*^*ELOISAT ja Ystävänpäivä*^*
" Minun ystäväni on kuin villasukka,
joka talvella lämmittää
ja minun ystäväni on kuin niitynkukka,
joka saa minut hymyilemään.
Ota kädestä kiinni,
tule kanssani rantaan, vien sinut katsomaan
miten aurinko laskee puiden taakse ja saa taivaan punertamaan."
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE IHANILLE ELOISILLE!
Kommentit (33)
Erialle isot jaksamishalit!
Aluksi hieman valivalia...Pikkumiehellä nousi eilen kuume jo 39.3 asteeseen, yö meni v...tuiks. Ja kutsu käy...palaan pian yksikätisenä taasen.
Mä ittuin ojatta koilankakan vielettä. Tä tulit ja kytyit: " Mikt tä tielä oot?" " Mä mökötän." " Jaa, no mun pitää titten tulla tinne kant." Tä tulit ja ittuit koilankakan pääkke ja mua naulatti ihan hilveätti! Kiitot teille kun olette niin hyviä nettikaveleita!!!
Muumu ja poijjaat
Aivan ihana pakkaspäivä ulkona, mutta taitaa mennä vielä ainakin tämä päivä sisätiloissa näiden kanhden nuhanenän kanssa. Yöt ovat olleet yhtä heräilyä viime aikoina, en tiedä johtuuko tukkoisista nenistä vai mistä. Viime yönä herättiin neljä kertaa ja katkonaiset unet kyllä tuntuvat...
Eria, jos sulla yhtään on epäröivä olo, niin sinuna veisin Jaakon näytille lääkärille. Musta tuntuu, että aina kun me käytetään lapsia lääkärillä niin suurimmaksi osaksi niillä ei ole mitään flunssaa pahempaa, mutta toisaalta ei vara venettä kaada ja parempi tarkistuttaa kuin miettiä myöhemmin miksi en mennyt lääkärille.
Ja vähän GALLUPPIA tälle päivälle eli LAPSILUVUSTA: miten helposti olette päässeet ukkojenne kanssa yksimielisyyteen lapsiluvusta ja siitä millä ikäerolla lapsia haluaisitte? Mua itseäni alkaa ahdistaa, kun mua vaivaa ihan hirveä vauvakuume ja haluaisin ihan ehdottomasti vielä kolmannen lapsen, mielellään aika pienellä ikäerolla pikku-ukkoon. Mies taas ei oikein ota lämmetäkseen ajatukselle kolmannesta lapsesta ja jos ottaakin, niin ei haluaisi uutta vauvaa vielä vähään aikaan. Olen ihan varma, että tästä asiasta tulee meillä vielä sellainenkin vääntö, joten olisi kiva kuulla miten te muut olette päässeet yksimielisyyteen näissä asioissa vai oletteko.
Pantoufle
mulla ei muuta tällä erää :)
(kaikki siis ok,iidalle tulossa toinen hampuli,nyt lopettaa hän näin lyhyekkään viestin jälkeen)
Eria, vie ihmeessä Jaakko lääkäriin, minä se ainakin uskon että saat mielenrauhan ja tulee tarkistettua kaiken varalta. Ja toivotaan että siinä käy niinkuin mulle yleensä, että mennään lääkäriin niin jo matkalla lapsi näyttää tervehtyneeltä=)
Lilli ja poju
Ystävän kanssa on helppo kulkea, jos ei itse jaksa pitää koko ajan kiinni, ystävä puristaa niin että käsi on sininen ja ikenet näkyy=)
-Saara 7v.-
ja tässä palstatilaa vievä mutta aina niin hymyn huulille saava uusin lasten suusta...
>Jos avaa silmät ja on ihan mustaa, niin on tajuton.- Hilda 7 v.
>
>Isä sanoo, että äiti on ihan tajuton vaatekaupassa.- Marion 6 v.
>
>Mustikat on hyviä, koska niiden sisällä on hilloa.- Pertti 5 v.
>
>Jos on neljä jalkaa, niin se yleensä ei ole ihminen Tone 5 v.
>
>Vaatteiden alla useimmilla ihmisillä on ruumis. Sitä eivain
>ainaajattele.-Tone 5 v.
>
>Rakkautta on silloin kun näkee jonkun mutta se tuntuukin
>mahassa.-Sofia 5 v.
>
>Rakastuneet ihmiset pitelevät toisiaan kädestä, etteivät sormukset
>putoaisi, koska ne ovat kalliita.- Tiina 7 v.
>
>Arseniikki on vahva mauste, joka voi helposti pilata koko
>päivällisen.-Jenna 10 v.
>
>Joillakin vanhoilla tädeillä on partaa, mutta niille
>ei
>kannata sanoa sitä, koska ne vain reagoivat siitä.- Johan 5 v.
>
>Vanhat ihmiset voivat olla hyviä lattioiden pesemisessä.-
>Lars-Göran 5v.
>
>Eniten vaarissa pidän siitä, että hän on oma itsensä eikä
>yritä olla joku normaali ihminen.- Per-Ola 6 v.
>
>Minä en ikinä unohda isoäitiä. Nyt hän on ollut kuolleena viisi
>vuotta, mutta ajattelen häntä aina kun näen
>kanarialinnun.- Mina 10 v.
>
>Vaari tekee mieluiten sitä, mitä muut kieltävät häntä tekemästä.
>-Jesse 6v
>
>Mulla on viisi mummoa... vaari on vähän kertonut.- Pia 4v.
>
>Minun isoäitini tuli oudoksi vaihdevuosien aikana. Mutta hän parani
>viikkoa ennen kuolemaansa.- Siri 9 v.
>
>Neekereillä on musta iho, mutta ei ole sopivaa sanoa sitä
>ääneen.-Görel 6v.
>
>Jotkut lehmät ovat mustia.
>Ne ovat maahanmuuttajia.- Karin 5 V.
>
>Luille on tärkeää, että ne saavat tarpeeksi kalkkia ja
>valiumia, niin että hampaat kasvavat suuriksi ja teräviksi. - Marius
>6 v.
>
>Ulkonäkö on tärkeä ruumiinosa.- Elisaweta 6 v.
>
>Jeesus asui kaukaisessa maassa. Mummi on ollut siellä valittamassa
>muurista. Se oli hirveän vanha ja romahtamaisillaan.- Jon 6 v.
>
>Raamatussa sanotaan, että useimpia täytyy rakastaa niin kuin
>itseään.- Ingrid 8 v.
>
>Pääsiäisenä syödään munia, koska Jeesus piti niin paljon
>kanoista.- Frida 7 v.
>
>Voileivän voi saada tarttumaan seinään, mutta se pitää heittää
>todella kovaa.- Patrick 10 v.
>
>Jos on kävelyllä ja aivot putoavat, silloin ei löydä enää kotiin,
>koska ei pysty enää ajattelemaan kunnolla.- Karoliina 6v.
>
>Ruumis
>päättyy kenkiin.- Anders 5v.
>
>Kissaa ei saa puhaltaa korvaan. Jos sitä puhaltaa nelä tai viisi
>kertaa, se puraisee huuleen eikä päästä irti ainakaan
>minuuttiin.-Liisa 9v.
>
>Vesi viheltää sadassa asteessa.- Matti 9 v.
>
>Ihmisellä on monenlaista nahkaa. Esinahka on edessä ja takanahka on
>takana.- Therese 6 v.
>
>On ikävää, kun joku kuolee. Varsinkin jos se on sellainen, joka
>tavallisesti antaa rahaa.- Björn 6 v.
>
>Ei ole oikein hyvä, jos raskaana olevilla naisilla on munalikööriä
>pissassa.- Tove 9 v.
>
>Jotkut jutut on niin viisaita, ettei ne naurata.- Katarina 5 v,
Eria: Jaksuja kipeän Jaakon hoitoon ja jos tuntuu pahalta niin soita vaikka edes terkkarille neuvottelupuhelu ;) ja kyllähän sinne lääkäriinkin voi mennä. Yleensähän sitä vaan 3 päivää katsellaan niitä nuhakuumeita ja sitten jos ei parane niin menoksi lekurille. Niin ja kovasti jaksuja kun olet niin ikäviä uutisia kuullut.
