Miksi vieraillakaan lapsilla ei enää ole mitään kunnioitusta aikuisia kohtaan?
Hyppivät toisten lasten vanhempienkin silmille, eikä mitään voi sanoa tai tehdä tai joudut itse syytetyn penkille.
Kommentit (9)
Koska jos lapsi ei kunnioita vieraan aikuisen tahtoa ja puheita, niin sellainen lapsi on huomattavasti vaikeampi jonkun sairaan ihmisen houkutella tai käskyttää mukaansa.
Ai, ei mun silmille hypi kukaan. Ja jos yrittää niin kerron ihan ystävälliseen, mutta yksiselitteiseen, sävyyn. että sellainen ei käy. Oli kyseessä lapsi tai aikuinen. Enkä ole siitä koskaan mihinkään vaikeuksiin joutunut. Jos joku vanhempi ei pidä siitä, että oikaisen hänen lapsensa käytöstä, he eivät sitten enää ole mun tai mun perheen kanssa tekemisissä. Todennäköisesti kaikki voittaa. Ei noita tapauksia nyt ole vastaan tullut muutenkaan kuin ihan muutama näiden parinkymmenen vuoden aikana, kun lasten koulu- ja harrastuskaverit on tässä pyörineet.
Vierailija kirjoitti:
Koska jos lapsi ei kunnioita vieraan aikuisen tahtoa ja puheita, niin sellainen lapsi on huomattavasti vaikeampi jonkun sairaan ihmisen houkutella tai käskyttää mukaansa.
Jaa siksikö olet opettanut oman lapsesi olemaan epäkunnioittava muille aikuisille ja aukomaan suoraan päätänsä? En yhtään ihmettele että nykylapset ovat aina vain hirveämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa siksikö olet opettanut oman lapsesi olemaan epäkunnioittava muille aikuisille ja aukomaan suoraan päätänsä? En yhtään ihmettele että nykylapset ovat aina vain hirveämpiä.
Niinkö minä sanoin? Ei epäkohtelias saa tietenkään olla yhtään kenellekään eikä aukoa päätään, eikä hyppiä silmille eikä mitään muutakaan.
Mutta ei myöskään tarvitse "kunnioittaa" ketä tahansa aikuista sen perusteella, että tämä sattuu olemaan aikuinen. Minua ei lapsena lähestynyt yksikään aikuinen sillä mielellä että olisi halunnut olla ystävällinen minulle, vaan kyllä ne oli aina jotain setiä, jotka ihastelivat miten sievä tyttönen se siinä on ihan yksinään kulkemassa. On tärkeämpää lapselle pysyä turvassa, kuin olla loukkaamatta jonkun randomin tunteita.
No tässä puhuttiin lapsista jotka kiusaa ja häiriköi vaikka lapsen lisäksi vanhempaa, ei mistään setämiesten mukaan lähtemisestä. Ap
Vieraatkaan lapset...? Mä kysyisinennemmin että miksi ne omat ei kunnioita?
Täällä Meilahdessa on sivistyneitä perheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vieraatkaan lapset...? Mä kysyisinennemmin että miksi ne omat ei kunnioita?
Omat kyllä kunnioittaa, niillä on sentään kuri ja järjestys. Tutut lapset ovat usein lapseni kavereita, eivät siis mitään kusipäisiä kakaroita.
Kerroit itse vastauksen kysymykseesi.
Positiivisen kasvatuksen ja tunnetaitojen käyttöönoton myötä kuria pitävästä aikuisesta on tullut pahis. Entisaikaan lapsi sai rangaistuksen jos käyttäytyi huonosti, ja nykyään taas aikuista rangaistaan jos hän puuttuu lasten käytökseen.