Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOENSUU: Marjala / Pilkko / Utra?

Vierailija
14.02.2007 |

Ja nimenomaan omakotitaloalueet / puolet. Mikä noista em. olisi paras alue lapsiperheelle?

Olemme Joensuuhun paluumuuttoa tekevä perhe ja Marjalassa, Utrassa ja Pilkon uudella alueella olisi useita uusia ja edullisia omakotitaloja. Mitä hyvää / huonoa noissa alueissa on?

Kiitos!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kanervala (on ihan ylivoimainen asuinalue. esim. kouluja on lähialueella kaksi: normaalikoulu ja Kanervalan englanninkielinen)

2. Karsikko

3. Niinivaara.

Noihin mainitsemiisi paikkoihin en muuttaisi, vaikka kirveellä uhattaisiin.

Vierailija
22/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Marjala

- Pilkko / Kytö

- Utra / Rantakylä

- Vehkalahti

Minusta kivimmät kaupunginosat ovat Otsola ja Mutala, mutta talot aika karseita tällaiselle joka ei ole remonttitaitoinen. Joten siksi päädyimme itse valitsemaan Marjalan ja Utran välillä, ja molemmista löytyikin paljon kivoja taloja valittavaksi.

Joensuussa on kaupungin vuokrataloja jokaisessa kaupunginosassa, joten voit unohtaa nuo jutut ' häiriökaupunginosista' . Kydössä ei vuokrataloja ole, mutta sen alueen lapset käyvät koulunsa huh niin kauheiden Noljakan ja Marjalan vuokratalojen lasten kanssa samoissa kouluissa.

Ja vaikka ' vanhoissa' kaupunginosissa ei niin paljon vuokrataloja olekaan, niin niissä on vanhoja todella huonokuntoisia omakotitaloja, joissa asustaa juopporemmejä. Joten kaikki on suhteellista enkä siksi tosiaan kiinnittäisi huomiota noihin juttuihin hyvistä ja huonoista kaupunginosista. Niitä ei oikeasti näin pienessä kaupungissa ole. Joten tee valintasi sen perusteella, mikä alueista on sijaintinsa puolesta teille paras ja mistä löytyy teille se sopivin talo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kydön lapsista ohjataan myös keskustan normaalikouluun, koska sinne pitää saada tarpeeksi oppilaita. Koulumatkaa voi tulla yli 3 kilometriä.

Vierailija
24/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis minnekään Utraan, Pilkkoon jne. Totta tuo mitä Kydön alueesta sanottu. Se on todellakin keintekoisesti rakennettu! Semmoinen jenkkityyli tulee mieleen että matkitaan sitten naapuria ja kytätään ostaako naapuri uuden auton ja jos millaisen, sitten laitetaan mahtavammat jouluvalot mitä naapurilla-kilpavarustelua...semmosta rehvastelua, tiijättekö :) Tontit on kyllä pienet ja lähekkäin. Mulla muutti tuttavaperhe silloin alueen rakentamisvaiheessa Kytöön. Mua ahdisti kans ne pienet tontit ja kalliit talot niillä pienillä plänteillä...oon aina ollu sit mieltä että sama sit asuu rivarissa jos noin ahtaasti pitää rakentaa talot!

Mulla on mutu-tuntuma että taka-Utran tontit isompia ?

Joo elikkäs me haaveillaan Heinävaarasta: esim. 20 kilsaa Joensuuhun, alueella toimiva koulu jota ei varmasti aivan heti lakkauteta, lapsiperheitä, kauppa jne. Ilomantsintien varressa kohtuulliset bussiyhteydet. Tosin tuttavia asuu Heiniksellä ja sielläkin tuntuu olevan tietenkin rytyporukkaa, missäs ei :(

Onkos täällä Heinävaaralaisia ? Eikös Heinis kuulu Kihhtelykseen ja Kiihtelys siirtyi Joensuuhun ? Eli hassulta tuntuu kun Heiniksestä haaveilemme mutta Joensuuhun kuitenkin kuuluu ...

6

Vierailija
25/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin alustavia päivähoitojuttuja ja kirjastoa niin heittää Joensuun kaupungin sivuille...

6

Vierailija
26/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuului Kiihtelysvaaraan, joka liitettiin Joensuuhun. En ole käynyt Heinävaarassa muutamaan vuoteen, mutta mielikuvissani on siellä on oikein kauniit maisemat.

