Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11738)
Ei ole raskaus ja synnyttäminen läpihuutojuttu ihmiselle eikä eläimille. Voi urokset,,ette tiedä mihin nartut joutuu , että saatte perillisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nimiä antaisitte pennuille? Millä teemalla?
Tuli-teemalla, kuten emo ja perheen toinen koira (Loimu ja Hehku). Esim. Loiste, Valo, Kajo, Hohde, Hohto, Säde, Välke, Tuike, Liekki, Roihu, Palo.
Oisko se harmaa sitten Noki?
Vierailija kirjoitti:
Loimu on 4-vuotias ensisynnyttäjä.
Ok. Thänks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen tää Loimu on kun joku sanoi, että on iäkäs ensisynnyttäjäksi?
4.
Thänks.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen tää Loimu on kun joku sanoi, että on iäkäs ensisynnyttäjäksi?
Tais olla 4v. Kasvattaja oli halunnut nähdä, että on varmasti terve rakenne, eikä puhkea perinnöllisiä tauteja.
Hienoja nimiä, täytyy sanoa. Kyllä minulle tulisi stressi keksiä äkkiä kymmenen koirannimeä tyhjästä, jos Loimun kasvattajan paikalla olisin.
Eläinkunnassakin tää sama kuin ihmisissäkin, että äitihän se heti joutuu sitoutumaan näihin vauvoihin kun isä huitelee missä sattuu.
Kaunis emo ja kauniit pennut. Paljon on ruskea-valkoisia pentuja joukossa. Muuttuukohan tuo ruskeus "punaisempaan suuntaan" tyyliin Loimun turkki, kun ne vanhenevat? Vai pysyvätkö tuollaisina suklaan värisinä? En osaa puhua "oikein" (koiramaailman värikieltä), joten puhun väreistä siten kuin ihmissilmä ne näkee.
Olisipa kiva tietää mitä Loimu ajattelee nyt tästä tilanteesta, kun 10 pientä mönkii hänen ympärillään?
Vierailija kirjoitti:
Olisipa kiva tietää mitä Loimu ajattelee nyt tästä tilanteesta, kun 10 pientä mönkii hänen ympärillään?
"Herra armahda..."
Vierailija kirjoitti:
"Voisko joku nyt tuoda vesikipon mun kuonon eteen, kun nää imee mut kuiviin?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nimiä antaisitte pennuille? Millä teemalla?
Tuli-teemalla, kuten emo ja perheen toinen koira (Loimu ja Hehku). Esim. Loiste, Valo, Kajo, Hohde, Hohto, Säde, Välke, Tuike, Liekki, Roihu, Palo.
Oisko se harmaa sitten Noki?
Tai Tuhka.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään että pimahtaa kohta. Vuorokausien valvominen ja tuota vaativaa ääntä koko ajan. Keski-ikäinen rouva ja kymmenen vauvaa siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Herra armahda..."
:D
Vierailija kirjoitti:
Hirmu nätisti Loimu varoo pentujaan <3
Todella hienosti sujuu.<3 Alun ihmettely alkaa jäädä, ja on nyt hyvin kärsivällinen ja hellä emo.<3
Niin tekee. Hyvä emo se on, ainakin mitä olen tähän asti nähnyt sitä pentujensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voisko joku nyt tuoda vesikipon mun kuonon eteen, kun nää imee mut kuiviin?"
Vesikippo lienee tuossa aitauksen ulkopuolella, itse en ainakaan uskaltanut pitää sitä aitauksen sisällä ensimmäisinä viikkoina. Pelkäsin, että pentu voi mönkiä sinne. Pennuthan eivät vettä vielä tarvitse, kun ovat maidon varassa.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista nähdä onko älykkäimpänä pidetty rotu älykäs jo pennusta lähtien.
Se on ennen kaikkea hyvin aktiivinen. Jos jaksat pennusta asti kouluttaa sitä ja harrastaa sen kanssa saat koiran joka pystyy melkoisiin sirkustemppuihin ja jos taas laiminlyöt sitä saat melkoisen riesan.
Loimu on 4-vuotias ensisynnyttäjä.