Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viettekö lapset hoitoon, jos olette itse vapailla viikolla?

Vierailija
14.02.2007 |

Eräs tuttuni näin tekee. Itse on vuorotyössä (aamua ja iltaa). Noin 1 vapaapäivä viikolla ja ja lähes aina vie lapset (3v ja 1,5v) hoitoon. Onkohan tälläinen yleistäkin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen sillä aikaa. Joululoman (3vkoa) lapsi oli kotona.

Vierailija
2/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään miehen kanssa molemmat 3vuorotyötä, ja sen ansiosta meidän 1v 7kk joutuu olemaan hoidossa vaan 1-3 päivää viikossa 4 -8 tuntia kerrallaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. viisi vapaata pötköön, niin vien kyllä lapsen (3.5v) hoitoon ainakin yhtenä päivänä. Ja vaikka teen näin, niin lapsi ei ole silloinkaan päiväkodissä kuin 3-4 pvä/vko, 6-7 tuntia kerrallaan. Joskus vaapaata itsellekkin :)

Vierailija
4/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietkö silloin lapset hoitoon? Itse vein lapseni hoitoon, olen sairaana kuumeessa ja poskiontelontulehduksessa. Tänään ekaa päivää töistä pois, melkein neljä viikkoa työssä puolikuntoisena kitkutelleena...

Vierailija
5/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä tuttavaperheellämme on tilanne, että molemmat lapset on 5pv/viikko hoidossa täydet hoitotunnit, siis sen reilu 8h/päivä. Eli siksikin välillä ihmettelen miksi tämä tuttavani haluaa ottaa kaikki vapaapäivät itselleen. on näin suoraan sanonut.

Vierailija
6/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on ansainnut siinä vaparin niinkuin aikuinenkin.

Haluan olla lapseni kanssa muutenkin kuin vain viikonloppuisin.

Vierailija
7/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän pitää mahdollisimman paljon ja pitkään aamullakin kotona mutta tästä sitten huolestutaan, eikö se nyt lapselle ole hyödyksi että saa olla mahdollisimman pitkään kotona? aina pitäisi kuulemma viedä samaan aikaan

tästä olivat sanoneet sossuntädeille, huoh

Vierailija
8/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuttusi tekee töitä esim. ke-ti eli 6 päivää putkeen, niin luulen että hän on aika väsynyt sellaisen putken jälkeen. Ainakin minun hommissani on välillä sellaisia vuoroja, että mennään iltaan, päästään klo 22 ja aamuvuoro alkaa klo 6. Ja sitä voi olla jopa 8 päivää putkeen, perjantaina alkaa ja seuraavan viikon perjantaina päättyy. Vapaata voi olla sitten 2/3/4 päivää. Se 4 sisältää yleensä viikonlopun. Niin että kun se vapaapäivä koittaa, ensimmäinen menee nukkuessa. Toisekseen esikoinen on eskarissa ja dysfasia-lapsi, jolle eskari on kehityksen kannalta tosi tärkeää ja pakollista. Kuopus ei taas ymmärtäisi ollenkaan miksi esikoinen pääsee tarhaan leikkimään ja hän ei? Molemmat kun tykkäävät myös olla siellä, meillä ei lähistöllä asu muita lapsia leikkikavereiksi ja tädit ovat olleet kivoja.

Joten kyllä, vien. Joskus on oltu kotonakin, niinkuin ensi viikolla, kun eskaria ei ole koulujen hiihtolomien takia.

Onneksi miehellä pysyy kauha kädessä ja imuri toisessa, niin kotityöt ei kasaannu karmeiksi.

Älä arvostele, jos et tunne taustoja kunnolla.

Vierailija
9/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä omat vapaapäiväni " pyhitän" asioiden hoitoon. Teen esim. koko viikon ruokaostokset yms. Uskon että lapsen on mukavampi olla ystävien kanssa hoidossa kuin juosta pankeissa ja kaupoissa.

Vierailija
10/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienten lasten, erityislasten tai vastikään päiväkodissa aloittaneiden lasten vanhemmille neuvotaan herkästi, että rutiinin luomiseksi ja ryhmäytymisen auttamiseksi päiväkotiin pitää mennä joka arkipäivä ja aika samaan aikaan joka päivä.

Ap:n tuttavalla on niin pienet lapset, että se voi olla siten hyvinkin järkevää, että rytmi säilyy. Epäsäännölliset vapaapäivät voivat olla lapselle vaikeita mieltää.

Ehkä hän silti hakee lapset aikaisemmin vapaapäivinään?

Vierailija
11/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina kun itse olen kotona, silloin on myös lapseni kotona. Oli sitten mulla edessä koeviikko tai olisin sairaana niin lapsi on kanssani omassa kodissaan. En itsekään vietä vapaapäiviäni koulussa, miksi sitten lapseni pitäisi viettää vapaansa tarhassa? Meillä viihdytään yhdessä, niin äiti kuin lapsikin.

Vierailija
12/12 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kokopäiväpaikasta, mutta en vie todellakaan hoitoon.