Asun itse Utrassa omakotitalossa. Olemme asuneet täällä nyt viitisen vuotta, sitä ennen asuimme keskustassa. Olemme tykänneet kovasti. Tämä on todella aivan Joensuun laita-aluetta, mutta silti keskustaan pääsee autolla n. 10 minuutissa, joten täällä Joensuussa on lyhyet nuo välimatkat. Palvelut täällä on huonot, ainoastaan kauppa, päiväkoti ja koulu, kaikki muu on automatkan päässä. Kohtalaiset palvelut Joensuussa löytyy oikeastaan keskustan lisäksi vain Niinivaaralta ja Rantakylästä, välttävät Noljakasta, muissa on korkeintaan kauppa ja koulu.

Joensuulaiset aina jaksaa jauhaa noista hyvistä ja huonoista kaupunginosista, mutta Helsingistä tänne alunperin muuttaneena voin sanoa, että täällä ei kyllä huonoja kaupunginosia ole. Kuten joku muukin sanoi, niin noissa vanhoissa kaupunginosissa talot ovat pääosin valitettavan huonokuntoisia eli ne ovat ' parempia' kaupunginosia lähinnä niissä asuvien, itse talonsa niihin rakentaneiden eläkeläisten mielestä!

Vierailija
27/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä siis pitäis mennä päiväkotiin/kouluun/lääkäriin Marjalaan ja Noljakkaan.

Utraan en muuttais kun sinne pitää kulkea Rantakylän läpi ja ite en sitä uskalla tehä kuuden jälkeen illalla. Marjalalla jotenkin mun silmissä huono maine (ja Utran kerrostaloalueella).

Valitsisin Pilkon (kydön), vaikke ite en sinnekään muutais. Jos uusista alueista pitäis joku valita, niin muuttaisin Vehkalahteen. Oon muutenkin mieltyny enemmän Niinivaaran puolelle jokea.

Vierailija
28/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku muukin sanoi, niin noissa vanhoissa kaupunginosissa talot ovat pääosin valitettavan huonokuntoisia eli ne ovat ' parempia' kaupunginosia lähinnä niissä asuvien, itse talonsa niihin rakentaneiden eläkeläisten mielestä!

[/quote]

Vierailija
29/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa Vehkalahden palveluista. Olemme huomanneet että sinnekin uudisrakennetaan. Jostain uudesta rivarista kysyttiin välittäjältä mutta HINNAT OLIVAT PILVISSÄ!! Ei ollu kyllä välittäjä saanu vielä yhtään varausta edes kun mies kiusaa tehdäkseen hieroi vähän kauppoja ja tinki hintaa välittäjää kovitellen totuuden :)

Minne Vehkalahdesta mennään kouluun ja päiväkotiin nykyän ? Onko lähin kauppa Hukiksen Eväri vai se Mäntylän uus kauppa joka avataan.

Mäntylästä olen kuullut että siellä mahtava päiväkoti joka tällä hetkellä kiinnostaa eniten-siis päivähoitopalvelut. Mäntylässä asustelin hurjassa nuoruudessa...oi " Mäntylän baari" jossa otettiin pohjia sulassa sovussa skinien kanssa ennenkuin siirryttiin keskustaan.

Vierailija
30/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen paluumuutosta sinne viiden Vantaalla vietetyn vuoden jälkeen. Olen asunut Kanervalassa, ruutukaavalla sekä Noljakassa. Jokaisella alueella olen viihtynyt. Noljakassa on vanhempia omtakotitaloja etuosassa ja takana on uudehkoja taloja, mutta myös levottomia kerrostaloja.

Olen samaa mieltä monien muiden kanssa: Joensuussa jokainen kaupunginosa on ihan asuttava. Levottomia taloja on kaikkialla, kuten myös ihanan idyllisiä alueita. Ap:n mainitsemista alueista muuttaisin ehkä Utraan, jossa tuttavaperheemme asuu. Utran omakotitalo on kiva ja Utrassa on oma alakoulukin.

Pääsisinpä minäkin takaisin!

Vierailija
31/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelenko vain mutta miun mutu-tuntumalla tosi moni haluaa nyt paluumuuttaa " kotiseudulle pohjois-karjalaan, vaihdan farkut verkkarihousuun ..."

Meillä se on toteutumassa vuoden sisällä ! Ihanaa!

Vai onko 90-luvun alkupuolella P-K:n jättäneet perheiässä ja haikaavat jälkikasvun kanssa kotikonnuille ? Niinkuin me, me ei enää haikailla vaan rattaat on pyörimässä jo!

6

Vierailija
32/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Rantakylässä ja täällä meidän alueella on rauhallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi