Nyt tuli mitta täyteen! Muutamme pois Helsingistä.
Uusi koti, työt ja ennenkaikkea lasten koulut löytyivät Päijät-Hämeen ja Pirkanmaan rajalta.
Onneksi olemme asuneet vuokralla Hgissä ja säästäneet rahaa asuntoon paremmalla alueella kuin nykyinen. Niillä rahoilla saatiin nyt velaton 6h keittiö sauna 2x autotalli puolen ha:n tontilla!
Ja 1000 kertaa kivempi ympäristö kuin pilattu Hesa!
Kommentit (567)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä on tilastollinen fakta. Aluksi maalta muuttaneesta on kiva opiskella ja elää pääkaupungissa, mutta kun lapsia tulee, muuttavat usein takaisin jonnekin maalle."
Mikä siinä on että kun lapsia tulee niin ei se pääkaupunki enää olekaan kiva?
Halutaan lähemmäksi vanhempia, joista on kenties hoitoapua ja saadaan halvemmalla enemmän neliöitä, joille on tarvetta, kun perhekoko kasvaa.
Minä muutin osittain samoista syistä aikanaan suuremmasta kaupungista takaisin Helsinkiin.
Heheh, muitakin näköjään. Minulla on juuri Helsinkiin muutto edessä suuremmasta kaupungista. Vanhempani asuvat Helsingissä, haluan muuttaa heitä lähemmäksi.
Arabit lisääntyvät serkkujensa kanssa ja sen huomaa, kun ei äly riitä muuhun,kun munan heilutteluun ja naisten ahdisteluun.
Jaa, mulla tuli mitta täyteen jo vuonna 2004
Vierailija kirjoitti:
Täällä on hyvä julkinen liikenne, kulttuuria, tapahtumia, koulut ja yliopisto, Aalto lähellä, meri, Oodi, löytyy luontoa, en muuta mihinkään, maaseudulla käyn välillä.
kulttuuria todellakin löytyy sellaista arabi vieläpä.
Vierailija kirjoitti:
Arabit lisääntyvät serkkujensa kanssa ja sen huomaa, kun ei äly riitä muuhun,kun munan heilutteluun ja naisten ahdisteluun.
Sinulla meni nyt arabit ja Pohjois-Pohjanmaan persut sekaisin. Kaikkein sisäsiittoisin alue Suomessa eikä arabeja juuri yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Ei povaa hyvää lasten tulevaisuudelle muuttaa jonnekin pusikkoon.
Tai asua jossain Tsadin pusikossa. Tervehdys Chongqingista, landepaukku!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla meni nyt arabit ja Pohjois-Pohjanmaan persut sekaisin. Kaikkein sisäsiittoisin alue Suomessa eikä arabeja juuri yhtään.
pyykäsit persu sanan vaihteeks hyvä poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulta loppui argumentit taas kesken. Voi reppanaa 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei povaa hyvää lasten tulevaisuudelle muuttaa jonnekin pusikkoon.
Tai asua jossain Tsadin pusikossa. Tervehdys Chongqingista, landepaukku!
Et kuitenkaan Tokiosta tai New Yorkista, ne ovat suurempia urbaaneja keskuksia. Mutta hyvin onneksi olkoon surkeasta googlettamistaidoistasi, ajatuksenasi ilmeisesti oli etsiä maailman suurinta kaupunkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pääkaupunkiseutu imee suurimmat asumistuet, absoluuttisesti ja suhteellisesti. "
Miten se liittyy kuntatalouteen ja siihen että isojen kaupunkien talous on paremmassa kunnossa kuin pikkupaikkakuntien? Eivät ne kaupungit niitä asumistukia saa.
Pääkaupunkiseutu lähettää sit teille syrjäseutulisää tai aluetukea tai millä sitten teidän kunnan talous pyöriikään. Tuskin omalla painollaan.
Okei :) Meillä nyt on sattumoisin tässä kunnassa työttömyys% 7,8 ja keski-ikä 39 vuotta. Syntyvyys on suurempi kuin kuolleisuus ja kunta on muuttovoittoinen, kasvu on luokkaa 4% vuosittain. Kunnan talous on kolmessa vuodessa 17,3 miljoonaa euroa ylijäämäinen. Kotikuntani saa valtionosuuksia kuukaudessa vajaa miljoona euroa, eli asukasta kohden 47 euroa / asukas. Kunnassa sijaitsee yksi valtion rahoittama organisaatio, joka työllistää muutaman kymmenen henkilöä. Suurimmista viidestä työnantajasta 2 maksaa yhteisöveroa Helsinkiin ja 2 on kunnallisia organisaatioita.
Helsingin vastaavat luvut:
11,7%
41,1 vuotta
+0,5%
-300 miljoonaa
+14'000.000
24 euroa
Ja viimeisen tiedämmekin: 90% valtion työpaikoista, sekä kaikkien maan suurimpien yhtiöiden yhteisöverot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minähän se reppana olen sinä työtön persun jankuttaja taas hyvin toimeentuleva ja älykäs eiks niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pääkaupunkiseutu imee suurimmat asumistuet, absoluuttisesti ja suhteellisesti. "
Miten se liittyy kuntatalouteen ja siihen että isojen kaupunkien talous on paremmassa kunnossa kuin pikkupaikkakuntien? Eivät ne kaupungit niitä asumistukia saa.
Pääkaupunkiseutu lähettää sit teille syrjäseutulisää tai aluetukea tai millä sitten teidän kunnan talous pyöriikään. Tuskin omalla painollaan.
Okei :) Meillä nyt on sattumoisin tässä kunnassa työttömyys% 7,8 ja keski-ikä 39 vuotta. Syntyvyys on suurempi kuin kuolleisuus ja kunta on muuttovoittoinen, kasvu on luokkaa 4% vuosittain. Kunnan talous on kolmessa vuodessa 17,3 miljoonaa euroa ylijäämäinen. Kotikuntani saa valtionosuuksia kuukaudessa vajaa miljoona euroa, eli asukasta kohden 47 euroa / asukas. Kunnassa sijaitsee yksi valtion rahoittama organisaati
Laita nyt ihmeessä mikä kunta on kyseessä ja linkki noihin tilastoihin? Vai keksitkö ihan itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minähän se reppana olen sinä työtön persun jankuttaja taas hyvin toimeentuleva ja älykäs eiks niin?
Niinhän sinä olet. Et reppana osaa edes suomenkieltä. Harmi että olet työtön jankuttaja. Mitta älä huolehdi, meillä Suomessa pidetään teistä heikommistakin huolta. Voimia palstalla öyhöttämiseen.
Vierailija kirjoitti:
No joku rehupunttihan sä olet selvästi muutenkin kun käytät sanaa "Hesa". Olet luultavasti käynyt Helsingissä viimeksi ysärillä luokkaretkellä.
Mä oon syntyperäinen helsinkiläinen ja oon aina käyttänyt sanaa Hesa. Stadi kuulostaa korvaani teennäiseltä. Se mielestäni muutenkin tarkoittaa enemmänkin keskustaa ja kantakaupunkia. Sieltä en ole kotoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sinä olet. Et reppana osaa edes suomenkieltä. Harmi että olet työtön jankuttaja. Mitta älä huolehdi, me
Tuleeko noin hulluks sielä pikku kerrostalo luukussa.onko kelan hilut täysin jo loppu.kirjointan miten mua huvittaa voit painuu helvettiin itkemästä jossei kelpaa.mut hyvinhän sä kusipää oot ymmärtänyt kun itket kokoajan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Helsinki on ihana kaupunki! Asun Lauttasaaressa. On vihreää, kaunista, palvelut vieressä, rauhallista ja mukavia ihmisiä.
Muutin tänne Tampereelta muutama vuosi sitten ja ei ole ikävä takaisin!
Jos olet jostain tampereelta niin aivan varmsti tunnet kuuluvasi joukkoon lol.
Mukavia ihmisiä. Tirsk, kunnon trollailut vielä päälle.
Kyllähän Lauttasaaressa onkin mukavia ihmisiä... Sellaista huoletonta ylemmän keskiluokan elämää jossa ei tarvitse pikkuasioista murehtia... On energiaa hymyillä ja tervehtiä muita ihmisiä. Ymmärrän oikein hyvin miksi aiemmalla on kuva mukavista ihmisistä, asuuhan hän Lauttasaaressa. Aika erilaista olisi jossain Mellunkylässä.
Itse en valitsisi Lauttasaarta, jos pitäisi valita asuinpaikka Lauttasaaren ja Mellunkylän välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sinä olet. Et reppana osaa edes suomenkieltä. Harmi että olet työtön jankuttaja. Mitta älä huolehdi, me
sä se väännät vaikka valkoisen mustaks.ootko vähän vammainen vissiin?
Vierailija kirjoitti:
Peskat varmasti viihtyvät jossain Mäntsälässä. Muuta hommaa ei ole kuin rällätä mopolla ja heitellä kananmunia oviin. Ja pudotella fillareita raiteille.
Mitenhän minä kuvittelen, että helsingissä olisi vähemmän hommaa lapsille kuin melkein missä tahansa minkään kokoisessa kaupungissa?
"Tuleeko noin hulluks sielä pikku kerrostalo luukussa.onko kelan hilut täysin jo loppu.kirjointan miten mua huvittaa voit painuu helvettiin itkemästä jossei kelpaa.mut hyvinhän sä kusipää oot ymmärtänyt kun itket kokoajan"
Anteeksi taisin kirjoittaa liian monimutkaisesti sinun tasollesi. Tässä sinun kielellä: öyh öyh lyh, jankuti,jankuti jankuti, öyh öyh öyh.
Voimia arjen haasteisiin reppanalle. Älä epäröi pyytää apua jos tuntuu ettet pärjää🥹
Ei ole meilläkään päin kuultu tuollaisia neuvoja, ihan rauhassa saavat kaiken ikäiset nuoret kulkea. Kaduilla ihan pieniäkin reppuselkäisiä, mukava katsoa kun reippaina kulkevat. 😊
Tikkurila ei ole Helsinkiä.