APUA! Kissa tulee öisin herättelemään!
Kissa tulee yöllä leipomaan pääni päälle ja jos laitan makkarin oven kiinni niin se tulee yöllä raapimaan sitä kun se haluaa sisään. Vinkit ja neuvot kehiin! Help!
Kommentit (561)
Mutta arvaapa ap mitä. Minä olen ansainnut luxuselämän. Minä todella olen ansainnut ja nautin siitä.
Et ole kasvattanut kissaa johdonmukaisesti. Ei tulisi sänkyysi herättelemään. Oma vikasi.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon raapimisongelmaan autaa ainakin kissan kiipeilypuu/raapimapuu
Ei auta, jos raapiminen johtuu siitä, että haluaa kulkea suljetusta ovesta emännän/isännän luo. Aika monet kissat eivät pidä suljetuista ovista vaan haluavat kulkea niistä vapaasti silloin kun haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Kissa yöksi kainaloon nukkumaan. Sehän kärsii yksinäisyydestä.
Tämä. Antaisin mitä tahansa jos saisin oman kissani vielä viereeni kehräämään öiksi. Menehtyi viisi vuotta sitten ja ikävä kauhea. 💔😭
Johdonmukaisuutta tarvitaan. Minulla on ollut pari kissaa nyt n. 12 vuotta. Tänä aikana olen asunut kolmessa kämpässä. Jokaisessa asunnossa minulla on ollut aina yksi huone, johon kissat eivät koskaan pääse. Alkuaikoina saattoivat hetken raapia ovea, mutta nopeasti oppivat, että yksi ovi on joka ei kissalle kuulu. Kutsuttakoon sitä nyt vaikka vierashuoneeksi, sillä tykkään nukkua itse sohvalla kattien kanssa.
Kissa on tyypillisesti yöllä aktiivisimmillaan, mutta yöhönkin mahtuu torkkujaksoja. Vähän ihmetetyttää nämä "väsytä se päivällä"-kommentit. Ei kissat nuku mitään kahdeksan tunnin unia, vaan monia paljon pienempiä pätkiä. Oli sitten yö tai päivä.
En tiiä mitä tehdä, mutta sen vaan sanon, että koira would NEVER do that. Sekin heräilee joka yö useaan otteeseen, mutta kunnioittaa ja rakastaa ihmisiään. En oo ikinä tajunnu, miks kukaan ottaa kissan, kun niilä on just näitä kusipäisiä juttuja, melkein jokaisella.
MIT sitte ? Antaa tulla vaan. Omani tulee, mä en herää siihen. Ja se kuulemma kehrää niin kovaa, ettei sen kanssa voi mukamas nukkua.......höpö höpö vaan, ite en sitä kuule ilman kuulokojeitani, joita en tarvitse öisin. Me kaksi jaamme sängyn sulassa sovussa, se nukkuu jalkopäässä, mä saan lopun sängyn.
Vierailija kirjoitti:
Mun kissa herättää lähes joka yö syömään. Tulee kävelemään päälle, ja jos ignooraan niin se etsii jotain jota rapistella. Olen alkanut pitämään ruokakuppia yöpöydän laatikossa, niin ei tarvitse nousta keittiöön.
Varmaan tajuat että olet opettanut tuon tavan nyt🙈 siitä pääsee kyllä eroon jos vaan jaksaa viedä loppuun asti. Kissat on kuin pikkulapset. Sun taapero oppinut että yöllä saa murkinaa kun herättää emännän. Kissat on parhaita🐈
Meillä kissa nukkuu öisin lattialla sängyn vieressä. Siinä on pehmeä matto. Samassa paikassa nukkui myös meidän edesmennyt koira.
Lemmikkieläimet haluavat olla "osa laumaa". Jotkut viihtyvät sängyssä. Jotkut sängyn vieressä. Jotkut nukkuvat sängyn alla piilossa. Jotkut nukkuvat nojatuolissa makuuhuoneen nurkassa. Tärkeintä on, että lemmikki tuntee omistajan läsnäolon.