen käynyt mutta alkavat tyrkyttää kovahintaisia ja tarpeettomia palveluja ja tunkevat kymppitonnin kustannusarvion käteen. Tämän takia käytän tarvittaessa julkista hammashoitoa.
Lohkeaman korjaus 100 e, hampaan paikkaus 100+ e, juurihoito (useampi käynti) 900 e.
Olen useita kertoja viime vuosina pyrkinyt julkiselle hammaslääkärille, mutta koska ei ole vaivoja, en ole päässyt.
Maksan mielelläni yksityishammaslääkärille siitä ilosta, että pääsen silloin kun haluan ja sille lääkärille jolle haluan.
Vaikea purentavika. Hammaskiskot yksityiseltä 600€ koska julkiselle kun soitin aikaa tarkastukseen ja mahdolliset kiskot teetättää vastaus oli, että kahden kuukauden päähän olisi aikoja. Joten kävin yksityisellä ja sain nopeammin ajan hampaiden tarkastus ja siitä kiskot sain kahden viikon kuluttua.
suun tutkimus, hammaskiven poisto
2 hammasta paikattiin yksi poistettiin
400e
Ei turussa ainakaan ole muuta mahdollisuutta kun yksityinen puoli julkinen hoitaa vain akuuttitapaukset aikuisilla, vanhukset ja lapset hoidetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni LUULEE että julkiselle ei pääse vailla todellisuus on toinen. No eipä haittaa että ne menee yksityiselle, joilla ylimääräistä rahaa on.
opettajat pääse julkiselle, kun on pakko olla töissä tai pääsee, ottamalla palkatonta vapaata siksi ajaksi, joten suoraan voi mennä sinne yksityisellekin
Käyn tarkastuttamassa hampaat yksityisellä aina lomilla.
t. lehtori
500e makso, hampaan poisto +röntgen