Onko teillä jo joulun lahjarahat säästetty?
Kohtahan se alkaa. Alkaa kuulumaan sieltä ja täältä että ei ole varaa joululahjoihin, eikä ruokaan eikä koristeitakaan ole.
Kommentit (9)
Kyllä niihin on varaa säästämättäkin.
Itse en ole etukäteen säästänyt, mutta olen suunnitelmallisesti tehnyt( ja vielä jatkuu)töitä hurjasti nyt syys-ja lokakuussa. Arvion että näillä lisätöillä saan noin 700e ylimääräistä jolla saan joulun rahoitettua.
Eihän se paljon ole 3 teinin ja muutaman sukulaisen lahjoihin sekä ruokiin mutta saa riittää.
-ap
Joo ja ei. Säästöjä ei mitenkään ole korvamerkitty jouluun. Toisaalta joulu ei meillä ole mikään kallis juttu.
En käytä lahjoihin juurikaan. Tyttärelle tietty jotain mitä haluaakaan.
Minulla on aina joulukuussa yhden remonttilainani lyhennysvapaa kuukausi. Siitä jää 300e ylimääräistä siis ja sillä ostan lapsilleni joululahjoja. Muuten ei olisi varaa ostaa, vaikka kokoaikatyössä käyn.
Pistän lomarahat aina joulua varten jemmaan, tänä vuonna 1300 ja osa lahjoista jo ostettukin
Useinhan nämä ovat samoja henkilöitä vuodesta toiseen. Tunnen yhdenkin 7 lapsen äidin joka matkustelee vuoden ympäri(Usein yksin mutta välillä toki lapsiakin mukana). Joka vuosi kuitenkin kerjää paikallisessa ryhmässä ihan kaikkea. Lahjoista ruokaan.
En vietä joulua enkä osta lahjoja.