Hallitus ei välitä työttömistä
Kun niillä on ihan erilaiset sopeutumistuet omalle työttömyydelleen.
Mitkään leikkaukset ja säästötoimenpiteet eivät kosketa niitä.
Omia palkkoja ja etuja nostellaan vaikka olisi mikä lama mutta tavallista köyhää kuritetaan kaikkein eniten.
Työnantajat eivät ota pitkäaikaistyöttömiä ja silti sälytetään työttömyyden syy pitkäaikaistyöttömän viaksi.
Työnantajat pitää avointa paikkaa auki ihan kiusallaan eikä siihen ole tarkoituskaan palkata ketään kunhan saa huutaa vain työvoimapulaa ja se pienikin kiusa työttömiä kohtaan että se on työttömän vika ettei työllisty niin on sairasta.
Jotain rajoitteita pitäisi tulla työnantajille jos ei puolen vuoden aikana löydy sopiva työntekijä niin sitä työpaikkaa ei pitäisi pitää työpaikkahaussa enää auki. Tämä on ihan sairasta kuinka samoilla työnantajilla voi olla avoin työpaikka auki ihan loputtomiin. Elikkä se on huuhaa työpaikka jonnekka ei ole aikomustakaan palkata yhtään ketään.
Kommentit (4)
Olen hakenut monesti avoimeen työpaikkaan ja olen pätevä ja kokemusta on. Silti se sama työpaikkailmoitus on ollut jo kuukausia esillä. Ei tule kutsua haastatteluun eikä ne vastaa viesteihin kun olen yrittänyt kysyä millaista ihmemiestä ne haluaa mutta hiljaista on. Sama aina, työpaikka avoinna pitkään eikä kukaan pyydä haastatteluun.
Ihan sairaaksi on mennyt nyky yhteiskunta ja pääasialliseksi työttömien ajojahdiksi laittaen ihan kaikki työttömien syyksi.
Työttömien pitäisi kuolla nälkään ja asunnottomina häätää kaduille.
Ahneuden valtakunnassa pitää saada jumalattomia voittoja repien yhden työssäkäyvän selkänahasta irti yli äyräiden vetäen piippuun kun sen sijaan voitaisiin niillä voitoilla palkata enemmän työntekijöitä jos ei olisi niin äärettömän ahne.
Ennen ei tarvinnut yksi ihminen äärettömiä omaisuuksia vaan niillä palkattiin työntekijöitä tarpeeksi.
Tämä ahneuden aikakaisi on ihan sairas. Työnantaja tarvitsee omaisuuksia enemmän mitä käärinliinojensa taskuihin mahtuu eikä niitä jaeta työntekijöille.
Ulkomailta haalitaan työvoimaa vaan kotimaisia työttömiä ei voida jeesata kouluttamalla vaan pidetään löysässä hirressä.