Sektio johti hermovaurioon
Kannattaa lukea tämä juttu, etenkin jos harkitset sektiota muista kuin lääketieteellisistä syistä. Onneksi harvinaista, mutta todella kurjaa..
Kommentit (95)
Onko selvää, että oireet johtuvat sektiosta?
Harvinaista. Sektio on silti se kaikista turvallisin synnytystapa. Vaatikaa sektiota, teillä on siihen oikeus!
Vierailija kirjoitti:
Kohta taas sektion puolustajat tulevat kertomaan, kuinka sektio on turvallisinta lapselle ja tuo on harvinaista jne...
Koska se on :)
Olen synnyttänyt alakautta sekö suunnitellulla sektiolla ja kokemuksen syvällä rintaäänellä suosittelen lämpimästi sektiota.
Kuulosti siltä, että heillä olisi kovasti ollut toiveissa eläkepaperit, vaikka lääkärit eivät kovin vakuuttuneita asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Sektiolla "synnyttäneet" eivät ole oikeita äitejä.
Olisin kuollut äiti ilman sektiota. Mikä typerä kommentti.
Jos ei edes synnyttää uskalla, niin kannattaisiko olla hankkiutumatta raskaaksi. En nyt viittaa tuohon Hesarin juttuun vaan yleisesti. Just saying.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairas ajatustapa. Onko isä sitten oikea isä kun ei kerran ole pusertanut lasta ulos sisuksistaan?
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällainen vähättelevä paskapuhe on aiheuttanut sen, että sektiolla lapsensa saaneet puolustavat niitä niin raivokkaasti. Eiköhän se ole tärkeintä, että lapsi jotakin kautta tähän maailmaan saadaan.
T. Alateitse synnyttänyt, jolla oli helppo synnytys
Vierailija kirjoitti:
Sellainen aivopieru sieltä sitten.
Ei, en ole sektiolla synnyttänyt vaan olen synnyttänyt ainoan lapseni alateitse.
N45
Äh, ei olisi pitänyt tehdä koko aloitusta. En ajatellut tätä minään kilpailuna sektio/alatiesynnytys. Tuolla jutun naisella ei ollut edes vaihtoehtoja synnytystavan suhteen. Lukikohan kukaan kommentoineista tuota juttua?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen synnyttänyt alakautta sekö suunnitellulla sektiolla ja kokemuksen syvällä rintaäänellä suosittelen lämpimästi sektiota.
Minä taas olen synnyttänyt sekä (suunnittelemattomalla) sektiolla että alakautta, ja oman kokemukseni perusteella suosittelen ehdottomasti alatiesynnytystä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei edes synnyttää uskalla, niin kannattaisiko olla hankkiutumatta raskaaksi. En nyt viittaa tuohon Hesarin juttuun vaan yleisesti. Just saying.
Kärsi kärsi niin kirkkaimman kruunun saat - vanha suomalainen sanonta mikä näköjään pitää paikkansa yhä.
Luin jutun, eikä se muuttanut ajatuksiani ollenkaan. Valitsen edelleen sektion.
Myös alatiesynnytyksen (harvinaiset) komplikaatiot voivat viedä työkyvyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen synnyttänyt sekä (suunnittelemattomalla) sektiolla että alakautta, ja oman kokemukseni perusteella suosittelen ehdottomasti alatiesynnytystä.
Eli sulla ei ollut pahoja komplikaatioita alatiesynnytyksessä? Ei imukuppia, isoja repeämiä, vauvan happivajetta, jumiin jäänyttä istukkaa? Sitten on varmaan hyvä suositella alatiesynnytystä. Nuo kaikki voi kuitenkin käydä alatiesynnytyksessä, jos huono tuuri käy.
Vierailija kirjoitti:
Myös alatiesynnytyksen (harvinaiset) komplikaatiot voivat viedä työkyvyn.
Mä olin kuolla alatiesynnytykseen.
Vierailija kirjoitti:
Kohta taas sektion puolustajat tulevat kertomaan, kuinka sektio on turvallisinta lapselle ja tuo on harvinaista jne...
Tuo oli hätäsektio, ei suunniteltu sektio. Vinoon tehty leikkaushaava kertoo totaalisesta osaamattomuudesta.
Kyllä naisen mitta on onnistunut alatiesynnytys