Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3

Vierailija
01.10.2024 |

Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)

Kommentit (11739)

Vierailija
11101/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkkiläiset menköön itse häkkiin mistä ei pääse pois on se kumma että koira otetaan ja työnnetään häkkiin! Ihminen on julma ! Pois koira tuollaisilta tyypeiltä. Tiedän tapauksen missä kotipihaan laitettiin aitaus ja siellä se koira yksinään eleli il man lenkkeilyä ja isäntäväki istui sisällä satoi tai paistoi.Voi jum.ta ..meinasin ilmoittaa viranomaisille mutta en koska en halunnut riidellä.😩😩😩

Vierailija
11102/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilke bongattu hihnassa ulkona ja kauheen monta isoo koiraa ympärillä. Siel se vaan meni. Siis omistajan instassa.

Yritin katsoa onko niistä joku Peto mut ei ehkä niistä ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11103/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häkkiläiset menköön itse häkkiin mistä ei pääse pois on se kumma että koira otetaan ja työnnetään häkkiin! Ihminen on julma ! Pois koira tuollaisilta tyypeiltä. Tiedän tapauksen missä kotipihaan laitettiin aitaus ja siellä se koira yksinään eleli il man lenkkeilyä ja isäntäväki istui sisällä satoi tai paistoi.Voi jum.ta ..meinasin ilmoittaa viranomaisille mutta en koska en halunnut riidellä.😩😩😩

et ilmoittanut, koska tiedät olevasi väärässä, siksi et ilmoittanut

katselin eilen joitakin instavideoita ja aika helpon näköisesti yksikin pentu hyppäsi itse sieltä teljetystä häkistään ulos, kas kun häkin ovi oli auki. joku koira leikki siellä inoissaan ja koirasta näki että on tosi happy. kummallista miten erilaisia instafeedejä me näemmekään

Vierailija
11104/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilke bongattu hihnassa ulkona ja kauheen monta isoo koiraa ympärillä. Siel se vaan meni. Siis omistajan instassa.

Yritin katsoa onko niistä joku Peto mut ei ehkä niistä ollut.

Siis kun luki että menevät tapaamaan isää.

Vierailija
11105/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin menee puurot ja vellit sekasin pahasti.

Vierailija
11106/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin menee puurot ja vellit sekasin pahasti.

Toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä 🥴

Vierailija
11107/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jotkut pitivät alussa annetuista nimistä, koska ne kuvastivat perimää Loimusta, ne olivat loogisia, samantyylisiä, valoon tai tuleen liittyviä kaikki ja jotkut myös hyvin osuvia, esim. Tähti tähtipyllylle ja Salama salamakuvioiselle pennulle. 

Mutta nykyään ihmiset eivät välitä tällaisesta, ei perinteistä, ei kunnioituksesta omaan perimään, sukuun tai muuhun vastaavaan vanhanaikaiseen,  vaan ihmisiä on jopa systemaattisesta opetettu häpeämään ja piilottamaan kaikki tuollainen, ettei vain joku loukkaantuisi. Individualismi on päivän sana ja kyllähän tuossa on paljon perää, että se kuvastaa myös sitä, että koirakin on sen oman egon jatke monille. Mutta liekö tuo niin vaarallista, jos vain koiralla on hyvät ja mukavat oltavat? Meitä on moneen junaan. 

Mutta kieltämättä vähän hekottaa, kun tyylikkäiden nimien sijaan alkaa tulla khöm vähän  w t -tyyliä: Rokkaa ja tv-sarjoista otettuja nimiä, lapset varmaan rautaisella tyylitajullaan asialla.  Onneksi ei sentään jotain fingelskaa tai bröykken inglishia. Ne ovat kauheimpia aina. Niin ihmisillä kuin koirilla.

Vierailija
11108/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

katselin eilen joitakin instavideoita ja aika helpon näköisesti yksikin pentu hyppäsi itse sieltä teljetystä häkistään ulos, kas kun häkin ovi oli auki. joku koira leikki siellä inoissaan ja koirasta näki että on tosi happy. kummallista miten erilaisia instafeedejä me näemmekään

Taidat olla itse sellainen häkittäjä 😟 Koira on laumaeläin ja tarvitsee seuraa.mutta taidat olla tyyppi jolta empatiakyky puuttuu 🥹

Vierailija
11109/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollit vauhdissa.

