Miten saan nuoren poikani 28v työelämään?
Miten saan nuoren poikani 28v työelämään? Poika on ollut jo vuosia ideologisesti työtön eikä liikauta evääkään ja sanoo ettei ole mitään insentiiviä käydä töissä kun paikat vaan kipeytyy eikä vastineeksi saa mitään tai edes lääkäristä apua :( tukien leikkauskin aiheutti vain sen että hän saa nyt toimeentulotukea enemmän eli plus miinus nolla hyötyä
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, ei sitä kukaa enää palkkaa
Miten saan 48 vuotiaan poikani työelämään. Koulutukset on nytkin menossa.
Suomi - laiskapaskapenttien maa.
Käy paikanpäällä kyselemässä työpaikoilla. Kehu vaan että on reipas ja tunnollinen ja osaa mitä vaan.
Aika fatalistista ajattelua täällä. Olen xx vuotias ei kukaan minua enää töihin ota. Ei ihmistä pelkästään kokemuksen/taitojen mukaan palkata. Ihmiset haluavat työkaverikseen, pomokseen tai alaisekseen sellaisen ihmisen kenen kanssa on loppujen lopuksi mukava tehdä töitä. Loppujen lopuksi luonne ja asenne on se mikä painaa eniten. Tottakai.
Kesätyöt, harjottelu, oppisopimus
"...nuoren poikani..." ?! 28 vuotias on aikuinen, eikä mikään nuori poika.
Et sinä ap tälle asialle mitään mahda.
Sano pojallesi että on tehnyt oikean valinnan. Työelämässä tulisi vastaan vain progressiivinen verotus ja eläkejärjestelmän nimellä kulkeva pyramidihuijaus, jossa viimeksi mukaan tulleet maksavat ensimmäisten eläkkeet.
Mutta lenkille kannattaa lähteä ja muutenkin liikuntaa harrastaa. Opiskelu kannattaa aina kun sitä tekee omaksi iloksi.
Vierailija kirjoitti:
Sano pojallesi että on tehnyt oikean valinnan. Työelämässä tulisi vastaan vain progressiivinen verotus ja eläkejärjestelmän nimellä kulkeva pyramidihuijaus, jossa viimeksi mukaan tulleet maksavat ensimmäisten eläkkeet.
Mutta lenkille kannattaa lähteä ja muutenkin liikuntaa harrastaa. Opiskelu kannattaa aina kun sitä tekee omaksi iloksi.
Sitten on paljon meitä (esim. vammaisia tai muuten rajoitettuja ) jotka hinkuvat kovasti työelämään, mutta joita ei huolita edes palkattomiksi harjoittelijoiksi.
Käsket häntä menemään töihin, vaikka risusavottaan.
LVI-asentaja joutuu tekemään työtä mitä hankalammissa asennoissa. Kyllä siinä tulee helposti paikat kipeiksi. Kaikki eivät vaan pysty eivätkä taivu. Ja sitten apupoikana 11-13veuron palkalla joutuisi olemaan ties kuinka kauan rikkomassa itseään. Ymmärrän hyvin poikaasi. Mutta miettisi nyt jotakin muuta koulutusta, kun on vielä nuorikin.
Ei tuon ikäinen ole mikään nuori poika. Teillä on nyt jokin todella pielessä.
Onko sulla aloittaja vintti pimeenä? Mikä nuori se 28-vuotias enää on. Va ja kit
Hohhoijaa näitä aloituksia.
Ja minuutissa "vastaus"
Jos saat "pojan" ensin työharjotteluun, niin ala sitten toivoa 28 vuoden miniuraa?
Vierailija kirjoitti:
Aika fatalistista ajattelua täällä. Olen xx vuotias ei kukaan minua enää töihin ota. Ei ihmistä pelkästään kokemuksen/taitojen mukaan palkata. Ihmiset haluavat työkaverikseen, pomokseen tai alaisekseen sellaisen ihmisen kenen kanssa on loppujen lopuksi mukava tehdä töitä. Loppujen lopuksi luonne ja asenne on se mikä painaa eniten. Tottakai.
Kesätyöt, harjottelu, oppisopimus
Joo ehkä ennen. Nytkun hakemuksia käy läpi algoritmit, lentää hakemus roskikseen jos vähän kokemusta kun hakijoita liikaa. Et siis voi edes kilpailla noilla kun et pääse näyttämään niitä
Miksi sossurottailu pitäisi olla vain naisten ja ma.tujen erioikeus. Kyllä miestenkin pitää saada ja hikikomeroita onkin jo kiitettävästi, yli 80 000.
Minä olin tuossa iässä ollut jo 12 vuotta töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai sä vaan tue häntä taloudellisesti?
Onko hän ikinä ollut missään töissä? Mitä hän on opiskellut peruskoulun jälkeen?
olis parempi jos äiti vaan elättäs eikä asuisi omassa kämpässä veronmaksajien piikkiin
Siinä on vaan se, että äiti ja isä ei elä ikuisesti....
Vierailija kirjoitti:
"...nuoren poikani..." ?! 28 vuotias on aikuinen, eikä mikään nuori poika.
Et sinä ap tälle asialle mitään mahda.
Nuoria ovat 13-29-vuotiaat. Sen ikäinen on mm. oikeutettu nuorisotoimen palveluihin.
Tarvitseeko siis lääkäriä? Mitä, jos maksaisit sen? Jos siis kyse onkin oikeasti työkyvyn puutteesta?
Hanki sille nainen. Jo pelkkä pillunsaanti piristää kummasti ja naiset saa vielä haukkumalla miehet tehokkaasti töihin.