Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitto kun sylettää nuo eri järjestöjen kerjuukampanjat

Vierailija
04.10.2024 |

Esimerkiksi TV6 kanavalta voi yhden mainoskatkon aikana tulla kahdeksan eri järjestön kerjäysmainosta. Sitten on vielä nämä testamentin kerjääjät erikseen, joiden takana voi olla kymmeniä toimijoita.

Päällisin puolin tarkoitus näyttää hyvältä, mutta kun tarkistaa taustat, niin selviää, että kaikilla on massiiviset hallintokulut ja johtajat tienaavat satojatuhansia. Lahjoituksista menee häviävän pieni osa kohteisiin ja nekin suurelta osin katoaa korruption myötä vääriin taskuihin.

Todella ällöttävää, enkä lahjoita enää ikinä pennin jeniä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kerjääminen onnistuu ja on kannattavaa, kun on varaa ostaa todella kallista mainosaikaa televisiosta.

Vierailija
2/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin rakennetaan köyhyys, sitten järjestöt pystyyn, johtajille ökypalkat. Nää eliittipamput tarvii köyhyyttä rahoittaakseen oman luksuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt vaan on niin yksinkertaisia, osa suorastaan tyhmiä, että menevät noihin mukaan. Varsinkin kuukausilahjoittaminen on erityisen älyvapaata.

Vierailija
4/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on vaan tyhmää... lahjoittaa yhtään mitään.

Vierailija
5/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokaista niitä yhdistää se että pummitaan naisille ja työtille rahaa. Oletko itse nähnyt yhtään kampanjaa missä haetaan apua tai edes tukea miehille ja pojille?

Eikä noista lahjoituksista mene kohteeseen kun 10-20% ja loput jää rikastuttamaan kyseisen järjestön omistajia ja johtajia

Vierailija
6/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa lahjoittaa vasun kaikille.

Vierailija
7/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahankeräystä valvoo poliisihallitus ja säätelee rahankeräyslaki. Toki se on itselleen kiva uskotella että rahat menee korruptioon, mutta jos järjestöllä on rahankeräyslupa niin ne lahjoitukset menee sinne minne lupaavatkin (yleensä noin 20% hallintoon, 80% kohteeseen). Johdon palkat maksetaan yleensä julkisista avustuksista.

Vierailija
8/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahankeräystä valvoo poliisihallitus ja säätelee rahankeräyslaki. Toki se on itselleen kiva uskotella että rahat menee korruptioon, mutta jos järjestöllä on rahankeräyslupa niin ne lahjoitukset menee sinne minne lupaavatkin (yleensä noin 20% hallintoon, 80% kohteeseen). Johdon palkat maksetaan yleensä julkisista avustuksista.

Avaa nyt jo silmäsi ja ota ne siniset piilolinssit pois.

Vierailija
9/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siel on samat tahot ketkä mahdollistaa nää esim sodat kerjäämässä rahaa niihin sotiin :D Sitähän se on, rikkaat rikastuu ja raha ei mee koskaa sinne mihi pitäs

Vierailija
10/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöntääkö joku oikeasti laittavansa rahaa noihin?

Ainoa lahjoitus, minkä olen tehnyt koskaan, oli yksi puolituttu. Hän lähti itse ajamaan kuorma-autolla Ukrainaan sodan alettua. Vein hänelle hygieniatarvikkeita ja sidostarpeita. Itse pakkasin laatikon autoon ja pystyin seuraamaan GPS seurannassa hänen matkaansa Ukrainaan. Seisoi melkein kaksi vuorokautta Puolan rajalla, ennenkuin pääsi ajamaan Ukrainan puolelle.

Vierailija
11/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR:n keräilijä kun tulee niin menee ovi just hänen nenän edestä kiinni kommentilla: ollaan jo osallistuttu!

Vierailija
12/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPR:n keräilijä kun tulee niin menee ovi just hänen nenän edestä kiinni kommentilla: ollaan jo osallistuttu!

Itse lahjoitan 2,05 euroa. Laitan kahden euron kolikon ja sanon, että tämä on johtajille ja sitten 5 centtiä, jonka toivon menevän avustettaville.

Vierailija
13/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman tietyillä kanavilla. Kanava vaihtuu aina, kun mainokset alkaa. Noi on oikeesti yököttäviä.

Vierailija
14/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokaista niitä yhdistää se että pummitaan naisille ja työtille rahaa. Oletko itse nähnyt yhtään kampanjaa missä haetaan apua tai edes tukea miehille ja pojille?

Eikä noista lahjoituksista mene kohteeseen kun 10-20% ja loput jää rikastuttamaan kyseisen järjestön omistajia ja johtajia

No eihän yhdistä. Yleensä vingutaan rahaa kakaroille, olivatpa kumpaa sukupuolta tahansa. Aivan samoin kuin aina ulistaan vain lapsiperheköyhyydestä, lapsiperheiden ahdingosta jne. ikään kuin maailmassa ei muita kärsiviä ihmisiä olisikaan.

Vierailija
15/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään laitoin Roosa nauhalle15€

Vierailija
16/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, todella arveluttavaa. Teen vapaaehtoistöitä mutta euroakaan en mihinkään keräyksiin anna. 

Vierailija
17/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisvastuukeräyksestä 20% menee kotimaisille nuorille, tieto löytyy kun vähän penkoo. Loput Afrikkaan ja srk kassaan. 

En lahjoita. Sen sijaan annoin nuorelleni luvan kutsua kaverinsa kylään ja ostin näille herkkuja. Saavat pelata ja rentoutua vapaasti. Ennaltaehkäisevää mielenterveystyötä. ;)

Vierailija
18/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt on vaan tyhmää... lahjoittaa yhtään mitään.

Ei aina. JOs tiedät mihin ja kenelle lahjoitat, se ei ole tyhmää vaan hyvän ihmisen merkki. Suurin osa  lahjoituksista valitettavasti saattaa päätyä vääriin käsiin.

Vierailija
19/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisvastuukeräyksestä 20% menee kotimaisille nuorille, tieto löytyy kun vähän penkoo. Loput Afrikkaan ja srk kassaan. 

Se "srk kassaan" menevä osuus menee ihan samaan tarkoitukseen kuin mikä on keräyksen kohde. Se vain käytetään ko. tarkoitukseen paikallistasolla, kun taas tuo 20 % käytetään valtakunnalliseen projektiin.

Mutta Yhteisvastuukeräyksessä on aina ollut se idea, että noin puolet tuotosta menee ulkomaiseen kohteeseen ja puolet kotimaahan.

Vierailija
20/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, elin itse äärimmäisen köyhän lapsuuden. Mikään organisaatio ei meitä koskaan tavoittanut. Mistään ei saatu apua mihinkään. Minulle päivänselvää, että jos ne kohteet jotain avustusta koskaan saavat, ne valitaan jostain tuttavapiireistä.

Aivan kuten julkisuudessakin on nyt näkynyt näitä 200 000 julkisia avustuksia omalle lapselle -keissejä. Samaa pataa ne ns. taiteilijat, jotka ratsastaa samalla uhritarinalla, koska tuet on sillä taattu - laadulla ei niin väliä. Korruptoitunut koko järjestelmä.