Miten mulla tulikin taas sellainen fiilis, että pitäisi mennä töihin ja pian kun esimies soitteli aamulla? Siis ei sen takia että haluaisin tytön hoitoon laittaa vaan sen takia että pomo kuulosti ihan siltä että näinkö pitkään aiot olla ja ollaan nyt sitten yhteyksissä tässä koko ajan. No joskus kyllä kieltämättä on pikkasen ikävä sellaista keskittymistä yhteen asiaan ja ajattelutyöhön kun tämä kotonaolo on sellaista aika erilaista mutta ei ei ei mihinkään hoitoon meidän neiti mene vielä pitkään aikaan. Vaihteluakin olen elämään niin pitkään kaivannut.
Meillä ei riitoja lapsiluvusta mutta tiedän että mies toivoisi toistakin lasta joskus. Minä taas en ole niin innostunut siitä raskausajasta eli vielä se on kokemuksena liian lähellä ;)
Oikein aurinkoista ystävänpäivää kaikille eloisille! Me lähdetään tästä poitsun kanssa ystäviä tapaamaan!
Ja viime yö meni muuten yhellä syötöllä tutin ansiosta, jee!! Miten Tuuli, ottiko teiän tytsy tuttia?
Mentävä on..
Katita ja poitsu
pitkästä aikaa taas...ollut vieraita ja huonoja päiviä ja sitten on vain kirjoittelu taas jäänyt. Pantouflen g:hen liittyen on tullut pohdittua tuota lapsilukuasiaa ja jäädääkö kotiin vai mennäkö töihin.
Ensi viikolla 7kk täyttävä kirppu lähti liikkeelle reilu viikko sitten ja vauhti sen kun kiihtyy. Myös eka hammas on puhjennut ja tyttö maiskuttelee kuin pyörittelisi tekareita suussaan ;)
lapsiluku g: haluisin kans kolmannen ja mieskin siihen ihan positiivisesti suhtautuu. Oltiin vain sitä mieltä että ikäeroa voisi olla vähän enemmän kuin 1,9 v ehkä 2,5-3 vuotta. Tosin eivät nuo aiemmatkaan ihan napista painamalla tulleet että turha tässä on kovin tarkkoja suunnitelmia tehdä. Itse olisin päätymässä siihen että antaa tulla kun on tullakseen...tai jos vähän luomuehkäisyä käyttää aluksi ;)
Haluisin kuulla mietintöjä elämästänne teiltä joilla on lapsia 3 tai enemmän!
petraelena ja kirppu 2307
Ystävänpäivähän on oikeasti joka päivä, mutta hyvä muistaa se edes kerran vuodessa kunnolla.
Meillä on mennyt niin mukavasti viime aikoina, että olen melkein vieroittunut palstalta, kun ei ole ollut mitään omaa napaa valitettavaksi. :) Poju on nukkunut pari viikkoa pikku enkelin lailla yöt läpi, ja päivisin taas on niin touhuissaan, että ei meinaa äippä enää koneelle keretä, kun vähän väliä on pää kopsahtamassa tuolinjalkaan tms.
VAUVAKUUME: Ei ole tänne vielä uudestaan tullut. Selvitetään tämä eka paketti ensiksi jaloilleen.
LAPSILUKU-G: Lapsilukukeskustelu on vielä aloittamatta, mutta ehkä toinenkin vielä tulee, kun mies kannatti ajatustani säilyttää pieneksi jääneitä vauvanvaatteita. Aiemmin on ollut siis ehdottomasti korkeintaan yhden lapsen kannalla.
KUUKAUSILIITE-juttu: Minä esikoisen äitinä kuvittelin, että omaa aikaa ei enää olisi sekuntiakaan vauvan syntymän jälkeen, että koskaan ei pääsisi mihinkään jne. Ja nyt mulla on samat kaksi harrastusta viikossa kuin ennenkin vauvan syntymää! Olen ihan ihmeissäni, kun mistään en olekaan jäänyt paitsi - sosiaalista elämääkin on nyt mammakaverien kanssa enemmän kuin töissä ollessa ehti tuttuja tapaamaan. Onkohan mulla ollut jotenkin tyhjä elämä aiemmin? :)
Sitten kyssäriä 6 KK TÄYSIMETTÄNEILLE: Missä tahdissa olette aloittaneet kiinteiden antamisen ja millä vauhdilla siirtyneet seuraavaan ruoka-aineeseen? Jostain luin, että pitäisi käydä ensin juurekset, vihannekset, marjat, lihat ja puurot kertaalleen läpi ja sitten vasta ottaa useampi ruoka-aine samasta ryhmästä käyttöön, jos aloittaa vasta 6 kk iässä. Jos kuitenkin yhtä ainetta pitäisi kokeilla se viikko, päästään kuukaudessa tuskin edes ekaa " kierrosta" läpi. Haittaako se? Pitäisikö ruokailukertojakin sitten ruveta heti nostamaan yhdestä useampaan, kun ekat kokeilut on tehty? Viikonloppuna olisi meillä tarkoitus aloitella perunan maistelu. Haikealta tuntuu äipästä, vaikka imetystä tietenkin vielä jatketaan muun ruoan rinnalla (rinnallapa hyvinkin).
Se niistä päiväunista!
Picapica ja juuri herännyt poju 1808
edellisen pinonkin ja täytyy vielä erityistsempit sinne Erialle äidinkin uutisten vuoksi ja Opelle ja muille valvojille jaksuja.
Noita galluppeja oli aiemmin kymmenen ja en muista niistä mitään=)
Istuimeen siirryttiin ja todella hyväksi huomattiin tuo ostettu maxicosin uusi testivoittaja.
Lapsiluku ei ole täynnä jos me saamme päättää, mutta ehkäpä ei saada, emme saa lapsia ilman koeputkihedelmöitystä ja siinä tuo onnistumisprosentti on vähän pienehkö. Toivotaan kuitenkin, mutta kovin onnellisia ollaan tästä ihanasta pojusta!
kaikille eloisille!
yksikätisenä äkkiä kommentoin...
katita; ei huolinut tytsy tuttia ei. kävi kuitenkin nukkumaan jälleen eilen illalla huutoprotestin jälkeen selän silittelyllä. kyllähän tuokin on jo puoli voittoa.
eria; kurjaa että teillä sairastellaan. vie ihmeessä Jaakko lääkäriin vaan niin saat mielenrauhan.
muillekin pikkuisille sairastastaville paljon paranemistoivotuksia!
LAPSILUVUSTA oli puhetta ja -anteeksi taas tyhjäpääni kun en nikkiä muista- oli kolmannesta lapsesta vääntöä. itse koen niin että meillä kyllä tämä kolmas lapsi pienellä ikäerolla kakkoseen on venyttänyt parisuhdetta taas aika tavalla. ja meillä molemmat olivat ehdottomasti kolmannen lapsen puolesta.
nyt voi sanoa että helpottaa mutta syksy oli tiukkaa kun kaikki aikuisista lapsiin hakivat sitä uutta paikkaansa perheessä vaikka kolmannen kerran vanhemmiksi tultiinkin. elämänpiiri rajoittui kotiin aika lailla alkukuukausiksi kun ei noin vaan viitsitty lähteä 2v uhmaikäisen ja pienen vauvan kanssa riekkumaan ostoskeskuksiin tai paljon muuallekaan. 8-vuotias ei tietenkään tässä enää paljoa tuntunut mutta nämä kaksi pientä kyllä.
mutta tässä vaan mun kokemuksiani ja jokainen perhe elää omalla tavallansa. ihania elämän rikastuttajiahan nämä lapset ovat mutta kannattaa harkita monelta kantilta etenkin jos mies haraa vastaan ennenkuin puuhaan ryhtyy =)
no joo, piti kirjoittaa lyhyesti...
tuuli ja Elisa 2308
nyt vapautui kaksi kättä... painoinkohan enteriä liika aikasin kun tuo juttuni oli vähän tuollaista yksikätistä kiireistä selitystä =) toivottavasti ei kukaan saa käsitystä että lapset ovat äidin jatke ja sillä lailla elämän rikastuttajia tai että niitä nyt vaan putkahtelee. kyllä lapsi on arvokas itsessänsä ja suuri lahja ja niitä nimenomaan saadaan =) oli sitten yksi lapsi tai viisi ja millä tahansa ikäerolla!
ja nyt palstatilaa muille!
tuuli
Erialle virtuaali halaus. Kuten sanoitkin niin eihän mitään ole menetetty mutta taitaa tuo syöpä sanana olla jo sellainen, että se pysäyttää ja laittaa miettimään asioita. Jaakolle pikaista paranemista. Kuten muutkin ovat sanoneet niin käytä poikaa lääkärissä jos sinua hänen vointinsa mietityttää, saat ainakin itse mielenrauhan.
