Nyt on eka rybelsus otettu
Saapa nähdä miten se vaikuttaa vai vaikuttaako mitenkään. Odotukset on korkealla. Toki syön terveellisesti ja liikun joka päivä. Samalla pieni elämäntaparemontti.
Kommentit (37)
Saatko kelakorvauksen tuohon? Ja paljonko se maksaa kuukaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vaikutta lähes samoin kuin ozempic. Mulle ei annettu kunnon ohjetta alkuun, eli aamulla heti herätettssä ja ihan pienen vesitilkan kanssa. Sitten puolen tunnin täyspaasto, näin saat parhaan tehon. Mulla lähti 15kg ja on pysynyt poissa. Ummetusta voi ilmaantua. Itse olen vuoden syönyt diabetekseen.
Kiitos kun jaoit kokemuksesi. Aika hitaasti se putoaa jos kestää vuosi pudottaa 15kg. Se on jotain kilo kuukaudessa. Mutta tärkein että putoaa ja saa terveemmän elämän.
Tarkoitus on päästä balanssiin ja se tehdään hiljalleen. Noin saa syödäkin suht hyvin, ja muutos on sitten toivottavasti pysyvä ja kestävä. Nälkäisenä ei tule onnistumaan, jossain kohtaan ratkeaa ja homma voi lössähtää ja voimat loppua. Masennus mahdollista, kun repsahtaa. Moni on tunnesyöjä. Lääke pitää kylläisyyttä yllä, mutta silti tarvitaan tarpeeksi ravintoa.
Voihan sitä äkkiä niukalla syömisellä saada nopeasti ahnehtien laihdutettua, mutta elimistö on sekaisin ja alkaa vaatia niitä menetettyjä kiloja takaisin. Läskisolut kun eivät mihinkään häviä.
Kokemuksesta puhun, laihdutin liki 50 kiloa. Aikaahan siihen meni, mutta jos elää lihavana vuosia, jaksaa hyvää oloa odotella vielä tovin.
Mulla perintönä koko sairauksien kirjo, toisen puolen suku paksukaisia ja diabetes, ja verensokerit korkealla jo pienillä lapsillakin, vaikka eivät edes lihavia ole.
Toinen vanhemmistani huippu-urheilija ja on taistellut koko elämänsä asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Mikset voi tehdä "pientä" elämäntapamuutostasi ilman myrkkyjä??
Miksi tupakoijat käyttävät nikotiinilaastareita tai siirtyvät sähkötupakkaan? Miksi alkkarit käyvät AA:ssa, terapeuteilla, sortuvat ja taistelevat viinanhimonsa kanssa, miksi narkit saavat kaikenlaista vieroitukseensa? Ihan sama on ruuanhimon kanssa, kun nälkä on ikuista. Jotkut ovat esim. sokerikoukussa. Mutta sinähän et tästä tiedä mitään, neuvot täällä vaan ja ihmettelet.
Ei pitäisi olla mitenkään sinulle kuuluvaa, eihän? Miten ap:n elämäntapamuutokset vaikuttavat sinun elämääsi? Niin, ei mitenkään.
Hohhoijaa, kun teitä kaiken tietäviä ja ylimielisiä riittää. Täysin tuntematonta täällä yrität nöyryyttää. Törkeää. Mitäs jos keskittyisit ihan vain niihin omiin asioihisi?
itse asiassa on helpompi lopettaa tupakanpoltto (olen lopettanut) koska sen voi lopettaa kokonaan. Samoin alkoholin kanssa, sitä ei ole pakko juoda ollenkaan.
Syömistä ei voi koskaan lopettaa kokonaan tai käy huonosti, pitää opetella syömään eri tavalla kuin ennen. Ja se on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
"Millainen reppana on kateellinen toisten lääkityksestä?? "
Miksi luulet kommentoijan olevan kateellinen? Vähän sama kuin olisi kateellinen siitä, että joku joutuu katkolle tai saa sairaalahoitoa ajettuaan kolarin.
Kateellinen siitä, että joku on tehnyt päätöksen ja saattaa jopa onnistua tavoitteessaan. Kateus on sitten kummallinen voima, jopa lihavan laihduttaminenkin saa pasmat sekaisin. Voittaa kiiman, mennen ja tullen.
Täällä analysoidaan jo oikeinkirjoitustakin :D "Pieni elämäntaparemppa" on minusta ainakin myös ihan hyvää sarkasmia, jos joku laihduttaa ison kasan rasvaa itsestään ja toteaa, että heh, pikkuisen lähti.
Antakaa muiden tehdä omat valintansa ja toimia kuten haluavat. Todella noloa tulla tällaiseen ketjuun herjaamaan.
Minä ainakin toivotan onnea ja menestystä, ap! Aikansa se vaatii ottaa itseään niskasta kiinni. Jo tuon lääkkeen haku lääkäriltä oli ratkaiseva teko. Moni jää suunnitteluasteelle, ja mitään ei koskaan tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Saatko kelakorvauksen tuohon? Ja paljonko se maksaa kuukaudessa?
En saa. 115€/kk
100kg ->80kg, sokerit, rasvat ja kaikki triglyt viitearvoihin - orastava kakkostyypin diabetes on selätetty. Eläköön farmasia :-)
Tsemppiä, toivottavasti sopii sulle. Mulla -25 kg, olen normaalipainossa eikä jojo enää heilahda, koska ei ole nälkä. Jää pysyvään käyttöön miniannoksella. 60 euroa kuussa, mulla on 14 mg kirjoitettu puolitettavaksi, hyvä vaste.
