Kavereiden puute, koulukiusaaminen, huonosti ohjatut työharjoittelut - siinäpä syitä syrjäytymiseen
Ja siihen vielä tämä, että työpaikkoja, jonka palkalla tulee toimeen ilman tukia, on yhä vähemmän. Valtion virastoistakin vähentävät piakkoin satoja työntekijöitä. Ja joka paikkaan haetaan jotain, jonka pitäisi olla niin ihmeellistä ja tajunnaräjäyttävää (työnantajat hakevat). Niin ei me syrjäytetyt voida mitenkään työllistyä.
Jopa Purran taustatukena työskentelevä on todennut, että jonkinlainen sosiaalidemokraattinen tukijärjestelmä tarvitaan, koska hyvin palkattuja töitä ei vaan yksinkertaisesti riitä kaikille.
Kommentit (36)
" Vanhempien päihde-, talous-, mielenterveys- tai parisuhdeongelmat heijastuvat ikävällä tavalla kasvavan nuoren elämään. Joistakin perheistä löytyy myös ylisukupolvista huono-osaisuutta.
Yksi iso riski syrjäytymiskehityksessä on kiusatuksi tuleminen. Oppimisvaikeudet puolestaan saattavat merkitä sitä, että oppilas ei tahdo tulla toimeen opettajankaan kanssa, vaan tarvitsee monenlaista tukea."
Kiusaaminenkin on sellanen asia minkä tämä itse SYSTEEMI opettaa lapsille jo ihan vauvasta asti omien oppijärjestelmien ja muotijuttujen ja kaiken turhan kautta, jos joku henkilö ei täytä niitä yhteiskunnan "normeja" niin se on samantien kiikarin alla.
Sen takia se on iso ongelma, koska siihen ei oo mitään yksittäistä selitystä miksi sitä tapahtuu, vaan se syy on koko tämä helvetin systeemi missä me eletään.
Ei eläimet kiusaa toisiaan tahallaan, ne saattaa härnätä hyvässä mielessä ja leikkiäkseen, mut ei ne kiusaa niiku ihmiset, koska ei niil oo niit samoi oppijärjestelmii aivopestynä niiden kalloon
Tää kaikki muuttuis jos tää systeemi muuttuis terveellisemmäks
Itsessä ei tietenkään ole mitään vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Hys hys, ei ihmisen omasta vastuusta saa puhua!
Rikas on syyllinen ongelmiisi! Rikas on syyllinen ongelmiisi! Rikas on syyllinen ongelmiisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikas on syyllinen ongelmiisi! Rikas on syyllinen ongelmiisi! Rikas on syyllinen ongelmiisi!
Nerokasta vasemmistopropagandaa. Se vetoaa tehokkaasti kansaan, joka on tunnetusti tyhmää.
Onhan ne isoja riskejä. Itse olin pahasti kiusattu koko peruskoulun ajan, ja kavereita mulla ei ole ollut ikinä, mutta minut sitten pelasti matemaattinen lahjakkuuteni ja sen myötä kiinnostus tiettyihin kouluaineisiin. Voin vain kuvitella, että jos mulla ei olisi ollut tällaista motivaatiota suoriutua koulussa, tai lahjakkuus oppimiseen heikompi, olisin todennut että pitäkää tunkkinne kusipäät ja luovuttanut vaan.
Tärkein kotoani saamani perintö on huono itsetuntoni. Minua ei koskaan kannustettu tai kehuttu. Siksi tein ekoissa duunipaikoissani töitä kuin hullu. Toivoin sen kompensoivan kiistämätöntä p*skuuttani. Koska kärsivällisyys on tärkeämpää kuin äly, menestyin kohtuullisesti.
Viivi huomasi 12-vuotiaana, että koko maailma ei rakastakaan häntä. Nyt hän vaatii ilmastonmuutoksen ja patriarkaatin poistamista, translakia, perustuloa, sitä että kaikki hyväksyisivät ja puhuisivat vain kivoja, lisää rahaa, rahasta luopumista, sosiaalista oikeudenmukaisuutta, kiintiöitä eri pigmenteille ja kromosomiyhdistelmille sekä verorahoin kustannettavaa anaalivalkaisua sitä haluaville.
Aivan kuin aikuisuus olisi paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.
