Onko väärin antaa yläaste ikäisen juoda energiajuomia
Kommentit (17)
Itse antaisin mutten niitä ostaisi hänelle, saisi itse etsiä hakijan, eli saattaisi juonnille oma hintansa tulla
On. Ne haittaa yöunia, ja unen puute haittaa koulumenestystä, ja pennusta tulee alisuoriutuva persuääliö.
Vierailija kirjoitti:
On. Ne haittaa yöunia, ja unen puute haittaa koulumenestystä, ja pennusta tulee alisuoriutuva persuääliö.
Vassarit eivät tiedä, mitä on tapahtumassa, ja ne eivät tiedä sitä, etteivät tiedä tätä.
Kaikkea saa syödä ja juoda kunhan muistaa kohtuuden.
Kyllä iso osa poikalapsista niitä juo jo 7-vuotiaasta asti
Vierailija kirjoitti:
Itse antaisin mutten niitä ostaisi hänelle, saisi itse etsiä hakijan, eli saattaisi juonnille oma hintansa tulla
Ei siihen mitään hakijaa tarvita. Energiajuoman myyntiä ei ole millään lailla säädettyä. Jollain kaupalla saattaa olla joku periaate olla myymättä, mutta harva myyjä jaksaa alkaa nillittämään asiasta.
Ei. Ei niissä mitään kofeiinia kauheampaa ole, ja kyllähän useimmat teetä tai kahviakin antaa juoda. Kyllä meillä saa teinit niitä juoda vapaasti. eivät ole mitään ylivilkkaita koheltajia ollenkaan, rauhallisia "nörttilapsia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassarit eivät tiedä, mitä on tapahtumassa, ja ne eivät tiedä sitä, etteivät tiedä tätä.
Onko sulla persupoloinen edunvalvojaltasi lupa notkua täällä kirjoittelemassa joutavia?
Itse opetin omani juomaan kahvia. Jo siis pienempänä kofeiinittoman kahvin avulla. Kahvin kofeiinimäärät on paljon pienempiä kuin energiajuomien. Lisäksi joka-aamuinen kapselikahvi tulee halvemmaksi kuin energiajuomat. Lapseni on tyttö, joten ehkä helpompi opettaa kahvikulttuuriin.
Juu ja piriä myös ja muitakin piristäviä päihteitä. Katsokaa nyt hyvät ihmiset mitä ne purkit sisältää. Moninkertainen määrä kofeiinia ja piristäviä aineita, joista jää helposti riippuvaiseksi varsinkin nuorena kun aivot vasta muovautuvat. On spekuloitu, että energiajuomilla voi olla yhteyttä lisääntyneeseen amfetamiinin käyttöön nuorten keskuudessa.
Energiajuomat on ok esimerkiksi silloin jos pitää keskittyä pitkään johonkin tärkeään kuten ajamiseen hämärässä tai pitkään kokeeseen, mutta nämäkin tilapäisesti. Kukaan ei tarvitse arjessaan energiajuomia, jos syö, urheilee ja nukkuu riittävästi. Pari kuppia tavallista kahviä päivässä on ok, mutta yli sen alkaa häiritsemään kehon vireystasapainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen mitään hakijaa tarvita. Energiajuoman myyntiä ei ole millään lailla säädettyä. Jollain kaupalla saattaa olla joku periaate olla myymättä, mutta harva myyjä jaksaa alkaa nillittämään asiasta.
Kyllä itse muistan ~10 vuoden takaa kun mun -02 syntynyt poika joutui niitä hakijan kautta ostamaan kun kylän ainoa kauppa ei myynyt alle 15 vuotiaille :D
Vierailija kirjoitti:
Itse opetin omani juomaan kahvia. Jo siis pienempänä kofeiinittoman kahvin avulla. Kahvin kofeiinimäärät on paljon pienempiä kuin energiajuomien. Lisäksi joka-aamuinen kapselikahvi tulee halvemmaksi kuin energiajuomat. Lapseni on tyttö, joten ehkä helpompi opettaa kahvikulttuuriin.
Tytöt juovat energiajuomia poikia enemmän
Jossain synttärijuhlissa tms ok, jatkuvasti jos kittaa niin ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla persupoloinen edunvalvojaltasi lupa notkua täällä kirjoittelemassa joutavia?
Me Persut olemme sitä mieltä, ettei ole mitään järkeä ottaa tänne ihmisiä, joiden ÄO on hyvin alhainen. Tiedämme toki, että vassarit rakastavat tyhmiä ihmisiä, koska ovat tyhmänpuoleisia itsekin, ja siksi loogisesti vassarit toivottavat kaikki täysvajakit tervetulleiksi Suomeen rikastuttamaan suomalaista kulttuuria, kuten suomalaista koululaitosta.
Mä en tajua miten kukaan voi juoda niitä, nehän maistuu todella pahalta
On väärin olla osaamatta yhdyssanoja.