Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3

Vierailija
01.10.2024 |

Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)

Kommentit (11738)

Vierailija
1401/11738 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loimu on tosi hellä ja kärsivällinen emo. Mutta ei ihme, että voimat vähissä kun tuollainen määrä pentuja. On hyvä, että omistaja eläinlääkärinä osaa seurata pentueen vointia tarkasti. En ymmärrä yhtään näitä vertauksia luontoon. Loimu on lemmikkikoira ja pennut suunniteltuja ja toivottuja. Totta kai niille tarjotaan lisäruokaa, punnitaan jne. Lemmikit eivät ole luonnonvaraisia eläimiä muutenkaan, niitä käytetään lääkärissä ja niiden hyvinvoinnista huolehditaan ihan siinä missä ihmisperheenjäsentekin. 

tässä on kyllä menty liian pitkälle tällä kertaa. Miksi ei voinut antaa synnyttää luonnollisesti ja olla puuttumatta siihen ollenkaan. Sehän repi ne sieltä alapäästä ulos. 3 pennun kohdalla, kun tämä pitkätukka ei ollut siinä, niin siinä oli toinen nainen, joka ei puuttunut ollenkaan synnytyksen kulkuun eikä 15-20 minuuttiin sen jälkeenkään. Miks

Synnytystapahtumassa Loimu näytti selvästi helpottuneelta kun pingotus helpotti nopeammin. Ei se ollut repimistä, kyllä ihmislapsetkin vedetään samalla tavalla. Sentään kymmenen kertaa.  Miksi tuottaa eläimelle turhaa kipua jos voi auttaa. 

Vierailija
1402/11738 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin katsoa illan ratoksi pentuja ja ruudussa onkin kasvattajan perse. Kiva, no jospa huomenna näkisi koiriakin. 

Mulla ainakin näkyy ruudulla neljän tunnin bufferi. Siinä on aika paljon varaa kelailla taaksepäin, joten kyllä niitä pentujakin pääsee näkemään. Samaa touhuahan se on aamusta iltaan, joten haitanneeko jos jossain kohtaa näkyy pelkkä omistaja? Siitä kohdasta voi hypätä ohi, sitten kun se tulee kohdalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/11738 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hienoa kun ihmiset, jotka ei tiedä mitään mistään kommentoi internetissä typeryyksiä. Synnytä itse 10 lasta, veikkaisin että olisi ihan miellyttävää jos joku vähän auttaisi ettei tarvitse kaikkea tehdä itse. 

Vierailija
1404/11738 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, aamiaispöydässä kun olisi halunnut samalla seurata möngerteleviä naperoita, kamera kuvasikin vaan kasvattajan tissiä ja peppua. 😕

Vierailija
1405/11738 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää peittoa kuvattu aika paljon, missäs ne koirat on.

Vierailija
1406/11738 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sekin oo mahdollista, että jos pennut saa kokoajan lisäravintoa, emokoiran maidontuotanto ehtyy kun poikaset ei juo enää niin paljon nisistä sitä maitoa?

Ainakin ihmisillä maidontuotanto tyrehtyy, jos vauva ei ime maitoa rinnoista, stimuloi sitä maidontuotantoa. 

Vierailija
1407/11738 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, aamiaispöydässä kun olisi halunnut samalla seurata möngerteleviä naperoita, kamera kuvasikin vaan kasvattajan tissiä ja peppua. 😕

Istui just siinä kameran edessä kun antoi pennuille lisäravintoa. 

Vierailija
1408/11738 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko istunut tuossa koko yön? Aika rankkaa alkaa touhu olla.

Vierailija
1409/11738 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Birgitalla oli Facebookissa todella hyviä näkökulmia synnytystapahtumaan. Selkeästi kasvattaja ei luottanut emon kykyihin hoitaa synnytys, vaan teki tarpeettoman intervention, joka oli luonnoton ja antoi aivan väärän kuvan siitä, miten eläimet synnyttävät. Ahdistavaa katseltavaa, kun kasvattaja repi pentuja kohdusta eikä antanut emon edes nuolla niitä puhtaaksi. Eläimet ovat eläimiä, ei ihmisiä (antropomorfistinen ajattelu).

Onneksi tapahtuma videoitiin, ja sitä voi näyttää opetusmateriaalina yliopistojen ell-koulutuksessa "älkää tehkö näin".

Lopeta nyt tuo Birgitta höpinäsi. Jos olet itse Birgitta niin aika noloa. Jos et ole Birgitta niin tuskinpa Birgitta tykkää että postailet hänen facetekstejään ympäri nettiä.

