Iloinen työttömyys!
Mä olen miettinyt, että jos minun työt päättyvät vuoden lopussa, enkä löydä heti mieluista uutta työtä, niin miksen vaan nauttisi olostani ja tekisi kerrankin kaikkia kivoja juttuja, mihin ei töissä käydessä ole ollut aikaa/energiaa. Ja kun itse olen siis julkisella sektorilla töissä, niin jos valtiolle/kunnalle on niin kovin tärkeää säästää, niin kyllä mä voin uhrautua kansantalouden nimissä, jos siis tosiaan on parempi, että olen työtön. Toki minulla on siinä mielessä hyvä tilanne, että minulla ei ole alaikäisiä lapsia ja säästöjä on hyvin kertynyt, ettei ole siinä mielessä hätää . En mä ainakaan aio murehtia ja stressata sitä, ettei ole töitä . Ja varsinkin kun tietää, että niillä, jotka jäävät töihin, on työkuorma kohtuuttoman raskas. Ei he saa palkkaa yhtään se enempää vaikka tekevät enemmän töitä kuin aiemmin.
Ap lisää:
Olen siis ollut lähes jatkuvasti töissä keväästä 2017 alkaen eli 7,5 vuotta ja tänä aikana ollut vain pari lyhyttä työttömyyspätkää ja vuosilomia olen pitänyt, joten siinäkin mielessä olen mielestäni tehnyt ihan riittävästi töitä. Moni mun ikäinen olisi ollut jo pariin otteeseen vanhempainvapaalla muutaman vuoden työuran aikana.