Mä olen apteekin jonossa ja lähden just hakemaan pari pakettia Ozempicia, jolla olen jo saanut 10 kiloa pois. Tuli tekstari. Lääkkeen saatavuusongelmien aikana en lihonut takaisin, joten nyt jatketaan tästä.
Ja kyllä, itse kukin saa ajatella mitä haluaa, on niin paksu nahka jo, ettei hetkauta. Mikä tahansa laihtumiseen auttava lääke on parempi asia, kuin tappava ylipaino.
Jaksamista kaikille laihduttajille!
"itse asiassa on helpompi lopettaa tupakanpoltto (olen lopettanut) koska sen voi lopettaa kokonaan. Samoin alkoholin kanssa, sitä ei ole pakko juoda ollenkaan.
Syömistä ei voi koskaan lopettaa kokonaan tai käy huonosti, pitää opetella syömään eri tavalla kuin ennen. Ja se on vaikeaa. "
Voi sitä lopettaa tietyn ruoan syömisen kokonaan. Esim jättää pois höttöhiilarit, välipalat, makeiset.
Tuo on suoraan verrannolista siihen että alkkis läträä viinan sijasta vain mehua.
Kannabis aiheuttaa psykooseja eikä sitä pidä laillistaa.
Mullekin tuota määrätty, mutta pelkään pahoinvointia ja vatsakipuja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Millainen reppana on kateellinen toisten lääkityksestä?? "
Miksi luulet kommentoijan olevan kateellinen? Vähän sama kuin olisi kateellinen siitä, että joku joutuu katkolle tai saa sairaalahoitoa ajettuaan kolarin.
Kateellinen siitä, että joku on tehnyt päätöksen ja saattaa jopa onnistua tavoitteessaan. Kateus on sitten kummallinen voima, jopa lihavan laihduttaminenkin saa pasmat sekaisin. Voittaa kiiman, mennen ja tullen.
Täällä analysoidaan jo oikeinkirjoitustakin :D "Pieni elämäntaparemppa" on minusta ainakin myös ihan hyvää sarkasmia, jos joku laihduttaa ison kasan rasvaa itsestään ja toteaa, että heh, pikkuisen lähti.
Antakaa muiden tehdä omat valintansa ja toimia kuten haluavat. Todella noloa tulla tällaiseen ketjuun herjaamaan.
Minä ainakin toivotan onnea ja menestystä, ap! Aikansa se vaatii ottaa itseään niskasta
Ensin piti olla kateellinen lääkityksestä ja nyt pitäisi olla kateellinen päätöksestä? Ei kaikki ole kateellisia ihmisiä, eikä kaikki kriittinen puhe ole kateellisuutta.
Minulla Rybelsus normalisoi verensokerit kolmessa kuukaudessa vaikka paino ei pudonnut. Rybelsus lisää haiman insuliinin tuotantoa ja vähentää glukagonin eritystä, joka ja insuliinin vastavaikuttajahormoni.
Tsemppiä aloittajalle omaan painonpudotus projektiin. Meitä on täällä lukemassa myös kannustajia, vaikka joukkoon mahtuu jostain syystä aina niitä haastajiakin. Joskus minua on mietityttänyt esim. se, mikä motiivi on henkilöillä jotka painavat arviointinuolta alaspäin, kun joku kertoo/iloitsee onnistumisistaan tai esim. laihdutus projekteistaan.
Mulla ei vaikuttanut valitettavasti painoon tai ruokahaluun mitenkään. Nyt olen aikalailla luovuttanut, hyväksyn olevani sairaalloisen lihava lopun ikääni. Leikkaus on vielä kokeilematta, mutta kun suvussa on nainen joka senkin jälkeen lihoi takaisin entiseen painoonsa aika äkkiä, niin en oikein usko siihenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vaikutta lähes samoin kuin ozempic. Mulle ei annettu kunnon ohjetta alkuun, eli aamulla heti herätettssä ja ihan pienen vesitilkan kanssa. Sitten puolen tunnin täyspaasto, näin saat parhaan tehon. Mulla lähti 15kg ja on pysynyt poissa. Ummetusta voi ilmaantua. Itse olen vuoden syönyt diabetekseen.
Kiitos kun jaoit kokemuksesi. Aika hitaasti se putoaa jos kestää vuosi pudottaa 15kg. Se on jotain kilo kuukaudessa. Mutta tärkein että putoaa ja saa terveemmän elämän.
Minulla lähti n. 1 kg kuukaudessa kun laihdutin ilman laihdutuslääkettä.
Kun aloin laihduttamaan lääkkeen avulla, painoa lähti 3 kg kuukaudessa, vaikka en tehnyt mitään isoja muutoksia ruokavalioon. Etenkin vyötäröltä alkoi lähtemään rasvaa, jonka luulin jo jääneen siihen loppuiäksi
Suurin lääkkeen aiheuttama muutos oli kuitenkin se, että olo muuttui energiarmmäksi, eikä enää väsyttänyt ihan koko aja. Se oli varmasti yksi laihtumista edistänyt tekijä.
Yhteensä olen nyt laihtunut 20 kg ja vielä olisi 10 kg laihdutettavaa.
Voiko diabeteslääkityksen lopettaa itse vai tarvitaanko siihen aina lääkärin päätös?
Se on myös laihdutuslääke!