Vierailija
11110/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollit vauhdissa.

Joo toisaalta huvittaa.

Vierailija
11111/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuike saakin mennä häkkiinsä vapaasti, ovi oli auki. Kulo sen sijaan nukkui pienemmässä häkissä, jonka ovi oli laitettu kiinni. Siitä tuli vähän nihkeä olo. Mutta onneksi saa olla välillä myös vapaana asunnossa. On ollut yhdessä vauvan kanssa lattialla. Olisi kiva nähdä myös mitä se koirista tykkäävä perheen kissa tuumii uudesta koirakamusta.

Vierailija
11112/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Live loppui kaikki hyvin. Menkää mammat kinkkujenne paistoon.

Vierailija
11113/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipinä nukkuu uudessa kodissa ylisöpönä toisen koiran vieressä.

Oi, Kipinä ja Kaneli olisi rimmannut niin hyvin yhteen (paremmin kuin Martta ja Kaneli). Eikä tarvitse vetää hernettä nenään tästä kommentista, en vastusta uutta nimeä 😄

Vierailija
11114/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salamasta ylisöpö video vielä paperisilppurina HN.lla.

Vierailija
11115/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla it

meillä on villakoira ja hänellä on kuljetusboksi. Jos se ei ole autossa, se on sisätiloissa. Koira itse tykkää siitä ja viettää siellä itse aikaa. YLeensä vie sinne jonkun pehmolelunsa, mutta pitää sitä myös turvapaikkanaan suojautukaseen kahdelta tuttavaperheen lapselta. Kun nuo lapset tulevat, koira menee itse kuljetusboksiinsa JA vetää sen oven ITSE kiinni. Sitten alkaa nukkumaan ja herää vasta kun lapset ovat häipyneet. Nu lapset ovat rajattomien vanhempien huonon kasvatustyön pilaamia, eli eivät yhtään osaa varoa koiraa ja ovat liian rämäpäisiä. Ihan hyvä, että koiramme itse saa päättää mihin ottaa osaa ja mihin ei ja päättä itse mihin menee olemaan ottamatta osaa.

muutenkin koira on aina hyvä tottuttaa olemaan kuljetusboksissa, tai auton tavaratilaan kiinnitettävässä kuljetushäkissä. Viihtyy siellä paljon paremmin, jos se on jo ennestään tuttu ja siellä on positiivisia kokemuksia.

Vierailija
11116/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuike saakin m

Se, että ovi näyttää olevan kiinni, ei merkitse kuitenkaan sitä, että ovi on lukittu.

Vierailija
11117/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Live loppui kaikki hyvin. Menkää mammat kinkkujenne paistoon.

Sikojen hiilidioksiditainnutus on erittäin julma menetelmä (katsopa video, jos et usko), plus yhtä kärsimystä on niiden koko elämä. Tuskin monikaan eläinrakas ihminen haluaa joulunakaan tehotuotettua lihaa kupuunsa ahtaa.

Vierailija
11118/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salamasta ylisöpö video vielä paperisilppurina HN.lla.

Onkohan ne jo peruneet sen luovutuksen. Eivät raaskineetkasn antaa 😋

Vierailija
11119/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ja osuvin nimi on ollut naapurin heveletin isolla ja häjyllä punaruskealla puolipitkakarvaisella kollilla eli Vihtahousu eli Vihtis. Nimensä arvoinen eläin. Niin pelottava ja niin ihana. Jopa meidän ärhäkkä rakki pelkäsi sitä ja sudet pissi alleen kun sen näkivät 😆

Vierailija
11120/11739 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissalla on oma häkki vaatekomerossa joka on rullalla oleva patja. Aina kun tulee vieraita tai muuta häslinkiä niin avaan komeron oven valmiiksi koska jossain vaiheessa kissa hyppää sinne rullan sisälle. Se on sen turvapaikka kun käy liian hektiseksi.

Ketju on lukittu.