Kuin onnistuu parisuhde, kun on eri ruokavaliot
Tapasin kivan ihmisen, mutta hän on vegaani. Miten ihmeessä suhde onnistuu?
Kommentit (22)
En syö muutenkaan himassa yhdessä lähes ikinä ja ravintolassa jokainen valitsee ite.
Vierailija kirjoitti:
Sitä pitäis varmaan kysyä mun mieheltä. Vegaani ja sekaani, kolme lasta ja yli 25 vuotta yhdessä. Me molemmat laitetaan ruokaa ja ei hänellä ole ollut vaikeuksia syödä pupunruokaa.
Siis teidän tapauksessa onnistui kun puolisosi syö niin kuin sinä haluat :D
Mikä ihmeen kysymys 😆 räjähtääkö se sekaani jos sen jääkaapissa on kasvis vai mikä homma? Kaikkien aterioiden on oltava pelkkää lihaa? Samasta kulhosta syödään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä pitäis varmaan kysyä mun mieheltä. Vegaani ja sekaani, kolme lasta ja yli 25 vuotta yhdessä. Me molemmat laitetaan ruokaa ja ei hänellä ole ollut vaikeuksia syödä pupunruokaa.
Siis teidän tapauksessa onnistui kun puolisosi syö niin kuin sinä haluat :D
Siis joka ateriall-ko pitää syödä ruokaa, jossa on jo uunissa lihaa? Ja molempien syötävä samalta lautaselta? Kai sen pihvin voi paistaa minkä vaan annoksen kylkeen jos ahdistaa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen kysymys 😆 räjähtääkö se sekaani jos sen jääkaapissa on kasvis vai mikä homma? Kaikkien aterioiden on oltava pelkkää lihaa? Samasta kulhosta syödään?
Mikä ihmeen seko olet?
Meillä kasvissyöjä ja sekaani, 20 vuotta yhdessä. Kotona tehdään ruokaa, joka sopii molempien rajoitteisiin (kyllä, sekaanillakin on rajoitteita). Ravintoloissa ja lounaina kumpikin syö mitä haluaa. Joskus paistetaan vaikka pakastepizzat, silloin sekaanilla usein lihapizza, vaikka muuten syö mielellään kotona kasvisruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen seko olet?
En mielestäni ole seko, en vaan aidosti ymmärrä, miten tuo on ongelma tai edes haaste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen seko olet?
En mielestäni ole seko, en vaan aidosti ymmärrä, miten tuo on ongelma tai edes haaste.
Tää on vähän kuin sanoisi että apua, heilalla on laktoosi-intoleranssi, onko suhteella tulevaisuutta 😁 Tai poikaystävä on allerginen sitruksille, kannattaako jatkaa yhdessä 😆
Elin 10 vuotta yhdessä miehen kanssa, joka halusi ostaa omat ruokansa ja minä omani. Teimme eri ruuat itse. Joskus harvoin söimme samaa. Mikä nyt on ap.n ongelma?
En oikein näe, miksi ruokavalio olisi ongelma. Enemmän hankaluuksia tulee, kun toinen on allerginen jollekin ruoka-aineelle - tai monelle, niinkuin minä - koska silloin toisenkin pitää olla tarkka, ettei roiski tomaattikastiketta vieressä olevien salaattien ja yrttien päälle, kun sekoittaa kastiketta. Sama kaikkien muidenkin roiskeiden kanssa. Itse valitun ruokavalion kanssa ei ole molekyylin päälle tarkkaa, joten voi ottaa rennommin.
Meillä on impassa crohnikko ja viljaton moniallergikko. Rajoitteita siis riittää. Jos ei ole mitään molemmille sopivaa, tehdään kaksi eri ruokaa, ei se sen vaikeampaa ole.
Ei meillä ole yli 30v yhdessä olomme aikana ollut koskaan mitään ongelmia syödä eri ruokia.
Ihmiset itse tekevät ongelmia ihan mistä vain jos haluavat.
Kumpi tulee ensin, vegaanius vai mielisairaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata, vegaaneilla on aina mt-ongelmia ja aivotoiminta heikentynyt. Lasten saaminen on katastrofi noiden kanssa (jos nyt edes tulevat raskaaksi, moni vegaani ei kykene lisääntymään).
Vegaanitesti: Jos vegaani kykenee lisääntymään, hän syö salaa lihaa.
Tai sitten se vegaanivanhempien lapsi kuolee vauvana johonkin epämääräiseen terveysongelmaan, kuten Mic the Veganin tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ollut vaikeuksia syödä miehen ihmisenruokaa?
Mä olin josssiain vaiheessa kasvissyöjä eikä mulla tullut mieleen ihmetellä kuinka onnistuisi suhde sekasyöjän kanssa, mikä ongelma?
Kuinka paljon on porkkanaa rouskuttavia naisia ja miehet taas syö raskasta mättöä. Aika harhaiset kuvitelmat ja ajatukset kuin Kotilieden sivuilta. Kuinka monet todellisuudessa syövät samaa kuin puoliso tai lapsetkin?
Kyllä se onnistuu kun kokkaa omat ruuat, ei sen kummempaa. Oikeastaan se on mukavaa kun molemmat häärää keittiössä ja voi jutella samalla, kuin se, että yksi aina tekee ruuat ja toinen kattelee telkkaria.