Kainalot usein märkinä?
Mistä mahtaa johtua? Mulla on tosi usein, miltei päivittäin, jossain vaiheessa paidankainaloissa märät läiskät. Ilman että olisin urheillut tai muuten hiostanut itseäni.
Hiki ei haise, on vaan märkää, kuin vettä.
En ole ylipainoinen vaan hoikka.
Ärsyttää, kun töissä joutuu miettimään, että taasko on kainaloissa läntit (kokouksissa tms), ja usein päädyn pitämään jakkua/neuletta tms vaikka tekis mieli olla istuvassa puserossa - mutta kun niissä näkyy nuo kainalonkohdat niin hyvin...
Vinkkejä??
Kommentit (9)
Ja miten kilpirauhasarvot liittyy tähän? Mulla ei ole tyroksiinilääkitystä, mutta ths on ollut kokeissa vähän koholla, niin vähän etten kuulemma tarvitse lääkitystä?
ap
mutta se haiseekin vielä... ja jostain syystä yleensä vain toinen kainalo.
mulla oli nuorempana samaa, taisin käydä lääkärissäkin, eikä mitään löytynyt. Ongelma häviää kuulemma itsestään noin 25 ikävuoteen mennessä, ja niin kävi minullekin.
Mutta siis minua auttoi apteeksta saatava Absolut Torr -dödö. Kirvelee aluksi, mutta kyllä sen kesti kun ongelma poistui. Ko. ainetta ei tarvi laittaa joka päivä, muistaakseni n. 1 krt/vko riitti.
joskus se esiintymistä edeltävä lataus saa kainalot hikoamaan ja kyllä se myös haisee. Ja kun etukäteen pelkää että alkaako taas hiota niin alkaa ihan varmasti.
Ostin sitä apteekin absolut torria ja nyt ei enää ole tuota ongelmaa. Eli kun ei tarvitse jännittää hikoilua, niin sitten se vähenee sitäkin kautta ja voi esiintyä itsevarmana ja käyttää myös niitä tiukkoja paitoja. Ja kerta viikossa käyttö riittää ainakin mulla vaikka aiemmin olin siis TOSI kova hikoilemaan. Suosittelen lämpimästi, mulla se on vaikuttanut ihan elämisen laatuun!
Kainalot kastuu päivittäin, vaikken mitään tekisikään. Mulla on ollut aina näin ja hoikka olen minäkin. Itselläni on kaikin tavoin hyvä aineenvaihdunta, siksi en varmaan lihokaan. Ja hien erityshän on juuri yksi merkki hyvästä aineenvaihdunnasta! Sen piikkiin olen itse tämän laittanut, kun mitään hormoni-lääkkeitä en ole koskaan käyttänyt.
Absolut tor:ia käytin minäkin jossain vaiheessa, mutta se oli niin äkäistä, että se sitten jäi. Nyt on tarkoitus ostaa sitä uudelleen. Toinen vaihtoehto on apteekista saatava Triple dry tms., mutta sitä laitetaan useammin kuin tuota Absolut tor:ia eli ei ole yhtä tehokasta. Kainaloista ei tule pisaraakaan hikeä vaikka kävisi millaisella hikilenkillä, jos on laittanut Absolut tor:ia, toimii kuin häkä:)
Itse olen ommellut tiukempiin paitoihin kainaloiden kohdalle (paidan sisäpuolelle;) kangas laput, jotka jo sinänsä yleensä auttaa, ettei hiki tule läpi. Minullakaan ei hiki haise. TOSI KIUSALLINEN vaiva silti!!! Siksi tuon Absolut torria aion taas uudelleen hankkiakin...
Sitä käytetään silloin tällöin, esimerkiksi kerran viikossa. Muina päivinä käytän apteekista saatavaa Bats-deodoranttia. Näin kainalot pysyvät kuivina ja pystyy käyttämään kaikenlaisia vaatteita.
Mulla oli samanlaista nuorempana. Suorastaan tunsin kuinka kylmä hiki valui kainaloista kylkiä pitkin. Se oli kamalaa. Otan osaa. En kyllä tiedä mistä johtui, meni itsestään ohi. En tiedä voiko olla mitään yhteyttä, mutta olin siihen aikaan todella laiha ja söin minimaalisesti (ongelma).