Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11739)
Kyllä tämä menee vähän kuten arvelin. Aluksi arvelin, että pennut syntyvät aiemmin kuin 28.10.2024, kun kerrottiin, että lämmöt laskevat. Sitten tuli tietoja, että Loimun käytös on muuttunut. Olin varma, että yöllä tulevat. Aamulla ei pentuja vielä näkynyt. Sydän syrjällään olen Loimun puolesta sen jälkeen ollut. Sektioko tässä nyt on Loimulla menossa? En tiedä. Mutta jossain eläinlääkärien hoivissa Loimu nyt viimeisen tiedon mukaan on.
Piipahti nopeasti, n. 40 min sitten. Kohta löytyy kyllä, kun etsii tarkasti. :)
Okei. Eli ainakin Loimu itse on hengissä. Toivottavasti pennut myös.
Eiköhän kaikki ole kunnossa. Odottavan aika on pitkä.
Loimu eläinlääkärissä, hyvä. Kasvattaja ei ultrannut pentuja turhaan, eikä meidän katsojien iloksi, vaan pentujen takia. Hän ammattilaisena huomasi ettei kaikki ole ok ja onneksi oli ultra käytettävissä. Turha täällä änkyttää, tärkeintä on emon ja pentujen hyvinvointi. Tiedän senkin tapauksen kun viivyttelyn vuoksi sekä emo että molemmat pennut kuoli. Tuota emme Loimulle halua.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Niinpäs olikin. Lähtivät lenkille koska laitettiin talutushihna ja oli pyyheliina mukana silta varulta jos synnytys käynnistyy ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Moi Marjo!
Moi sinä! Täällä tuskin Marjoa on, mutta muita harrastajia/kasvattajia, jotka ihailee hänen sivuilta saatavaa terveys- ja luonneinfoa 😂👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Niinpäs olikin. Lähtivät lenkille koska laitettiin talutushihna ja oli pyyheliina mukana silta varulta jos synnytys käynnistyy ulkona.
Ja voihan olla, että Loimu kokee olonsa miellyttävämmäksi jossain tutussa tilassa pentulaatikon ulkopuolella. Ehkä synnytys tapahtuu siellä. Odotellaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä menee vähän kuten arvelin. Aluksi arvelin, että pennut syntyvät aiemmin kuin 28.10.2024, kun kerrottiin, että lämmöt laskevat. Sitten tuli tietoja, että Loimun käytös on muuttunut. Olin varma, että yöllä tulevat. Aamulla ei pentuja vielä näkynyt. Sydän syrjällään olen Loimun puolesta sen jälkeen ollut. Sektioko tässä nyt on Loimulla menossa? En tiedä. Mutta jossain eläinlääkärien hoivissa Loimu nyt viimeisen tiedon mukaan on.
Höpsistä töppöseen. Loimu piihta pentulaatikossa ja lähti lenkille ja sinä täällä satuilet olemattomia
Vierailija kirjoitti:
Joo, pyörähti pesässään. Mutta sitten se emäntä laittoi kaulapannan Loimulle ja veti pesästä pois, en tiedä minne vei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä töppöseen. Loimu piihta pentulaatikossa ja lähti lenkille ja sinä täällä satuilet olemattomia
piipahti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, pyörähti pesässään. Mutta sitten se emäntä laittoi kaulapannan Loimulle ja veti pesästä pois, en tiedä minne vei.
Aa, lenkille vissiin.
No jos Loimu on nyt lenkillä, niin sitten Loimu on lenkillä. Mitä minä olen seuraillut, siis ennen tuota ell - visiittiä, niin se Hovineito käytti ainakin kahdesti Loimun ulkona. Seuraan sen mukaan mitä tuolla "virallisella puolella" on. En aikonut alkaa seurata ollenkaan, mutta tästähän tuli sellainen jännitysnäytelmä, että alta pois. Pakkohan tässä on saada tietää, miten lopulta käy. Toivon, että hyvin.
Lähtivät eläinlääkäriin klo 16 maissa autolla, eivätkä ole vielä palanneet.
Vierailija kirjoitti:
Loimu eläinlääkärissä, hyvä. Kasvattaja ei ultrannut pentuja turhaan, eikä meidän katsojien iloksi, vaan pentujen takia. Hän ammattilaisena huomasi ettei kaikki ole ok ja onneksi oli ultra käytettävissä. Turha täällä änkyttää, tärkeintä on emon ja pentujen hyvinvointi. Tiedän senkin tapauksen kun viivyttelyn vuoksi sekä emo että molemmat pennut kuoli. Tuota emme Loimulle halua.
Mistäs sen tietää oliko turhaa vai ei. Varmaan olis ilmankin pärjännyt.
heti avajaischatin jälkeen lämpötila oli yllättäen laskenut lähes 37 C :een. Se on kriittinen raja, sillä kun lämpötila laskee alle 37 C, synnytys tapahtuu tyypillisesti vuorokauden sisällä.
Jännä miten muut pentulivet on onnistuneet ilman kotiultraa.
Voi olla että pentue on sen verran suuri, että sektio on paras ratkaisu kaikkien pentujen pelastamiseksi. Jos näin on, kuolisi osa pennuista maallikkokasvattajan käsissä. T. nimim. Kokemusta on 😢
Juu, my bad.