Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11738)
Taitaa kasvattaja jo paniikissa letkuruokkia pentuja ja sitä ei voi yleisölle näyttää. Liian groteskin näköistä.
Antaa pennuille nyt vähän korviketta samalla kun ne imee. Loimu sai ehkä tauon aikana vähän lisäboostia.
Onhan se tosi iso määrä pentuja eikä ihme jos maito käy vähän vähiin.
Mitenkähän ne meinaa kokeilla sitä varamammaa.
Vierailija kirjoitti:
Antaa pennuille nyt vähän korviketta samalla kun ne imee. Loimu sai ehkä tauon aikana vähän lisäboostia.
Livessä kasvattaja sanoi hetki sitten että Loimua nesteytettiin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien koirat on esimerkiksi hankkineet oman ruokansa? eihän ne selviäis päivääkään yksin :D joten ihan turhaa nillitystä synnytyksestä
Koirat -ainkin tollaiset melko terveet - on sikäli jänniä otuksia että ne selviäisivät luonnossa. Lyhytkarvaiset sekä kissat pärjäisivät kesällä. Tuotantoeläimet ehkä myös, mutta ihminen ei pärjäisi montaakaan päivää.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenellekään käynyt sellaista että emo ei olisikaan valmis emoksi. Eli alkaisi hylkiä pentuja tai kieltäytyisi imettämästä.
Silloin kai olisi joku sairaus tai trauma emolla.
Tapahtuuko tälläistä ?
Sektiolla syntyneestä pentueesta olen kuullut jossa emo operaatiosta herättyään vaan pelkäsi pentuja ja murisi, ei puhettakaan mistään hoivavietin heräilystä. Nämä pennut meni sit itse pienen pentueen saaneelle sijaisemolle ja hyvin meni kaikilla kolmella ottolapsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Livessä kasvattaja sanoi hetki sitten että Loimua nesteytettiin.
Jep. Sitä varten oli kamera pois jonkin aikaa. No hyvä että on mahdollisuus siihen.
Ihan hirvee urakka Loimulla takana huonolla syönnillä. Ja nyt lauma pentuja imemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän energiageelitkään mitään luonnollista ole.
Mikä tämä juttu edes olis, että luonnollinen=hyvä/suotava. Luonto on täynnä myrkyllisiä ja vaarallisia asioita ihan ilman ihmistäkin.
Jep, esimerkiksi uraani on luonnontuote, samoin suippumyrkkyseitikit.
En usko että kukaan tässäkään ketjussa on toivonut täysin luonnonmukaista synnytystä koiralle, vaan sitä, että ollaan lähellä, seurataan tarkasti ja puututaan silloin, kun oikeasti sille on tarvetta. Annetaan kuitenkin edes mahdollisuus emolle tehdä ensin itse, ja sitten vasta auttaa jos oikeaa svun tarvetta ilmenee. Eivät asiat ole tässäkään mustavalkoisesti joko tai.
Eikö bc:n pentukoko ole yleensä 3-5? joten tossa on ns. viisi extraa, että ei ihme jos Loimu on kovilla.
Vierailija kirjoitti:
En usko että kukaan tässäkään ketjussa on toivonut täysin luonnonmukaista synnytystä koiralle, vaan sitä, että ollaan lähellä, seurataan tarkasti ja puututaan silloin, kun oikeasti sille on tarvetta. Annetaan kuitenkin edes ma
Miksi, mitä väliä? kaikki meni ja menee hyvin ja Loimu näyttää olevan todella kiintynyt sekä pentuihin, mutta myös omistajaansa.
Siellä se Loimu taas pötköttää ihan rentona. Kasvattaja istuu vieressä ja antaa kai jotain lisämaitoa pennuille. Kyllä ne ovat tänään imeneetkin aika paljon, mitä olen liveä katsellut. Tai sitten olen vain osunut sopivaan aikaan paikalle katsomaan. Hyvin hoitaa Hovineito emoa ja pentuja, ainakin sen perusteella, mitä itse näen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö bc:n pentukoko ole yleensä 3-5? joten tossa on ns. viisi extraa, että ei ihme jos Loimu on kovilla.
Keskimääräinen pentuekoko bc:lla on 5-6 pentua.
Ihan hyvä, että autetaan emää ja pentuja nyt heti alussa. Jos imetys lähtee sujumaan ja emä pysyy kunnossa pääsevät helpommalla jatkossa, ei ole keinoruokintaurakka edessä, tai varaemän etsiminen. Tsemppiä!
Loimu juo jotain valkoista nestettä. Hyvin näyttää maistuvan.
Aivan ihana tuo blue merle -poika, koko ajan etsii läheisyyttä joko emosta tai kasvattajasta :) Oli se joka synnytyksessäkin nukahti hetkeksi kasvattajan syliin. Kunnon sylivaavi.
Vierailija kirjoitti:
Loimu juo jotain valkoista nestettä. Hyvin näyttää maistuvan.
Korviketta sekin.
aww kaikki pennut (pl kaks) on ihan mytyssä ja päällekäin :D
Jotain huoltohommia varmaan esim kameroille tms.