Lilli, hauskoja juttuja nuo lasten suusta. Varsinkin tuo arsenikki sai minut hymyilemään kun en ole mikään mestari keittiössä.
Pantoufle, meillä myös ollaan puhuttu lapsiluvusta. Tai lähinnä minä olen puhunut ja mies on muka kuunnellut. Saas nähdä kuin käy. Mitään kiirettä päättää ei ole kun sairaalassa sanoivat, että sektion jälkeen minun olisi hyvä pitää ainakin vuosi tai jopa kaksi väliä seuraavaan sektioon. Muistutan aina välillä miestä että jo seurustelun alkuaikoina kun puhuttiin perheestä niin olin hänelle kertonut haaveilevani kolmesta lapsesta.
Meille ei kuulu oikein mitään uutta. Viime yönä ensimmäisen kerran tuli liikkumisharjoitukset oikein kunnolla Annin uniin. Tyttö kääntyi ja vääntyi koko rahan edestä. Onneksi nukkuikin hieman. No nyt esikoista hoitamaan, raukka on edelleen kuumeessa.
pubu ja Anni 2908
Jospa minäkin jotain kirjoittelisin. Taas on mennyt viikko siitä, kun palstalla vierailin ja kohta tuleekin parin viikon tauko. Meillä alkaa perjantaina kahden viikon loma ja ainakin osa siitä hillutaan mökillä nettipimennossa.
LAPSILUVUSTA. Meillä on molemmilla ollut sellainen ajatus, että kaksi lasta on riittävä. Mies on meillä ollut se, joka on eniten aina lasta halunnut ja on hän kärsinyt vauvakuumeetkin minun puolestani. Mutta nyt, kun tämä meidän pikkutypy on NIIN hurmaava vauva, on tullut mieleeni, että mitäs jos sitä joskus kolmannenkin hankkisi... Mies on aivan ihmeissään, mikä meikäläiseen on mennyt. Ei meille kolmatta kyllä ihan heti tule, mutta mistä sitä tietää, jos jonkun vuoden kuluttua pienen iltatähden pyöräytämme ;).
NEUVOLATERVEISIÄ. Kävin Neelan kanssa 6 kk neuvolassa maanantaina ja saatiin sitten lähete fysioterapeutille tytön liikkumattomuuden vuoksi. Neitihän ei siis vielä käänny selältä masulleen (on tehnyt pari kertaa sen itse) ja terkkarin mielestä jotain on pielessä. Minä nyt en ota tuosta vielä mitään stressiä, kun tyttö kuitenkin osaa kääntyä, häntä ei vain huvita tehdä sitä. Tietenkin on ihan kiva saada jotain jumppaohjeita, joilla tuota tyttöä voisi aktivoida. Onkos joukossamme vielä muita jotka eivät käänny??
Muuten tyttö kasvaa ja kehittyy oikein hyvin. Painoa on nyt 8200 g ja pituutta 68 cm. Pieni ja pyöreä edelleen :).
PUKLAAMISESTA. Kuinkas paljon teidän vauvat puklaavat ja milloin tuon puklaamisen pitäisi loppua?? Neela puklaa vieläkin aivan hirveästi, vaikka kiinteä ruoka on pääasiallista ravintoa. On käynyt mielessä, että onkohan tuo nyt enää edes normaalin rajoissa. Mistä tuollainen rusas puklaaminen yleensäkin voisi johtua?? Osaako joku kertoa.
Nyt leikkaa pää taas tyhjää, joten siirryn takavasemmalle. Jos vaikka kahvi saisi meikäläiseen liiketta.
Iloista ystävänpäivää kaikille
Pepper + Neela 6,5 kk
Pepper: miellä puklataan tai oikeammin oksennetaan jokapäivä ja monta kertaa, nytkin maidon jälkeen poika tuolla oiken rykii, kun taitaa öklöt tulla suusta :(
Soittelin neuvolaan ja tätsy oli sitä mieltä, että olisi vaan sitkeä vatsatauti tämä...Mutta jos ei asetu, niin toki lääkäriin sitten. Meillä nyt vaan tuo arvaamo on täynnä ostopalvelulekureita ja juuri eilen heistä juttua tuli jostakin kanavalta, että ovat neljännen vuosikurssin opiskelijoita suuremmaksi osin ja vasta myöhemmin opinnoissa keskitytään pediatriaan, naistenvaivoihin sun muihin todellista osaamista vaativiin tehtäviin! Että sinne meno on melko sama, kun sokea taluttas rampaa.
