Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun entisen asukkaan postit tulee mulle niin oonko velvollinen viemään niitä esim. postiin?

Vierailija
30.09.2024 |

vai laitanko paperin keräykseen?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan olet velvollinen viemään ne postin kuljetettavaksi eli joko postiin tai postilaatikkoon. Jos viet ne roskiin, voit saada sakot.

Vierailija
2/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie postiin, lähettävät takaisin lähettäjälle ja jos tiedät edellisen asukkaan yhteystiedot kerro hänelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiajätteeseen laittaisin.

Vierailija
4/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaisin kaikki laskut niin posti saa molemmilta vihaista palautetta

Vierailija
5/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie postiin, lähettävät takaisin lähettäjälle ja jos tiedät edellisen asukkaan yhteystiedot kerro hänelle. 

En tiedä. Nimikin on vieras maalaisen. ap

Vierailija
6/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat päälle, ettei asu tässä osoitteessa ja tiputat lähimpään postin laatikkoon. Tosin nykyään kaikki posti ei ole postin jakamaa, ne kuuluisi toimittaa kyseiselle jakelufirmalle.

Vierailija
7/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vironkielisiä nimiä on paljon mitä tulee ja Puolan joskus. Ne pitää palauttaa postiin tai postilaatikkoon ja muutkin. Kuoreen texti OSOITE MUUTTUNUT. 

Vierailija
8/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Valitettavasti postin, eikä pois muuttaneen tarvitse enää huolehtia tuosta, vaan se nimenomaan on jäänyt uuden asukkaan harteille.

Satuttiin muuttamaan kämppään, josta pois muuttanut ei ollut tehnyt muuttoilmoitusta, vaan ihan kaikki postit tulivat tänne. Vein niitä aikani postiin ja sanoin siellä, että voisko yhtään kattoa, että nää postit jäis jo tänne ennenkuin jakaja lähtee kierrokselle... Jakajahan vielä joskus lajitteli omat postinsa, että mitä kautta lähtee jakamaan ja missä järjestyksessä. Ei ole aikaa tuommosia miettiä.

Aikani mua kiinnosti viedä niitä posteja pois, mutta sitten alkoi pikkasen kyllästyttämään ja aloin nakata lehtikeräykseen. Eihän sitä pysty todistamaan, että kuka ne sinne laitto. Jakaja vai mä?

Vierailija
9/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie mitään mihinkään. En ole postilla töissä. Hoitakoot itse hommansa.

Vierailija
10/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allt som kommer genom din brevlucka eller i din postlåda är ditt enligt lagen, till skillnad från vad någon annan påstår. Du kan göra helt vad du vill med det.

Ei ole totta! Mitä täällä valehtelet? 

Vierailija
11/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeältä näyttävät olen vienyt postilaatikkoon, päälle kirjoittanut, osoite muuttunt. Mainospostin, lehdet ym, olen nakannut roskiin.

Vierailija
12/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heittänyt roskiin. 

Vierailija
13/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kirjeisiin lähelle osoitetta "EI ASU OSOITTEESSA" ja kevyesti suttaa osoite jotta automaatti ei osaa lukea sitä, kuitenkin siten että se on ihmisen luettavissa. Palauta ne sitten niihin postin keltaisiin postilaatikoihin.

Vierailija
14/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat päälle, ettei asu tässä osoitteessa ja tiputat lähimpään postin laatikkoon. Tosin nykyään kaikki posti ei ole postin jakamaa, ne kuuluisi toimittaa kyseiselle jakelufirmalle.

Jossain haastattelussa posti kyllä sanoi että selvittävät kenelle kuuluu jatkotoimittaa jos eivät kuulu heille eli huoletta voi käydä postin vaivaksi tiputtamassa

Vierailija
15/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan olet velvollinen viemään ne postin kuljetettavaksi eli joko postiin tai postilaatikkoon. Jos viet ne roskiin, voit saada sakot.

Sanoppa vielä minkä lain mukaan. Pykäläkin ois kiva.

Vierailija
16/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toivoisit, että sun posti hoidettaisiin jos muutat uuteen osoitteeseen? Tee niin.

Vierailija
17/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muutaman kuukauden tyhjillään kämppä. Postilaatikossa veden kastelema köntti mainoksia. Saattoi siellä jokin kirjekin olla. Roskiin... kaikki muut joka kerta. Olen ruksinut yli. Kirjoittanut väärä osoite ja tiputtanut kauppareissulla postin laatikkoon. Takaisin ei ole tullut.

Vierailija
18/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ristinä entisen asukkaan postit joka on jo aiko sitten KUOLLUT. On kuulunut johonkin järjestöön tms. kirkolliseen juttuun ja eiköhän sieltä vaan puske koko ajan jotain lappusta ja mainosta. Huoh. Aluksi jaksoin viedä postiin ja laittaa ei enää asu täällä. Kerran tympäännyin ja alotin kirjottaa positiin, että tämä asukas ei enää asu tässä osoitteessa KOSKA ON KUOLLUT! Mutta ei, sitkeesti vaan jatkaa.

Vierailija
19/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikansa postin uudelleenjakelua jaksaa tehdä, mutta itselläni on nyt puolen vuoden jälkeen tullut mitta täyteen.

Minulle ei tule postia kuin satunnaisesti, joten entinen asukas saa hakea omansa pois postilaatikostani. Minä en juokse enää hänen asioillaan.

Vierailija
20/37 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa vein postille, ei asu täällä. Kun mikään ei muuttunut kuukausiin, heitin roskiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan