Vauva vuodelle 2025
Aloitetaan jo uusi ketju? :)
Mitä kuuluu? Onko vauvapuuhat vasta ajatustasolla, vai joko raskaus aluillaan? Kiva olisi päästä vaihtamaan ajatuksia.
Itse plussasin noin pari viikkoa sitten. Huomenna puhelinaika neuvolaan - jännittää! Eka lapsi, ikää 31 vuotta. Laskurilla laskin että laskettu aika touko-kesäkuun vaihteessa.
Kommentit (27)
Onnea!
Joo tehkää vaan ensi vuodesta oikein kunnon vauvabuumivuosi. Suosittelen ja kannatan!
Onnea plussasta!
Me aloitetaan nyt lokakuulla yrittämään esikoista :)
-V
Kaikki kynnelle kykevät nyt mukaan! 😊
Todennäköisyys saada vauva, jos harrastaa seksiä joka ovulaation aikaan ja vähän sitä ennen, kun on 40 vuotias on 60,8 %
Koska:
25-vuotiaana raskauden mahdollisuus on 25 prosenttia yhden kierron aikana. 35-vuotiaana se laskee 12 prosenttiin. 40-vuotiaana mahdollisuus on enää 6 prosenttia ja 45-vuotiaana 0,5 prosenttia, Poranen täsmentää.
Lähde:
https://aamuset.fi/artikkeli/4745605
Todennäköisyys tulla raskaaksi sen vuoden aikana kun on 40, on kuitenkin
P = ( 1 - 0,94^12 )* 100 % = 52,4 %
Todennäköisyys tulla raskaaksi sen vuoden aikana kun on 40 vuotias on 52,4 %
Todennäköisyys että 40-vuotias ei saa keskenmenoa on 71 %
Lähde:
The miscarriage rate after ultrasound confirmation of pregnancy was approximately: 29% at age 40
https://advancedfertility.com/patient-education/causes-of-infertility/a
Todennäköisyys tulla raskakaaksi, eikä se pääty keskenmenoon on
P = 0,71 *( 1 - 0,94^12 ) * 100 % = 37,2 %
Jos 40 vuotias nainen mittaa tarkasti ovulaation, tämä todennäköisyys nousee 10-20 % asti per kierto. Jos oletamme sen olevan sama kuin jäädytetyistä siittiöistä tehty inseminaation naisen ovuloidessa. Inseminaation onnistumisen todennäköisyys yhtä hoitokertaa kohti vaihtelee 10-20 % välillä. Jäädytetyistä siittiöistä kuolee puolet, jota voidaan pitää positiivisena asiana, jos sitä verrataan luonnollisesti tehtyyn hedelmöitykseen.
Lähde:
https://felicitas.mehilainen.fi/palvelut/lapsettomuushoidot/hoitotuloks
Tällöin:
P = 0,71 * ( 1 - 0,85^12 )* 100 % = 60,8 %
Todennäköisyys tulla raskakaaksi, jos harrastaa seksiä joka ovulaation aikaan ja vähän sitä ennen, eikä se pääty keskenmenoon on sen vuoden aikana kun on 40 vuotias on 60,8 %
Yrittämistä on nyt 3kk en ole vielä raskautumista tapahtunut. Jotenkin aina se toivon tunne joka kuukausi ja pettymys kun tulee menkat. Oon kai liian tunteellinen. Oon kans 31 ja mies 35.
Vierailija kirjoitti:
Yrittämistä on nyt 3kk en ole vielä raskautumista tapahtunut. Jotenkin aina se toivon tunne joka kuukausi ja pettymys kun tulee menkat. Oon kai liian tunteellinen. Oon kans 31 ja mies 35.
Kokeilkaa vähän ennen kuin menkat alkaa. Sattumalta just silloin mulla olikin ovis ja tärppäsi.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin kesti useampi kierto ennenkuin tärppäsi. Tsemppiä sinne -ap
Täällä yritetään kans toista,yrityskuukausi kaksi menossa. Saas nähä tärppääkö vieläkään. Pillerit lopetin vasta kaks kuukautta sitten joten toiveet ei ole korkealla 😂
Onko täällä vielä porukkaa kirjottelemassa? Itse vähän aikaa sitten plussasin, haalea viiva mutta jospa siitä vahvistuisi. Jos laskin oikein niin viikkojakin olisi vasta 4+4.
7kk yritystä takana, ei kovin pitkästi mutta kuitenkin sen verran että alkoi ihmettää ettei raskaus ala.
