Aiotteko jäädä asumaan samaan asuntoon, vaikka lapset muuttaisivat pois aikuistuttuaan?
Meillä asunto myytiin, kun lapset halusivat muuttaa omiin koteihinsa.
Kommentit (39)
Saman katon alla asuttu jo 62 vuotta, aiotaan asua jatkossakin, ei mitään syytä muuttaa muualle.
Mihinkäs sitä kotoaan lähtis. Olen asunut yli kymmenen vuotta yksin 5h+k kerrostaloasunnossani. Kiva kun lapsille ja lapsenlapsille on tilaa kun tulevat useamman sadan km:n päästä kyläilemään joitakin kertoja vuodessa.
Enkä aio muuttaa mihinkään ainakaan ennen eläkeikää.
Asuvatko lapsenne samalla paikkakunnalla kuin vanhempansa?
Kyllä, ei ole mitään aikomusta muuttaa. Kustannukset asumisesta eivät ole suuret, asunnon sijainti on loistava ja kunto hyvä. Kun lapset ovat nyt muuttaneet, on hyvin tilaa tehdä etätöitä kotona ja kutsua sukulaisia yökylään.
Kyllä. Mutta vietetään aikaa myös varmaan enemmän erillään. Toinen mökillä, toinen kotona. Välillä toinen vierailee lasten tai tuttujen luona.
Ostettiin talo ennen muksua meille kahdelle, eiköhän se ole edelleen muksun muuttaessa hyvä meille kahdelle.
Mä asun siinä asunnossa, mistä lapsi muutti pari vuotta sitten pois. Voi olla, että myyn tämän ja ostan myöhemmin jonkun toisen vähän pienemmän asunnon, mutta tämä ei ole vielä ajankohtaista. Huonemäärästä en tingi, mutta neliöistä voin tinkiä tulevaisuudessakin.
Ei aioita jäädä. Pakataan tavarat ja muutetaan Espanjaan.
Asuntonsa on 300 neliön vanha sukutila 1800 luvun hirsitalolla ..ei tästä oikein voi vain lähteä
Ei.
Muutimme puolta pienempään taloon kun kuopus oli lukiossa, hän asui kanssamme 2 vuotta. Tässäkin on kuitenkin 4h joten tila riittävästi kuopuksen ja lastenlasten vierailujen varalta.
Kun on kerran päässyt asumaan omakotitaloon, niin sieltä ei enää halua pois niin kauan kun terveyttä riittää.
Tuskin. Haaveilen jo nyt muusta asumismuodosta kuin isosta ja vanhasta okt:sta, jossa nyt lasten kanssa asutaan. Jälkiviisautta.
Mietin kyllä aikoinaan, muuttaisiko pienempään, mutta ei tämä 98 m2 4h+k niin iso ole, etteikö täällä voisi yksinkin asua.
Vierailija kirjoitti:
Mihinkäs sitä kotoaan lähtis. Olen asunut yli kymmenen vuotta yksin 5h+k kerrostaloasunnossani. Kiva kun lapsille ja lapsenlapsille on tilaa kun tulevat useamman sadan km:n päästä kyläilemään joitakin kertoja vuodessa.
MItä. Etkö sä ole jo eläkeikäinen, jos oot mummo?
Minkä ikäisenä teidän suvussa se nussiminen aloitetaan oikein. Miten on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisenä teidän suvussa se nussiminen aloitetaan oikein. Miten on mahdollista.
Sulla ei taida matematiikka olla ihan hallussa.
Eläkkeelle 64+ -vuotiaana. Vaikka lapsen olisi saanut 30-vuotiaana ja hän taas lapsen 30-vuotiaana, ehtisi sitä olla mummo siltikin ennen eläkeikää. Jos taas lapsia tullisi joka sukupolvelle 20-vuotiaana, ehtisi isomummoksikin ennen eläkeikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInkä ikäisenä teidän suvussa oikein jäädään eläkkeelle, jos luulet, että vain teiniäidit tulevat mummoiksi ennen eläkeikää? 3-kymppisenä?
Myydään talo kun jäädään eläkkeelle. Sen jälkeen hankitaan pienempi asunto mökkipaikkakunnalta, luultavasti kerrostalosta.
Emme jääneet.