Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkekorvausten alkuomavastuuseen korotus,

Vierailija
03.10.2024 |

esittää hallitus nyt.

1.1.2025 lähtien lääkekorvausten alkuomavastuu olisi 70 euroa nykyisen 50 euron sijasta. Ja tästä päivämäärästä eteenpäin, tuota alkuomavastuun määrää tarkistetaan joka vuosi kansaneläkeindeksiin sidottuna.

Hei, olisitte nyt saman tien nostaneet sen alkuomavastuun 100 euroon.

Mites nousiko se vuosittaisten lääkekulujen euromääräkin, jonka ylityttyä kela korvaa lääkkeet....

Hah.

No, onneksi mulla ei reseptilääkkeitä ole... mutta kyllä se sitten jos jotain pientä tulee, johon jokin resepti kirjoitetaan, niin lääkäri taas sanoo, että "juu, kelasta tulee tähän sitten korvaus..." Ei muuten tule, kun on se alkuomavastuu jo 70 e. Ei ole tullut ennenkään, jos jonkin antibiootin on joku kirjoittanut. Ei oo tullut korvauksia, aina on täyden hinnan saanut maksaa. 

Maksaaks muuten niille, joilla on vakuutuslaitoksesta otettu terveysvakuutus, maksaako se vakuutuslaitos myös lääkkeet?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄhän jatkoksi: Kun eduskunnassa oppositio kyseli tässä jossain vaiheessa syksyä näistä yksityislääkärikäynneistä maksettaviin kela-korvauksiin tulevista parannuksista, joista nyt mitä ilmeisimmin pääsevät nauttimaan vain harvat ja valitut, niin Grahn-Laasonen siinä sitten kivahti oppositiolle, että ajatteleeko oppositio nyt lainkaan silmälaseja käyttäviä hampaistaan huolta pitäviä naisia... kun ei halua heille lainkaan parempia kela-korvauksia suoda. No, mut siis... Minä olen silmälaseja tarvitseva nainen, ja hampaistanikin pidän huolta ja mielelläni kävisin esim. hammaskiven suhteen ja muunkin suun tilanteen suhteen hammaslääkäritarkastuksissa, mutta JULKISELLE PUOLELLE EN PÄÄSE, JA YKSITYISPUOLELLE MINULLA EI OLE VARAA, VAIKKA GRAHN-LAASONEN NIITÄ KORVAUKSIA KOROTTELEE; HINTA JÄÄ LIIAN ISOKSI SITTENKIN ERILAISTEN TALOUTEEN KOHDISTUVIEN LEIKKAUSTEN VUOKSIKIN.... Ja silmälaseja en pysty uusimaan, vaikken tarvitsisi kaiketi edes silmälääkäriä asiaan, en sitten millään, specsaversin laseja en ota ennen kuin vasta viimeisenä vaihtoehtona, niistä tulee ennen pitkää allergiaoireita, kun nikkeli rupeaa vuotamaan sangoista läpi... No, mut siis, AJATTELETTEKO TE LAINKAAN SILMÄLASEJA KÄYTTÄVIÄ HAMPAISTAAN HUOLTA PITÄVIÄ NAISIA!

hahah, Grahn-Laasonen kai ajattelee. Sitä paitsi aika moni pärjää kyllä silmälasiostoksilla ilman silmälääkärin kontaktia. Silmälääkäriä tarvitaan kun kyseessä on jokin sairaus, normaali esim. ikänäkö, ei silmälääkäriä välttämättä kaipaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän