Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jokin ehkäisypilleri, joka ei lihota, ei vie haluja ja jossa ei ole veritulppariskiä?

Vierailija
02.10.2024 |

Myöskään välivuodot tai tiputtelu ei kiinnosta, mutta etenkin otsikossa mainitut veritulppa, haluttomuus ja lihominen ovat ehdoton EI. Myös kuparikierukka lienee hankala, koska minulla on taipumusta anemiaan ja kuparikierukka voi tehdä kuukautisista runsaammat.

Aiemmin nuorempana on toimittu riskillä eli ilman ehkäisyä (tilanteessa toki ei yllätysraskaus olisi ollut mikään maailmanloppu), on käytetty varmoja päiviä ja joissain suhteissa tai ovulaation aikana kondomia. Hormonaalista ehkäisyä en ole uskaltanut käyttää.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Natural cycles, kortsua tarvii vaan n 7-10 päivää kuukaudesta. Ouran kanssa todella helppokäyttöinen, suosittelen. 

Okei, Oura alkoi vähän kiinnostaa! Itselläni on hyvin täsmällinen kierto ja sinänsä tiedän päivän tai parin tarkkuudella ovulaation ihan vain laskemalla, kehon merkkejäkin tarkkailemalla. Oura voisi oikeasti olla hyvä lisä tähän. En ole siihen aiemmin perehtynyt, mutta tutkailen asiaa. Luonnonmukainen ehkäisy kyllä kiinnostaa. Ja toki minun iässäni todennäköisyys tulla raskaaksi on aika pieni, joten senkin puolesta...

Vierailija
42/49 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen lämpimästi hysterektomiaa. Se on helppo toimenpide jonka jälkeen loppuvat myös kuukautiset ja voit nauttia seksistä ilman pakollisia viikkontaukoja .

Näin miehen näkökulmasta katsottuna en aivan ymmärrä miksi tuo tauko ylipäätään täytyy pitää, mutta naisilla tuo on vain jokin pakkomielteinen asia, ettei punaisia päin voisi ajaa.

Sanotaan näin, että tuolla ajatusmallilla olet poikkeus mieheksi, suurin osa miehistä kun tuntuu pitävän kuukautisten aikana sänkypuuhia jotenkin ällöttävinä tai likaisina. Harmi sinällään, ainakin itselläni halut ovat monesti menkkojen aikaan korkeimmillaan ja vaikken nyt pahemmin krampeista kärsikään, niin onhan tuota tutkittukin, että seksi jopa lievittäisi kuukautiskipuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole lihottanut mitkään hormonaaliset valmisteet eikä muuttaneet haluja. Hormonikierrukassa on vähiten hormoneja, koska vaikuttaa paikallisesti. Monilla myös kuukautiset jää pois tai vähenee merkittävästi. Kuparikierukkaa en laittaisi, jos runsaat vuodot. 

Vierailija
44/49 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen lämpimästi hysterektomiaa. Se on helppo toimenpide jonka jälkeen loppuvat myös kuukautiset ja voit nauttia seksistä ilman pakollisia viikkontaukoja .

Näin miehen näkökulmasta katsottuna en aivan ymmärrä miksi tuo tauko ylipäätään täytyy pitää, mutta naisilla tuo on vain jokin pakkomielteinen asia, ettei punaisia päin voisi ajaa.

Kondunpoisto ei ole ehkäisykeino!!!

Vierailija
45/49 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pessaari, todella yleinen Euroopassa, mutta ei ole maahantuonti sallittua Suomeen, koska liian halpa. Kotimainen pillerimonopoli ei salli.

Öö, miksi voin ostaa pessaarin vaikkapa Yliopiston apteekista? Rikkooko Yliopiston apteekki LAKIA?

Vierailija
46/49 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kondunpoisto ei ole ehkäisykeino!!!

Kyllä se minun vaimoltani lisääntymiskyvyn vei. Haluja onneksi ei.

Vierailija
47/49 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile kuparikierrukkaa. Kuukautiset on runsaat vain jos oot "raskaana" ja menee kesken. Eli jos kuparikierrukkaan yhdistää keskeytetyn niin ihan normaali vuoto. Ei lihota, ei mee halut, ei sekoita parinvalintaa. Rautalisää voi syödä.

Mikä pointti tuossa sitten on, jos joka tapauksessa joutuu käyttämään varsinaisena ehkäisynä "varmoja päiviä" tai keskeytettyä yhdyntää? Ja rautalisää syön jo nyt, ferritiini on pahimmillaan ollut 3. Tämän vuoksi ei ole ihan simppeli juttu minulle runsaat kuukautiset, ja haittaavat ne elämääkin aika paljon. Jo nyt on välillä sen verran runsaita päiviä, että joutuu pelkäämään ohivuotoja, jos ei vaihda sidettä tiuhaan. t. ap

Minä sain samassa tilanteessa kohdunpoiston.

Vierailija
48/49 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Natural Cyclesia useita vuosia, koska hormonaalinen ehkäisy ei sovi minulle. On ollut upeaa, miten paljon olen oppinut sen avulla omasta kehostani. Apple watch toimii tosi hyvin lämpötilan mittarina. 

Tällä linkillä saat Natural Cycles-sovelluksen ym. lisätarvikkeita alennettuun hintaan: 

https://www.naturalcycles.com/refer-a-friend?name=VGlpbmE=&code=referralid20&referral=65lmqdzt8aqdl537

Vierailija
49/49 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Sinkkuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän