Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätyöt vähenee, miksi?

Vierailija
03.10.2024 |

Miksi etätyö mahdollisuudet vähenee jatkuvasti? Itse pidän tätä ihmisen hölmöyden kuvana. Mennään toimistolle kaukaakin istumaan aamuruuhkissa saastuttaen luontoa. Naputtelemaan konetta ja istumaan palavereissa vaikka sen kaiken voisi tehdä etänäkin. Vapaa ajasta menee 0,5-xx tuntia ja olemme väsyneempiä. Työajasta menee xx tuntia jaskan jauhamiseen. Työpaikoilla kuormittava kyräily ja selän takana puhe alkaa taas. Töitään ei saa tehdä rauhassa.

Kaikki on yli innokkaiden "outgoing" ekstrovertti ihmisten vika, näitä istuu liikaa johtoportaassa. He tulevat töihin seurustelemaan, ja haluavat sinne kaikki muutkin. Selitys on tehokkuus, jota vaaditaan liikaa jo muutenkin, ja sen puute ei tosiaan johdu etätyöstä. 

Minun ihanne yhteiskunta ja haaveet katoaa, en halua olla työpaikalla, en päivääkään viikostani!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikallani kaikki etätyötä pitkään tehneet ovat lihoneet todella huomattavasti. Pukeutuminen on muuttunut homssuiseksi, ja sosiaaliset taidot tuntuvat kadonneen täysin.

Firmassa valvotaan tehokkuutta kyllä erinäisten työkalujen ja mittarien avulla. Etätyössä on kuitenkin vaikeaa valvoa esimerkiksi päihteiden käyttöä. Uusia työntekijöitä on vaikeaa kouluttaa. Riitaisuus on lisääntynyt. Sähköpostilla, Teams-viesteillä ym. kehdataan sanoa hyvinkin rumasti. Kasvokkain tietty kohteliaisuus säilyisi. 

Ihmiset elävät pellossa. Toki he siitä itse tykkäävät, mutta ei se tarkoita, että se olisi heille hyväksi. Työkaveruus kärsii, kun ei tavata kasvokkain. Yhteisesti sovituista asioista ei pidetä kiinni. 

Vierailija
2/6 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyössä jokainen on omassa poterossaan. Sosiaalisessa ympäristössä saa enemmän virikkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyössä jokainen on omassa poterossaan. Sosiaalisessa ympäristössä saa enemmän virikkeitä.

Ja ne virikkeet laskevat työtehoa. Etätyöaikana minua ei ole esim. kertaakaan ahdisteltu seksuaalisesti töissä.

Vierailija
4/6 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisöllisyyden takia. Kyllä työt hoituu etänäkin, mutta innovatiivisuus kärsii. Innovointi online on vaikeaa.

Vierailija
5/6 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä samaa mieltä, että ekstroverttien päiväunia nämä toimistopöhinät ja muut huikeet ja fantsut f2f palsut ja kahvihuonekulttuurit.

Ei kiinnosta yhtään. Paljon paremmin keskityn kotona siihen itse työhön.

Vierailija
6/6 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöllisyyden takia. Kyllä työt hoituu etänäkin, mutta innovatiivisuus kärsii. Innovointi online on vaikeaa.

Juuri sinunlaistesi innovointi online on vaikeaa tyyppien takia minua ei toimistolla näy.