Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11739)
Vierailija kirjoitti:
Tämä. T: Yli 100 pentuetta kasvattanut
Vieläkö sulla pyörii tuo tehdas?
Olen eri, mutta toivottavasti ei, tai vielä parempi jos kyseessä oli vaan liioitteleva trolli.
Selvää ainakin on, että tuollainen henkilö vähät välittää eläinten hyvinvoinnista.
Ilmeisesti ei ole suurempaa huolenaihetta? Loimu pyörähti pikaisesti laatikossaan. Mukavaa, että tulivat takaisin. Jospa kasvattaja kertoo pian lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loimun sisaruksilla on ollut terveys- ja luonneongelmia. Hienoa, että Loimun kasvattaja niistä avoimesti kertoo, kiitos rehellisyydestä👍 Itse hän ei näe pentuetta jatkojalostuskelpoisena. Oma koirani sairasti tuota ektooppinen ureter, joka kahdella Loimun siskolla. Todella vaikea, leikkaushoitoa vaativa sairaus, en ikinä ottaisi pentua riskisuvusta. Tsemppiä Loimulle 🧡
Kasvattajan sivuilta: Koska pentueessa esiintyy lähes kaikilla jonkinasteista aggressiosekotteista reaktiivisuutta niin ihmisiä (yksi käyttää hampaita ahdistavissa tilanteissa, mm. hieronta hoidetaan koppa päässä) kuin koiria (ahdistuu voimakkaasti vieraista, vieraat kiukuttaa/ärsyttää, unohtaa että kotona asuu muita koiria ja haastaa näille riitaa kun tulee kotiin) kohtaan, kaikki on enemmän tai vähemmän epäkoirasosiaalisia, ja koska kahdella on ektoopinen ureter, yhdellä atopia, ja pentueen emo vaihtoi kotia kun se ei enää
Kasvattajan ei olisi pitänyt ruveta moittimaan emoa ja sen sukua tuossa tilanteessa. Tieto riittä pentujen hankkijoille, tuskin kaikkia pennutetaan kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä terveysongelmaisten koirien jalostuskäyttöä oli ne sitten fyysisiä ja hermorakenteen ongelmia.
Loimullahan ei ole kumpaakaan näistä.
Hih, ja luulet, että suvun terveys- ja luonneongelmat eivät periydy? No helppoahan se olisikin tuijottaa vain vanhempia, laittaa kaksi tervettä yhteen ja saada vain terveitä sekä tervepäisiä, mutta ei se ihan niin mene. Genetiikka on tarua ihmeellisempää 🔮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 kissan palvelija seuraa pentuliveä.
Eilen oli Hesarissa artikkeli, jossa kerrottiin, että uusien tutkimusten mukaan kissat ymmärtävät aika paljon ihmisen puhetta. Ne tuntevat nimensä ym. Niillä vain on aika ilmeetön naama, niin ei arvata ihailla niiden "viisautta".
Kissoilla itse asiassa on hyvinkin ilmeikäs naama: ihmiset eivät vain tunnu osaavan lukea kissan henovaraisia merkkejä. kissat kun kertovat asioita korvien liikkeillä / asennoilla ja viiksistäkin voi lukea kissan ajatuksia. puhumattakaan yleisesti kissan muista eleistä. Niitä oppii kyllä lukemaan, jos ymmärtää olla olettamatta ja alkaa tarkkailun kautta oppimaan "kissaa".
Sisarusten ogelmat ei vaikuta välttämättä pentuihin. Ei asiat ole aina niin yksinkertaisia. Esim miten edes tuli noin haastava pentue jos vanhemmat nähtiin niin hyvin että heillä tehtäisiin pentue?
Loimu on ilmeisen terve ja hyvä luontoinen. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saadaan mukavia ja terveitä pentuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. T: Yli 100 pentuetta kasvattanut
Vieläkö sulla pyörii tuo tehdas?
Olen eri, mutta toivottavasti ei, tai vielä parempi jos kyseessä oli vaan liioitteleva trolli.
Selvää ainakin on, että tuollainen henkilö vähät välittää eläinten hyvinvoinnista.
Ihan selkeä trolli mutta siitäkin huolimatta on tyyppi joka ei välitä ilmeisesti edes omasta terveydestä,
Miten Loimun kasvattaja onkin onnistunut tuottamaan noin luonnevikaisen ja sairaan pentueen, mitä kuvailee? Mitä se tuollainen jalostustyö on olevinaan? Miksi tällainen ulostulo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä terveysongelmaisten koirien jalostuskäyttöä oli ne sitten fyysisiä ja hermorakenteen ongelmia.
Loimullahan ei ole kumpaakaan näistä.
Hih, ja luulet, että suvun terveys- ja luonneongelmat eivät periydy? No helppoahan se olisikin tuijottaa vain vanhempia, laittaa kaksi tervettä yhteen ja saada vain terveitä sekä tervepäisiä, mutta ei se ihan niin mene. Genetiikka on tarua ihmeellisempää 🔮
Tottakai, mutta tältä kantilta katsottuna ei ole sellaista sukua, joka olisi täysin ongelmaton. Ei geneettisesti ole kestävää jättää käyttämättä hyvää, kaikinpuolin tervettä yksilöä.
Taitaa Loimun kasvattaja kirjoitella itse näitä ulostuloja.
Vierailija kirjoitti:
En ole Loimun kasvattaja, mutta hän itse vastasi tuohon kysymykseen tänään livessä.
Missä välissä ehditte nähdä, että Loimu on tullut takaisin kotiin? Minulla on ollut telkku auki livessä, enkä ole huomannut asiaa, mutta olen toki puuhaillut tässä ohella omianikin. Hyvä toki jos pääsi kotiin eikä mitään vakavaa lääkärillä näkynyt.
Olisi kyllä ihanaa nähdä nyt oikeasti livenä synnytys ja pentujen ensi hetket. Onneksi ovat hämärtäneet valoja pentulaatikon päältä.
Vierailija kirjoitti:
Miten Loimun kasvattaja onkin onnistunut tuottamaan noin luonnevikaisen ja sairaan pentueen, mitä kuvailee? Mitä se tuollainen jalostustyö on olevinaan? Miksi tällainen ulostulo?
Kasvattaja on tehnyt parhaansa, mutta luonto lyö välillä kanveisiin. Eikä tuo ole mikään ulostulo Loimun pentuihin liittyen, vaan ihan normaaliin, tai sanoisinko ihailtavan ja harvinaisen rehelliseen, tyyliin kertoo sivuillaan omista kasvateistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole Loimun kasvattaja, mutta hän itse vastasi tuohon kysymykseen tänään livessä.
Mihin kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin kysymykseen?
Siihen, miksi hän on päätynyt teettämään pennut Loimulla.
Katsoiko joku väärin, että emo olisi taas piipahtanut kameroiden edessä? Ei nimittäin siltä vaikuta ja ruudussakin lukee edelleen, että on toisaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvattaja on tehnyt parhaansa, mutta luonto lyö välillä kanveisiin. Eikä tuo ole mikään ulostulo Loimun pentuihin liittyen, vaan ihan normaaliin, tai sanoisinko ihailtavan ja harvinaisen rehelliseen, tyyliin kertoo sivuillaan omista kasvateistaan.
Siksi onkin hyvin outoa että ihmetellään miksi hyvä luontoinen ja terve koira loimu ei sovellu emoksi jos kerran luonto voi tulla väliin ? Ethän sä voisi tehdä pentuja koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei Loimun kasvattaja ole livessä, livessä on Loimun pentujen kasvattaja. Täysin erit asiat 😂
Oi ihanaa, Loimu tuli takaisin!<3