Meillä tuloksetonta yritystä takana jo yli vuosi. Sen enempää minusta kuin miehestäkään ei ole löydetty mitään "vikaa" ja nyt kehotettiin jatkamaan yritystä puoli vuotta ja jos ei tärppää niin sitten harkitaan tarkempia tutkimuksia. Todella raskasta ja turhauttavaa pettyä kuukausi toisensa jälkeen. Vauvakuume kova ja ikää mulla 27 ja miehellä 29.
Vierailija kirjoitti:
Onnea plussasta!
-V
Mikä idea, että just lokakuun kierrosta sitä vauvaa?
Pitäisi kysyä jo siittiöltä haluaako tänne kärsimään.😆
Täällä me, minä 35 ja mies 27. Tähän kiertoon ihan tosissaan yritystä 150%. Just menkat loppu eli 12 päivän päästä ovis.
Ostettiin nyt vitamiineja, greippiä, greippimehua, ovulaatiolaskuri jota kutsumme ovulaattoriksi xD ja tikkuja siihen. Kai pitäs huomenna tulla postissa.
Olemme menossa toiseen ivf:ään tammikuussa ja mulle on tulossa munatorven leikkaus. Haluamme yrittää luomusti vielä kun kaikki paikat tallella ja satsaamme nyt täysillä tähän kiertoon.
Käyn ostamassa vielä vehnänalkioöljyä ja e-vitamiineja :)
Vierailija kirjoitti:
Täällä me, minä 35 ja mies 27. Tähän kiertoon ihan tosissaan yritystä 150%. Just menkat loppu eli 12 päivän päästä ovis.
Ostettiin nyt vitamiineja, greippiä, greippimehua, ovulaatiolaskuri jota kutsumme ovulaattoriksi xD ja tikkuja siihen. Kai pitäs huomenna tulla postissa.
Olemme menossa toiseen ivf:ään tammikuussa ja mulle on tulossa munatorven leikkaus. Haluamme yrittää luomusti vielä kun kaikki paikat tallella ja satsaamme nyt täysillä tähän kiertoon.
Käyn ostamassa vielä vehnänalkioöljyä ja e-vitamiineja :)
Tsemppiä, yritä silti löysätä ja olla ns tressaamatta, silleen paras. Mulla ongelmat raskautumisessa stressasi niin että kesti pitkään tärpätä
Mukana. Pillerit loppuvat tällä viikolla ja siitä sitten yrittämään. En ole koskaan aiemmin yrittänyt raskautua niin saa nähdä miten käy, varsinkin kun menossa mukana on gynekologinen sairaus joka voi hankaloittaa prosessia. Viime gynekäynnillä lääkäri tosin vakuutteli että mitään esteitä millekään raskauden, synnytyksen jne. osalta ei ole mutta katsellaan.
Eniten mietityttää mieheni jo useita vuosia jatkunut haluttomuus, seksiä on tällä hetkellä ehkä kerran kolmessa kuussa mikä ei todellakaan riitä raskautumiseen :/ Olen kyllä valmis koti-inseminaatioihin jos ei muuten nappaa, mieskin kyllä haluaa lasta joten siitä ei ole kiinni.
Yritettiin puoli vuotta toista lasta. Katsottiin yleensä vain suurin piirtein ovulaatiopäivä. Eli ei mitenkään turhan vakavaa yrittämistä. Vähän sillä asenteella, että tulee jos on tullakseen. Kylläpä se sitten yllätti kun menkat vihdoin jäi pois ja plussaa näytti. Nyt rv 7 menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea plussasta!
-V
Mikä idea, että just lokakuun kierrosta sitä vauvaa?
Palaan nyt ketjuun, en ollut huomannut tätä kysymystä. Ei siis mitenkään tarkoituksen mukaan juuri päätetty lokakuuta. Päätettiin siis jättää miehen kanssa ehkäisy pois tästä kuusta alkaen ja meillä kävi se isoin tuuri, eli tein tänään positiivisen raskaustestin
Ollaan 34v kumpikin ja toiveissa vain 1 lapsi, tärppi heti. Aiemmin on ollut ehkäisynä siis viim. puolitoista vuotta kondomi, sitä ennen pillerit🙂
-V
Meillä kans kävi se isoin tuuri. Dpo 20 tänään ja tein tosi vahvan plussan...itkin onnesta 30 min... <3
Greippi, oviksen tikutus ja väärinpäin olo seksin jälkeen auttoi
Toukokuussa pitäis tulla tyypin. T. Mies 46v
Onnea!