Kerron nyt surullisen faktan. Onnea ei valitettavasti kukaan meille anna. Ei valtio, eikä toinen ihminen. Kukaan ei ole sitä meille velkaa. Se on löydettävä itse. Ei tämä aikuisuus helppoa ole yhtään kenellekään. Jokainen muukin meistä kamppailee sen kanssa, rakastetaanko minua vai kuolenko yksin vanhainkodin siivouskaapin lattialle. Välillä sitä koettaa unohtaa tuskan ja vetää kännit viinalla tai jeesuksella. Lopun aikaa meidän muidenkin täytyy pitää torjunta päällä ja elää feikkihymy naamalla epävarmuuksiemme kanssa.
Vierailija kirjoitti:
" Oppimisvaikeudet puolestaan saattavat merkitä sitä, että oppilas ei tahdo tulla toimeen opettajankaan kanssa, vaan tarvitsee monenlaista tukea."
Jaaha, että oppimisvaikeudet ovat opettajan vika. Mitäs jos se hellanduudelis on yksinkertaisesti laiska? Tai ei osaa opetuskieltä, koska sitä ei puhuta kotona, eikä ole motivaatiota oppia?
Lapsuudessani Yleisradiosta tuli Urheiluruutu. Nyt Ylestä on tullut Uhreiluruutu. 80-luvulla kilpailtiin, kuka heittää keihästä pisimmälle. Uhreiluruudussa kilpaillaan, kuka heittää keihästä kaikkein lyhimmälle. Sen jälkeen etsitään syyllinen. Syyllinen on aina joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aloituksessa sanottu, että rikas on syyllinen onglemiin, vaan lueteltiin asiat, jotka on syynä. Etkö siis osaa lukea? :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nerokasta vasemmistopropagandaa. Se vetoaa tehokkaasti kansaan, joka on tunnetusti tyhmää.
Aloituksessa ei puhuttu mitään rikkaista. Opettele siis lukemaan!
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminenkin on sellanen asia minkä tämä itse SYSTEEMI opettaa lapsille jo ihan vauvasta asti omien oppijärjestelmien ja muotijuttujen ja kaiken turhan kautta, jos joku henkilö ei täytä niitä yhteiskunnan "normeja" niin se on samantien kiikarin alla.
Sen takia se on iso ongelma, koska siihen ei oo mitään yksittäistä selitystä miksi sitä tapahtuu, vaan se syy on koko tämä helvetin systeemi missä me eletään.
Ei eläimet kiusaa toisiaan tahallaan, ne saattaa härnätä hyvässä mielessä ja leikkiäkseen, mut ei ne kiusaa niiku ihmiset, koska ei niil oo niit samoi oppijärjestelmii aivopestynä niiden kalloon
Heh, päässyt unohtumaan että ihminen on nisäkäs eli eläin? Lähtökohtaisesti olemme saalistava ja killpaileva petolaji, joka tappaa omaa lajiaan, mitä läheskään kaikki pedotkaan eivät tee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse asiassa monella muullakin nisäkkäällä on laumassa tarkka "kastijako" ja poikkeavan näköiset, esim. albiinot saatetaan ajaa pois laumasta kuolemaan (kuolevat kun esim. ravinnonhankinta ei yksin onnistu) tai ne ovat nokkimisjärjestyksessä kaikkein alimpana eikä niiden kanssa myöskään paritella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Oppimisvaikeudet puolestaan saattavat merkitä sitä, että oppilas ei tahdo tulla toimeen opettajankaan kanssa, vaan tarvitsee monenlaista tukea."
Jaaha, että oppimisvaikeudet ovat opettajan vika. Mitäs jos se hellanduudelis on yksinkertaisesti laiska? Tai ei osaa opetuskieltä, koska sitä ei puhuta kotona, eikä ole motivaatiota oppia?
Kaikki ei ole syntyneet lahjakkaiksi ja nopeasti oppiviksi. Se ei ole heidän vikansa. Jos kaikille heille annettaisiin riittävästi tukea ja kannustusta, niin voisivat sukeutua vaikka kuinka ahkeriksi ja tuottaviksi työntekijöiksi. Tukeminen ja kannustaminen siis tulisivat pitemmällä tähtäimellä paremmaksi sijoitukseksi koko yhteiskunnan kannalta kuin se, että ihmiset jätetään yksin ongelmiensa kanssa ja näin syrjäytetään.
Vierailija kirjoitti:
Ja sieltä tuli ensimmäinen kiusaaja mukaan keskusteluun.
Niinpä.