Mitä ostaisit joulumyyjäisistä lahjaksi?
Tarvin rahaa ja tykkään askarrella, taitavaksi on kehuttu, osaan myös maalata ja piirtää. Ajattelin mennä myyjäisiin myymään jotain, mutta pitäs vähän tietää mikä menis kaupaksi. En ole kovin hyvä neulomaan, joten ei sukkia tms. Leipurinakaan en ole erityisen hyvä ja leipureita on tulossa jo ties kuinka montan pieniin myyjäisiin. Olen tehnyt mm. koruja, saippuaa, huovuttanut tonttuja ja enkeleitä, hionut löytämiäni kiviä rummussa, tehnyt unisieppareita. Menisköhän tuollaiset kaupaksi? Korvikset esim hintaluokkaa 10-20 e, käsinsolmitut helminauhat 20-50 e, rannekorut 10-15 e, malat 50-90 e, hiotut kivet 5-10 e. Pienet maalaamani taulut 30-50 e. (20x30 cm) Onkohan liian kalliita?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tarvisin vessaan käsipyyhenaulakon yläpuolelle sellaisen pienen kyltin missä lukee Kädet. En halua mitään rautakaupan rumaa, vaan saisi olla joku nätti.
Ja itse et osaa tehdä? Voi reppanaa . Tui tui 🤗
Melko autisti taitaa olla hän. Kiinassa lapsetkin osaavat tuollaisia tehdä. Itseasiassa osaavat tehdä vaikka iPhoneja, ja tekevätkin.
No mitä vaan noista voisin ostaa, jos on mun makuun sopivia. Taidetta keräilen, tai siis sisustan sillä, ei ole rahaa nimekkäiden taiteilijoiden töihin, joten myyjäisistä olen useinkin ostanut taulun. Ja kivet! Niitä mulla on röykkiöittäin ja lisää mahtuu! Oikeen hyviä ideoita sulla! Ihana ku oliskin suomalaisia kiviä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ois rahua, ostaisin unisiepparin ja malan. Mutta kun ei ole, niin ehä kympin korvikset.
Mihin tuhlasit koko vuoden tulot? Mieti mikä määrä rahaa! Taivaan tuuliin.
Mikä tahansa menee kaupaksi, jos se on hyvin tehty ja persoonallinen. Jos pystyisit vielä hyödyntämään nerokkaasti kierrätysmateriaalia esim. koruissa, niin niitä ostettaisiin. Kuten olet varmasti nähnyt jotkut leikkaavat muovipurkeista korutarpeita ja jos kerran olet taitava voisitkohan yrittää jotakin sellaista kuin ainaisia vuorikristalleja? Tai mitä nyt keksitkään, mutta luovana tyyppinä ehkä voisit ideoida uusia koruja. Mieti huumorillakin?
Myyjäisissä suurin ongelma ovat juuri hinnat. Olitpa kuinka alv-velvollinen ja käytät rahaa tarvikkeisiin ei se silti hellyttäisi minua, sillä kokisin ettet ole oikeassa paikassa myymässä niitä. Jos hintatasosi ovat räikeästi korkeammat kuin naapuripöydän iänikuiset mokkapalat miettisin, että miksi niin. Joten mieti tarkkaan, minne menet myymään. Puitteet ovat tärkeät niin kuin varmasti silloin myös myyntipöydän vuokrakin. Jos myyjäisissä on muitakin lähes vastaavia tuotteita kuin sinulla se on sinulle enemmän hyödyksi taloudellisesti kuin jossakin leirikoulumyyjäisissä kuivakakkujen seassa. Esim. käsityömyyjäiset tai jotkin taidemyyjäiset keskeisellä paikalla kaupungissa. Voisit niissä myös hilata hintoja korkeammiksi kuin nyt.
Jos jotakin myyjäisistä ostan, niin juuri hyvin ideoidun tuotteen. Se saa olla ihan mitä tahansa, mutta jos tekijä on keksinyt jotakin ihan uutta ja erilaista ainakin tutkin sekä mietin voisinko tukea häntä ostamalla edes jotakin pientä häneltä. Sinulla ei ole nyt mitään sellaista, jota pitäisin erilaisena ja mielenkiintoisena. Ne ovat vähän kuluneita ja moneen kertaan myytyjä, mutta jos annat luovuutesi kukoistaa kehitä niistä jotakin ihan uutta. Kirjoita esineille tarinat, joita ihmiset rakastavat ja haluavat silloin ostaa jo tarinan vuoksi.
Tremelillä kaiverrettuja laseja, joku hassu, kiva kuvio. Ostin kerran sellaisia. joissa oli venytetty kissa, annoin lahjaksi. Itselle ostin saunaan puolimetrisen hassun tontun, jonka hiukset (purettua narua) ja narujalat oli kastettu tervaan, Saunahattu vois olla mukava lahja, voihan sitä pitää paljussakin talvella.
Ostaisin kuivatuista pellavista tehdyn ovikranssiN hintaan 20 e. Pienen kauniin piparitalon sellofaanissa hintaan 8 e. Kelosta tehdyn tuikkukynttiläpidikkeen hintaan 6 e. Lapselle villasukat 8 e. Ja betonista valetun raparperinlehden muotoisen laatan hintaan 10 e. Nämä haluaisin saada ja tuon hinnan arvoisia ne minusta olisi. Mutta kenenkään ei ehkä kannata myydä niitä tuohon hintaan, eipä jää paljoa työstä palkkaa. Ikävä kyllä kalliimpaa en ostaisi silti myyjäisistä.
Sanoisin, että kannattaa varata eri hintaluokan tuotteita. Myös edullisia.