Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotona vai päiväkodissa parempi mielestänne?

Vierailija
14.02.2007 |

Lapsi on 3v., ollut vuoden verran osa-aikaisesti päiväkodissa mun tehdessä osa-aikatyötä. Tällä hetkellä on päivähoidossa neljä päivää viikossa n. 6h päivässä ja mä olen tuon verran töissä. Nyt tämän kevään tulen tekemään osittain projektiluontoista työtä, jota voin ihan työnantajan siunauksella tehdä halutessani kotoanikin välillä mikäli homma vain hoituu.

Ihan koeluontoisesti kokeilin tänään että lapsi on kanssani kotona eikä mennyt päiväkotiin, ja hyvinhän tämä tuntuu sujuvan niin kauan kun saa katsella piirrettyjä dvd:ltä. Mutta koska en ole mitenkään erityisen ihastunut kolmevuotiaan pelkkään tv:n tuijottamiseen, niin mietin että onkohan sittenkin parempi että menisi päiväkotiin. 3-4 h Maisa Hiirtä päivässä taitaa olla vähän liikaa. Itsekseen ei todellakaan leiki niin rauhassa, että saisin oikeasti työskenneltyä. Kumpihan on siis parempi, kotona piirrettyjen kanssa vai päiväkodissa leikkimässä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun päiville ei kerry pituutta paljon, hyvä niin.

Vierailija
2/9 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hänen pitäisi olla kotona, jos kuitenkin teet siellä töitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viihtyy kyllä aina sinne päästyään, mutta useimmiten sinne lähteminen on aika vastentahtoista. Sen takia ajattelin, että voisi olla kotona päivän tai pari, jolloin olisi siis 2-3 päivää viikossa päiväkodissa ja muuten kotona. ap

Vierailija
4/9 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet tietenkin päiväkotiin, jos itse teet työtä. Tuskin oikeasti pystyy keskittymään työhön, jos lapsi kiehnää vieressä. Ja päivittäinen videoiden tuijottelu päiväkodin vaihtoehtona ei ole mielestäni kovin hyvä ajatus.

Vierailija
5/9 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot vain että äidin on pakko tehdä töitä. parempi se lapselle on leikkiä tarhassa sen aikaa.

Vierailija
6/9 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä ja hoitaa lasta? Työhän on hyvä, välttämätön asia- se kuuluu elämään ihan kuin lapsetkin. Elämme maailmassa jossa on tehtävä myös työtä leipänsä ja yhteisön nimissä. vaikka tällä palstalla jotkut kuvittelevatkin että hyvä äiti makaa riippukeinussa palmun alla imettämässä lapsiaan kuusivuotiaaksi saakka. Tai jos äiti jotain tekee niin hänen on oltava se superihminen joka yhtä aikaa johtaa firmaa, imettää lasta, omepelee kevätverhoja ja ottaa mieheltä suihin.

Vierailija
7/9 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluukohan ikään muuten vai mikä ihme kausi; aikaisemmin ei ole vilkas ja aktiivinen poika juuri malttanut edes lastenohjelmia telkkarista katsoa 10 min kauempaa, nyt viimeisen kuukauden-parin aikana tuntuu että tuijottaisi noita lasten piirrettyjä vaikka 3 tuntia putkeen. ap

Vierailija
8/9 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni tekee reissuhommia ja on paljon poissa kotoa, sen takia olen jotenkin kai niin tottunut olemaan paljon lapsen kanssa ja hoitamaan kaikki hommat siinä sivussa kun olen lapsen kanssa. Varmaan sitä jotenkin automaattisesti ajattelee, että kai mä nyt sitten voin tehdä työtäkin samalla kun lapsi on kotona. Mutta onhan se joo ihan totta, että kolmevuotiaalle on varmasti parempi olla päivähoidossa lyhyttä päivää kuin nyhjätä kotona tv:n ääressä. ap

Vierailija:

Tai jos äiti jotain tekee niin hänen on oltava se superihminen joka yhtä aikaa johtaa firmaa, imettää lasta, omepelee kevätverhoja ja ottaa mieheltä suihin.

Vierailija
9/9 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Satunnainen videopäivä ei tee yhtään pahaa, ja nythän sulla on tilaisuus antaa lapsen joskus olla kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän