Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pörssisähkössä huomenna kovia hintoja! Aamulla noin 63snt/kWh!

Vierailija
01.10.2024 |

Näköjään ei päivity hinnat kaikkialla, mutta Nordpoolin sivuilla näkyy jo,  ja mm. tuolla:

Pörssisähkön spot-hinta Suomessa (sahko.tk)

Mutta kallista alkaa olemaan ja kestää koko päivän.

Tuuliennusteen mukaan jatkunee ainakin torstai iltaan. 

Eikä ole trollia. Eikä Ryzzää!

Kommentit (783)

Vierailija
681/783 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get over it Boomer!

Vierailija
682/783 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määris on aina edullisin.

Millä perusteella? Esim joulukuu tähän mennessä 6cnt (sis marginaalin), mistä saat määriksen omakotitaloon tuohon hintaan??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/783 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Get over it Boomer!

Painu kakara takaisin sinne lastentarhaas, ulikautaan. 

Vierailija
684/783 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella? Esim joulukuu tähän mennessä 6cnt (sis marginaalin), mistä saat määriksen omakotitaloon tuohon hintaan??

Edullinen ei tarkoita halvinta yleensä missään yhteydessä, ei sähkömarkkinassakaan.

Vierailija
685/783 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana kokkailla jouluruokia lähes ilmaisella energialla.

Voi monia ruokia tosiaan kylmänäkin syödä.

Vierailija
686/783 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eipä ole koko päivän ollut kallista. Kalleimmat tunnit olin kotoa pois ja nyt taas on halvempaa kuin kiinteillä tai määräaikaisilla sopimuksilla.

Jep jep. Määriksellä ei tarvi paeta kallita sähkönhinnan piikkejä mihinkään vaan voi elää ihan normaalia elämää ympäri vuoden. Mutta huvinsa kullakin sentin säästön perässä 😂

Vierailija
687/783 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eipä ole koko päivän ollut kallista. Kalleimmat tunnit olin kotoa pois ja nyt taas on halvempaa kuin kiinteillä tai määräaikaisilla sopimuksilla.

Jep jep. Määriksellä ei tarvi paeta kallita sähkönhinnan piikkejä mihinkään vaan voi elää ihan normaalia elämää ympäri vuoden. Mutta huvinsa kullakin sentin säästön perässä 😂

Pakeni töihin?? Siellähän normaalit ihmiset arkensa viettää

Vierailija
688/783 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voivoi. Taas joudun pösäläisenä pistään pääkytkimestä virrat poikki aamuseiskalta koko loppupäiväksi  kun hinta nousi pilviin. On tämä yhtä pösän hintakyttäämistä ja palelemista koko elämä! Ei vaan pysty maksaan 25c kilovatilta lähes joka päivä!

Joo, maksoin 25,78 centtiä kaks vuotta määriksellä, nyt tein pösa sopimuksen. Hinta on tuttua, ei se kipuraja ole.

No pösällä pääset tänäänkin maksaman tuon 25c kilowatilta😂

Viikon keskihinta  5 cent, 28 vrk 6,0 cent .

Enpä ymmärrä keuhkoamistasi😅 Itse pääsen tuon alle, lattialämmitys yöllä päällä ja muutakin  kulutusta ajoittuu halvoille tunneille😁

Historia lämmittää jos elää menneessä. Mutta nyt on nyt. Minäkin maksoin useita vuosia määriksillä 5c/kWh, mutta miten se liittyy tähän päivään tai tulevaan - ei mitenkään.

Vierailija
689/783 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edullinen ei tarkoita halvinta yleensä missään yhteydessä, ei sähkömarkkinassakaan.

Jaa🤔

Kyllä mun mielestä joulukuun 6cnt on halvempi kuin esim 8,49cnt?? Vuosihintani n 7cnt, sekin vaikuttaa halvemmalta kuin 8,49cnt.

Miten määriksestä saa edullisimman jos se ei ole halvin?

Vierailija
690/783 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voivoi. Taas joudun pösäläisenä pistään pääkytkimestä virrat poikki aamuseiskalta koko loppupäiväksi  kun hinta nousi pilviin. On tämä yhtä pösän hintakyttäämistä ja palelemista koko elämä! Ei vaan pysty maksaan 25c kilovatilta lähes joka päivä!