Kyllä tämä tästä :)
Eria kera kurnuttavan Jaakon
täällä kanssa puklaillaan ja oonkin miettiny onko normaalia.. oon yrittäny pitää pystymmässä jonkun aikaa syönnistä,jos laittaa lattialle niin öklyt tulee takuu varmasti x monta :D
niitä pukluja saattaa tulla tunnin parinki päästä syönnistä,ehkä nää vielä syö itteensä liian ähkyks?! meillä menee purkin lisäks 70-100ml maitoa
Mä olen miettinyt sitäkin, että syököhän tyttö liian paljon kerrallaan, meillä kun ruokailuväli on usein jopa 4 h. Pitäisi ehkä syöttää useammin ja pienempiä määriä. Meillä tosiaan puklataan ihan koko ajan ja montakin tuntia ruokailun jälkeen. Tänäänkin muskarissa tyttö puklasi koko puolituntisen ajan niin, että varmaan koko aamiainen tuli lattialle ja ruokailusta oli kulunut kuitenkin jo pari tuntia.
meillä noin 3h väliä ja silti puklaa.. kait se tasottuu joskus,pääasia että kasvaa niin nou hätä...
On elämä meri ja suuret on aavat,
toisistaan ystävät tukea saavat.
Kiitos olemassaolostanne ihanat eloisat!
LapsilukuG: Jos minulta vain kysyttäisiin niin tulla saisi vaikka kymmenen, jos olisi tullakseen, mutta kun miehenkin mielipidettä täytyy kysyä, niin hänen mielestään nyt on hyvä.
Tosin minä yhä edelleen haaveilen kuudennestakin...
pukluG: meillä ei juuri pulautella, vain harvoin tulee ylimääräiset maidot ulos.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja voimia ja jaksuja tähän päivään!
myry kera kultahippusten
no mies vonkas tuota kakkosta ja mä ajankaa lämpenin :) mä jo raskaana puhuin kun tulee kolmas ;) ajasta ei oo mitään väliä musta tää 6.v on ihan hyvä ikäero.mutta vähän puhuttiin et jos tulee se kolmonen niin 4.v ikäero ois jees. mulla itellä pikkuveli ja pikkusisko ollaan -80,-85 ja -90
myötätunnosta! Mitään ei olla vielä menetetty :)
Opemamma:ihana runo :)
Tää ämmä on veistetty sellaisesta visakoivusta, ettei minun jaksamista ihan hevillä saati rokilla hetkauteta :) On meinaan tullu kiehuttua kaikenlaisissa liemissä, ettei oikeastaan ole muuta kuin yksi asia mitä tämä nainen ei kestäisi. Varmasti joka äidille se olisi sietämättömän tuskallista...
Mutta saishan tämä jo hetkeksi helpottaa!
Siitäpä sitten aasinsiltana: Tuo Jaakkolainen on ollut nyt useamman päivän kärttynen kuin persiiseen ammuttu karhu, oksenteleekin minusta enemmän, kuin ennen ja on hyvin väsynyttä poikaa. Hieman pukkaa jo panikkia tuonne takaraivoon, muistellen noita huhtin kirjoituksia...Mulla onkin nyt tässä vähän skitso olo, että pitäsiköhän lähteä lääkäriin vaiko eikö? Tätä tälläistä on nyt jatkunut siitä oliko se perjantai, kun pojalla oli masu kuralla ja kuumetta sen 38.9. Voi perse mie sanon kyllä nyt tähän kohtaan!
Miten miulla ei sitten minään päivänä ole mitään kivaa sanottavaa? Johan mie olen kohta kon tyhjä tynnyri, mikä kokoajan jottaa kumisee.
Mukavaa Ystävänpäivää kuitenkin tämän runosen kera:
Jos sinulla on vakavia huolia,
niin kulje ahtaissa kengissä.
Silloin unohdat kaiken muun.
Salon Gahlin
Eria & Sons