Se ei edes palstan sääntöjen mukaan ole ok.

Vierailija
1410/11738 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän piikkejä kasvattaja pisteli Loimuun aamuyöstä 5-6 välillä? 

Vierailija
1411/11738 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sekin oo mahdollista, että jos pennut saa kokoajan lisäravintoa, emokoiran maidontuotanto ehtyy kun poikaset ei juo enää niin paljon nisistä sitä maitoa?

Ainakin ihmisillä maidontuotanto tyrehtyy, jos vauva ei ime maitoa rinnoista, stimuloi sitä maidontuotantoa. 

Kyllä ne on aivan hyvin olleet imemässä kun minä olen liveen vilkaissut. Mutta niitä on kymmenen ja maitoa ei ehkä ole ihan riittävästi nyt alkuun vielä tullut. Joten on annettu korviketta nyt tueksi. 

Vierailija
1412/11738 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tuolla on hämärämpi valo niin tuo Loimun turkin väri näyttää vielä kauniimmalta.

Vierailija
1413/11738 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hienoa kun ihmiset, jotka ei tiedä mitään mistään kommentoi internetissä typeryyksiä. Synnytä itse 10 lasta, veikkaisin että olisi ihan miellyttävää jos joku vähän auttaisi ettei tarvitse kaikkea tehdä itse. 

Typerää on verrata ihmisen ja koiran synnytystä toisiinsa. Koiralle on luonnollista synnyttää useampi pentu kerrallaan, ja pennut ovat suhteessa emon kokoon paljon pienempiä kuin ihmisvauva. Toki kymmenen on koirallekin iso määrä ja vaatii emolta enemmän kuin vaikka 5-6 pentua, mikä olisi bordercollielle tavanomaisempi määrä.

Vierailija
1414/11738 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko istunut tuossa koko yön? Aika rankkaa alkaa touhu olla.

En nähnyt ainakaan aamulla kun heräsin eikä ole nytkään. Siellä näyttää Loimu aamuhuoltavan laumaansa.

Vierailija
1415/11738 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on vasta toinen päivä syntymästä. Emollahan on voinut olla vielä jälkikipujakin. Viime vuonnahan Siniemo vietiin päivän parin päästä synnytyksestä lääkäriin koska oli kipuja. Sitten helpotti.

Kyllä äitinä olo on rankkaa 😐

Vierailija
1416/11738 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän on vasta toinen päivä syntymästä. Emollahan on voinut olla vielä jälkikipujakin. Viime vuonnahan Siniemo vietiin päivän parin päästä synnytyksestä lääkäriin koska oli kipuja. Sitten helpotti.

Kyllä äitinä olo on rankkaa 😐

Joo Sini näytti alussa tosi kärsivältä. Muistan kun säälitti. Läähätti ja oli kivuliaan oloinen. Sitten selvästi piristyi kun sai jotain droppia.

Vierailija
1417/11738 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne pennut Ihania! Mutta aiheuttaako ohjelma sen, että ovatpa söpöjä nyt meillekin. Siis ajattelematta sen kummemmin hankitaan pentu. Rotuvalinta?

Sitä pitääkin sitten kouluttaa, ulkoiluttaa, satoi, paistoi tai ei nyt viitsi. Lääkärikäynnit maksavatkin yllättävän paljon. Ja ne syödyt kengät...

Vierailija
1418/11738 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattaja ei saisi estää emoa hoitamasta pentujaan kun ne ovat syömässä. Pentuja on kymmenen ja niiden pissattamisessa ja kakattamisessa kova työ. Kasvattaja työntää nyt jatkuvasti emon kuonoa pois kun se yrittää hoitaa pentuja niiden ollessa syömässä. Tuon ikäinen pentu ei osaa virtsata eikä ulostaa itse ja ummetukseen on pentuja kuollut.

Antakaahan tulla sata alapeukkua ennen kuin viesti poistuu. Täällähän ei saa kuin palvoa eläinlääkäriä, asiallinenkin kritiikki saa vihakommenteja ja poistatetaan.

Vierailija
1419/11738 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on aivan hyvin olleet imemässä kun minä olen liveen vilkaissut. Mutta niitä on kymmenen ja maitoa ei ehkä ole ihan riittävästi nyt alkuun vielä tullut. Joten on annettu korviketta nyt tueksi. 

Montako nisää Loimulla on? 

Vierailija
1420/11738 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän piikkejä kasvattaja pisteli Loimuun aamuyöstä 5-6 välillä? 

Oksitosiinia maidontuotantoon.

Ketju on lukittu.