Joo, maksoin 25,78 centtiä kaks vuotta määriksellä, nyt tein pösa sopimuksen. Hinta on tuttua, ei se kipuraja ole.

No pösällä pääset tänäänkin maksaman tuon 25c kilowatilta😂

Viikon keskihinta  5 cent, 28 vrk 6,0 cent .

Enpä ymmärrä keuhkoamistasi😅 Itse pääsen tuon alle, lattialämmitys yöllä päällä ja muutakin  kulutust

Mua ainakin lämmitti kun 2023 maksettiin vain 4.9c/kWh ja tämä vuosi menee samoihin tai hieman alle.

Lämmittää.

Vierailija
691/783 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suppean, putkinäköisestä ajattelutavasta kärsivät yksilöt näkevät asiat usein vain oman napansa etäisyydelle. Sitä heillä on esim. se, että etätöitä tekevät henkilöt ovat epänormaaleja.

Vierailija
692/783 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teräsi alkaa tylsistyä. Ota joku toinen aihe provoiluihisi.

Vierailija
693/783 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt sähkölaskuissa useita satasia entiseen verrattuna, kun olen siirtynyt pörssisöhköön, vaikka kerrostalossa asunkin. Aikaisempina vuosina olen maksanut n.800-900 €/v ja nyt laskut ovat 500-600 €/v. Yksittäisistä hintapiikeistä ei mene pupu pöksyyn, kun keskimäärin pörssisähkö on kuitenkin edullisempaa ja itsekin voi kulutukseen vaikuttaa. 

Vierailija
694/783 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suppean, putkinäköisestä ajattelutavasta kärsivät yksilöt näkevät asiat usein vain oman napansa etäisyydelle. Sitä heillä on esim. se, että etätöitä tekevät henkilöt ovat epänormaaleja.

Me olemme itse molemmat etätöissä, oltu jo 10-15v. Useimmat silti päivätöissä kodin ulkopuolella:)

Päivän aikana käytämme sähköä 1 kahvipannullisen ja 2x2min mikrottamisen (tai muutama minuutti induktiolla) verran. Se ei kalliinakaan päivänä kaada talouttamme:) Muuten kulutus on sama kuin kodin ulkopuolella töissäollessa

Vierailija
695/783 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä pörssisähkö oli kallein vaihtoehto, koska suurimmat kulutuspiikit iskee juuri niihin aikoihin, kun on kalliimmat hinnat.

Vierailija
696/783 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda itse toiseen viestiketjuun jos ei miellytä ja alkaa menemään pösäilyn järkevyyden kyseenalaistaminen ihon alle. Sananvapaus ei tarkoita lukupakkoa.

Vierailija
697/783 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen säästänyt sähkölaskuissa useita satasia entiseen verrattuna, kun olen siirtynyt pörssisöhköön, vaikka kerrostalossa asunkin. Aikaisempina vuosina olen maksanut n.800-900 €/v ja nyt laskut ovat 500-600 €/v. Yksittäisistä hintapiikeistä ei mene pupu pöksyyn, kun keskimäärin pörssisähkö on kuitenkin edullisempaa ja itsekin voi kulutukseen vaikuttaa. 

Noiden kerrostalokämppien sähkönkulutus on tosiaan niin olematonta, että jo turhia valoja sammuttamalla huomas laskussa useiden prosenttien pudotuksen 😂

Vierailija
698/783 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Meillä kyllä pörssisähkö oli kallein vaihtoehto, koska suurimmat kulutuspiikit iskee juuri niihin aikoihin, kun on kalliimmat hinnat.

Pösäuskovainen näkee vain oman kulutusprofiilinsa ja tyrkyttää pösäå siltä pohjalta kaikille. Säälittävää.

Vierailija
699/783 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda itse toiseen viestiketjuun jos ei miellytä ja alkaa menemään pösäilyn järkevyyden kyseenalaistaminen ihon alle. Sananvapaus ei tarkoita lukupakkoa.

Ei minua häiritse. Annoin vain ilmaisen! vihjeen jolla voit saada irti enemmän provoilusta.

Vierailija
700/783 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululaatikkojen paistopäivä ja halvemmalla kuin määris. Onhan se kiva kun torppakin lämpee halvemmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan