Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveä itseinho - miten päästä yli ja eteenpäin?

Vierailija
01.10.2024 |

Niin, poden valtavaa itseinhoa enkä tiedä, miten tästä tunteesta pääsisi yli. Inhoan itsessäni ihan kaikkea. Olen lihonut ja pilannut ulkonäköni täysin, en ole jaksanut huolehtia itsestäni pitkiin aikoihin. Selässä ja vartalossa muutenkin vaikea akne, painoa tullut melkein 10kg, en jaksa edes käydä suihkussa joka päivä. Asunto sekaisin kuin kaatopaikka, ei ole jaksamista siivoamiseen. Ruokaakaan en viitsi laittaa ettei tulisi tiskiä, elän paistopisteen pasteijoilla ja pillimehuilla. Ei ihme, että painokin on alkanut siis nousta. Päivisin vain makaan sängyssä enkä jaksa mitään. Ystäviä on, mutta tapaan heitä harvoin. Opinnot todella pahasti jäljessä enkä enää saa ryhmää kiinni eikä alakaan tunnu yhtään omalta. Ei ole mitään intoa tehdä mitään, mutta en koe olevani masentunutkaan varsinaisesti.

Mistä kannattaisi aloittaa? Vinkkejä, miten piristää mielialaa? Mitä kannattaisi ylipäätänsä tehdä tässä tilanteessa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet opiskelija, niin soita YTHS.

Kuulostaa, että olet masentunut. Tee Beckin masennustesti netissä? Jos siitä tulee paljon pisteitä, niin saat YTHSltä nopeammin ajan psyk. sairaanhoitajalle, joka ohjaa psykologille/lääkärille.

Jos ei tule pisteitä, niin soita sinne kuitenkin. Heillä on halu ylläpitää opiskelijan mielenterveyttä ja opiskelukykyä

Vierailija
2/4 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselet täältä sellaisia asioita jotka sinun tulisi selvittää itse itsestäsi. Moni lukee nämä asiat somesta tai vaikka naistenlehdistä ja ihmettelee miksi elämä ei ole kivaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä voisit ap huomata kuinka olet huolissasi itsestäs ja tulevaisuudestas ja haluat kohentaa elämääsi. Sussa on paljon ulottuvuuksia, kykyjä ja voimia sen inhon tunteita aiheuttavan minä(käsitykse)n lisäksi

Vierailija
4/4 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt miten rehellinen ajankäyttösi suhteen? Muutosta itse inhoon ei tule ennen kuin olet rehellinen itsellesi ja myös muille.

Mihin oikeasti kaikki aikasi menee?